Mooie verhalen allemaal, ga door mensen, vind het echt leuk om te lezen. @Beastie, 45 uur! Wat moet jij veel pijn hebben gehad of niet? Maar gelukkig heb je je kleine, dan ben je volgens mij weer alles vergeten of niet?
Hier ook eentje hoor: 9.00 naar de wc en een hoop rozig slijm verloren 9.15 beetje menstruatiepijn onderin m'n buik. Ik keek nog even in zo'n bevallingsboek, maar las daar dat na het verliezen van de slijmprop de bevalling nog wel 2 weken kan wachten. Niks aan 't handje dus. 9.45 regelmatig flinke buikkramp. Man gebeld en op z'n voicemail ingesproken dat ie vandaag misschien wat eerder naar huis moet komen, omdat het misschien wle gaat beginnen. 10.15 man nogmaals gebeld dat ie nú naar huis moet komen, omdat ik niet meer weet waar ik het zoeken moet, midden in een weeënstorm. Vk gebeld, of ze even wil komen kijken of ik nou echt aan het bevallen ben. 10.50 vk komt binnen en constateert 8 cm ontsluiting 11.00 man komt binnenstuiven en begint van alles in een tas te gooien om naar het ziekenhuis te gaan. Maar ik wil niet meer weg. 11.15 volledige ontsluiting, maar ik durf niet te persen. Ik kan zelfs nauwelijks geloven dat ik echt aan het bevallen ben. 11.30 toch maar wel persen 12.16 baby eruit! Wel veel persweeën gehad, ik kan me nog heel goed herinneren hoe dat voelde. Hij schoof echt iedere keer een stukje vooruit en dan weer terug naar binnen. Toen het hoofdje eindelijk 'stond' en bleef staan, heb ik nog 3x moeten persen om hem echt naar buiten te werken. Dus van slijmprop tot baby duurde hier 3 uur en een kwartier. Persen 3 kwartier ongeveer. Op zich heb ik hele goede herinneringen aan mijn bevalling. Het deed wel pijn, vooral het persen, maar ik weet niet meer precies hoe erg het was. Wel dat ik het op dat moment echt verschrikkelijk vond, maar toen hij er eenmaal uit was, riep ik gelijk dat ik er zo nog wel 10 wilde. Zo erg was het dus blijkbaar niet. Ik zie dan ook helemaal niet op tegen mijn volgende bevalling over een maand of 4.
Ik heb bij mijn dochter ook een vrij makkelijke bavalling gehad denk ik. Had overdag was voorweeen maar toen kon ik gewoon alles nog doen. Om 18.00 werd dat wat erger maar om 23.00 toen ze mijn man net naar huis hadden gestuurd en mijn een slaappil en wat pijnmedicatie toen begonnen de weeen echt. Om 2,30 braken me vliezen en toen bedachten ze dat mijn man er maar bij moest komen maar ze zeiden dat hij rustig aan kon doen. Om 3.00 was hij er en om 3.25 mocht ik persen. Drie kwartier later was mijn dochter er. Tegen mij zeiden ze de hele tijd dit is nog maar het begin, morgenochtend word je ingeleid. Dus wist ik heel de tijd niet dat ik gewoon al aan het bevallen was. Een kwartier voor ik persen mocht kreeg ik perweeen en dat vond ik zeer pijnlijk om op te houden. Achteraf had ik denk ik al veel eerder kunnnen persen maar ze hadden niet verwacht dat ik al zoveel ontsluiting had. Toen mijn vliezen braken om 2.30 had ik nog maar 5-6 cm ontsluiting. Volgende keer laat ik mijn man dus niet meer wegsturen bij de eerste wee Maar op het laaste kwartier voor het persen na vond ik het prima te doen. Persen vond ik trouwens ondanks de knip bijna pijnloos en heerlijk om t edoen na het ophouden
Ik ben ook binnen 4 uur bevallen, maar doordat ik ineens in een weeenstorm terecht kwam, heb ik niet echt rust gehad in die 4 uur... Elke keer als de wee afzakte kwam de volgende en ik had ook zeer snel persdrang (en die zijn niet op te houden zowat!)... Om half 4 begon het, om kwart voor 7 kwam de gyn kijken, ik hoor hem zeggen 8 cm dus kan nog even duren, hij loopt weg en ik krijg me toch een drang! Dus gauw terug geroepen en ja ik had 10 cm! (binnen 5 min dus 2 cm weggewerkt)Dus mochten beginnen en om half 8 was mijn kleine man er! Ik heb het ook als snel maar heftig ervaren, was trouwens ook niet gescheurd ofzo en hij woog toch een goede 9 pond!
Hier ook een makkelijke bevalling, ondanks dat ik ingeleid ben (42 weken zwanger). Wel de hele dag in het ziekenhuis gezeten, gelopen, gelegen. Maar uiteindelijk maar 3 uurtjes weeën gehad en driekwartier persen en daar lag ze op mijn buik. Geen weeënstormen, geen persweeën bij te weinig ontsluiting, geen knip (wel een klein scheurtje), geen tang of pomp. Maar gewoon. Ik vond het allemaal goed te doen, goed het doet even pijn maar daar krijg je ook wat voor. Ben nu nog steeds banger voor de tandarts dan dat ik voor een eventuele volgende bevalling ben
En ja hoor hier ook eentje,... Woensdagavond, ik lag lekker te lezen in bad en dacht opeens "goh die badkuip is best hard zo onder mijn bekken" Manlief me uit bad gehesen en voor ik het weet stond ik te hijgen en puffen aan mijn nachtkastje. Dat was om 21:00uur. Om 22:00 vk gebeld en had ik al 7cm onsluiting, om 00:15 vliezen gebroken, shit Leonie in het vruchtwater gepoept, hup naar het zh. Daar waren we om 1:00 uur, uurtje puffen op laatste cm. 2:00uur persen en om 2:23 is ze geboren. Goed 5 uurtjes dus. Zei meteen dat ik het zo opnieuw zou doen. Ze vallen er niet uit maar het was in mijn geval heel goed te doen! Overigens was Leonie 4110gr en heb ik geen scheurtje/knipje niets!
Joh meid ...al was het 90 uur was het ook goed echt waar...viel me alleen zo tegen omdat ik teveel snelle bev. verhalen had gelezen
hiero 2x! bij mijn eerste braken om.... 15.15 uur mijn vliezen 20.00 uur eerste hele lichte weeën (niet pijnlijk,geenregelmaat) 02.00 uur 2 cm ontsluiting (weeën waren te doen) 03.30-04.30 uur slapend van 2 cm naar voll ontsluiting gegaan 04.50 uur begonnen met persen 05.42 Maricha geboren Bij de 2e anderhalve dg weeën (geen regelmaat niet pijnlijk) rond 20.00 uur vk kwam checken 4 cm ontsluiting 22.45 uur naar het ziekenhuis 23.01 uur breken van mijn vliezen 23.31 uur begonnen met persen 23.34 uur na 3 min en 2 persweeën Rilène geboren Hier eigenlijk best wel makkelijk dus... Oh en het persen zelf.. vond ik heerlijk! het ophouden van de persweeën vond ik pijnlijker
hier ook! 4 weken geleden ben ik savonds naar het ziekenhuis gegaan (bedoeling was om in te leiden) ik kreeg een tabletje opgestoken om mijn baarmoederhals verder te laten rijpen. had van mijzelf al 3cm ontsluiting waar ik al 1 week mee rond liep maar niet vorderde. om 2 uur snachts kwamen ze controleren maar het pilletje had zijn werk niet gedaan dus kreeg ik er nog een. het was de bedoeling om mij 's ochtends een infuus met weeënopwekkers te geven maar zover zijn we niet geraakt. 's nachts om 4uur brak mijn water en kwam ik in een weeën storm. ik heb meteen een ruggeprik gegeven, wat was dit heerlijk! toen ze mij toucheerde bleek ik ineens al 7cm ontsluiting te hebben. een uur later had ik volledige ontsluiting en mocht ik eigenlijk beginnen persen. helaas moest ik nog op de gyneacoloog wachten, die had niet verwahct dat het zo snel ging gaan dus ging nog even op zijn gemak douche... om 7uur 'sochtends was hij er dan eindelijk. na een uur persen, de pomp en een knip was mijn kereltje er. dankzij de epidurale beschouw ik mijn bevalling als: no problem! en omdat het zo snel ging vind ik wel dat mijn verhaal hierbij mag!
Ja die bestaan! Half 11 brak me water, en om 15:55 was me meissie er! Heb geen last gehad van me weeen. Ik had om 15:00 9 cm ontsluiting En d at had ik echt niet verwacht! Had zelfs gehoopt dat ze nog even zitten bleef, was 35 weken..... Maar goed eenmaal in de verloskamer mocht ik persen. Na 8 persweeen zo ongeveer was ze er. En dat was mijn bevalling dus whahahahaaha. Ik heb zelf maar 20 min erover gedaan is mijn idee En de pijn is me ook zeer meegevallen. Het hechten... DAT WAS EEN HEL! xxx
Hier ook 1ste totaal 4.45 uur over de bevalling gedaan 2de totaal 1.48 totaal beide niet uitgescheurd of knip gehad!
ik ben van mijn dochter ook in 3,5 uur bevallen. Water brak in de snackbar Een uur later had ik mijn eerste wee. Na 2 uur en 1 kwartier weeen belde mijn man de verloskundige dat ik het gevoel had dat ik moest persen. 45 minuten later was de vk er... (lekker op tijd dus, ze geloofde het namelijk niet). Ik had 10 cm ontsluiting en ze kon de haartjes al zien. Half uurtje persen (van schrik waren mijn persenweeen namelijk ineens verdwenen) was ze er. Het eerste wat ik zei? Huh? Ben ik nou al klaar? Was dit alles? Korte bevallingen zijn niet per definitie makkelijker dan wat langere bevallingen. Maar de mijne was wel echt appeltje-eitje. De weeen vond ik niet echt veel pijn doen en ook drie kwartier persweeeen wegpuffen vond ik heel goed te doen.
Ook hier best een snelle bevalling! 01:00 bloedverlies,dus gebeld en gelijk naar het zh 02:00 Niks te zien op de ctg,maar we mogen voor de zekerheid blijven slapen in het zh. 02:45 ik ga naar de wc,en gelijk volle bak.Om de 5 minuten weeën. 08:00 vliezen gebroken 09:00 eindelijk is de gyn er(was 36 weken,hoge bloeddruk,dysmatuur kindje enz enz) 09:10 startsein om te persen 09:14 stoppen met persen,ging te snel en ze moest de gyn er nog ff bijhalen(die was weer de hort op) 09:19 is de kleine man geboren
Een vriendinnetje van mij ook. Haar eerste kindje ging ook heel snel. Van de tweede kreeg ze ineens 1 enorm heftige wee en ze is onderaan de trap helemaal in haar eentje bevallen... Maar dit moet je niet willen hoor, ze was er echt een beetje getraumatiseerd van!
Ja die bestaan! Binnen 3 uur was mijn dochter geboren. Ik vond de weeen pijnlijker dan de bevalling zelf. Dat ging echt super snel.
Ik had om 11 uur 's avonds wat lichte krampen, maar wel gelijk regelmatig. Dus om 1 uur de vk gebeld, en half drie waren we in het ziekenhuis. Ik had toen nog steeds wat kramp, en 2-3 cm ontsluiting. Ze heeft mijn vliezen gebroken. Ik kreeg een weeenstorm (dat was wel even pittig) en om half 5 is hij geboren. Ik had een klein scheurtje, waar ik geen last van heb gehad. Eigenlijk heeft de echte bevalling maar 2 uur geduurd. Maar het was wel ons tweede kind, de bevalling van de eerste was een groot drama.
hier ook een easy bevalling van de 2ling, heb wel geen pijn gehad omdat ik verplicht was met pijn bestrijding te bevallen in geval het misliep en ze me dan niet volledig onder verdoving moesten brengen als het een spoedkeizersnede zou worden ( wat gelukkig niet gebeurd is). om 13.15 brak mijn wate en ben ik in volle spoed naar de bevallingskamer gebracht. om 13.20 was nina er en 2 minuten later is tia er gekomen. de gyn had zelfs geen tijd om haar dokterjas aan te doen maar alles is zeer vlot verlopen hier. een bevalling om te tekenen dus want het duurde zelfs even voor ik het goed kon vatten dat ik 2 wonders op de wereld gezet had
Het eerste wat ik zei? Huh? Ben ik nou al klaar? Was dit alles? Dat gevoel ken ik Totdat ze me moest hechten........ xxx