Makkelijke bevallingen

Discussie in 'De bevalling' gestart door Beertje09, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jacobien

Jacobien Actief lid

8 apr 2008
    378
    0
    0
    Ook hier 3 snelle en makkelijke bevalling.
    Bij de eerste was de verlosk. net optijd (10 min later was onze zoon er) maar ik had daarvoor wel een heftige weeenstorm gehad.
    Tweede bevalling ging erg geleidelijk en ik heb geen enkele pijnlijke wee gehad, alleen een beetje krampen. Onze zoon was er na het breken van de vliezen binnen 2 uur. Ook geen perswee gehad, hij flupte er zo uit.
    De derde bevalling duurde nog geen 1 1/2 uur! De verloskundige brak de vliezen bij 5 cm, toen was het direct 8 cm en over de laatste 2 cm 1 uur gedaan. Ook bij deze bevalling geen weeen, alleen maar krampen en ook geen persweeen. Ook dit kindje kwam er bij 10 cm vanzelf uit (ik moest zuchten anders ging het te snel).

Dus het kan echt makkelijk en ik wens dan ook een ieder zo'n bevalling toe (zelfs geen naweeen gehad).

2. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

hier ook snel.
    11.00 uur 2 cm
    13.00 uur 6 cm
    15.37 was hij er :D
    Alleen snelle bevallingen zijn niet leuk aangezien je niet echt op kunt voorbereiden! Ik mis die dag wel :oops:

Qua weeën ik vond ze totaal niet pijnlijk had buik en rugweeën en het voelde wat als krampjes aan. Alleen toen het hoofdje stond vond ik het eventjes pijn doen meer niet.
    Ik was wel ingescheurd.

3. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ff uppen!

4. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    hey hey, hier nog een snelle.
    12:00 braken spontaan mijn vliezen
    13:15 eerste wee
    15:15 mocht ik persen
    15:36 was Kamiel er!

Als ik even tel vanaf mijn eerste wee heb ik er nog geen 2 1/2 uur over gedaan. Ben wel een beetje bezorgd over deze, maar aan de ander kant, ik kon het goed aan en had alleen aan het einde wat pijn omdat ik mijn persweeen moest opvangen. De vk was er nog niet en had net een half uur eerder gekeken. Toen had ik 5 cm. Ik ben dus in een half uur van 5 naar 10 cm gegaan! Na 4 persweeen te hebben opgevangen kwam er eindelijk iemand en mocht ik meteen meepersen.
    Kamiel was ook een kleintje, nog geen 2800 gram. En deze is waarschijnlijk ook niet zo groot. Zolang ze er maar niet spontaan uitvalt vind ik het allemaal wel best! hihi ;)

5. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ik had ook een redelijk snelle bevalling, ik had de hele dag al wel weeën, maar niet zo heftig, heb nog gewoon een film gekeken en lekker zitten internetten.

Om 19.45 uur braken mijn vliezen, vk gebeld en naar het ziekenhuis gegaan, om 21.15 uur 2 cm ontsluiting, om 22.30 10 cm, om 22.50 uur persen en om 23.11 is ze geboren.

In totaal dus 3,5 uur (ik tel de dag eigenlijk niet mee), was eerste kindje, 3220 gram en 50 cm, zonder tang of wat dan ook geboren, ik geloof dat ik rond kwart over 12 onder de douche stond (ik moest wel gehecht worden), ik vond het uur van 2 naar 10 cm echt heel heftig, maar het meeste respect heb ik nog wel voor de vrouwen die er uren en dagen over gedaan hebben, een 'snelle' bevalling... Ik teken ervoor!

6. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Heerlijk zulke snelle bevallingen.

7. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ja, achteraf vond ik dat ook wel, alhoewel ik me kan voorstellen dat als je naaweeën hebt gehad je daar anders over denkt, maar die had ik niet moet ik eerlijk zeggen...

8. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Appeltje, eitje hier de tweede keer. Ik dacht wat voorwerk. Toch maar even de VK gebeld want af en toe echt vervelende weeen (onregelmatig en kort) en toen zij er was het snel naar boven, persen et voila, baby uit buik. Blijkbaar had ik al een tijdje persweeen.

9. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hier ook zo'n makkelijke bevalling

21.30 richting ziekenhuis. regelmatige harde buiken (niet pijnlijk)

22.00 vliezen worden gebroken, antibiotica infuus gekregen, weeënopwekkers en pijnstilling.

1.00 persweeën, snel nog laatste infuus antibiotica

1.20 Fenna geboren (3x persen)

3,5 uur totaal dus. (terwijl de bevalling toch eigenlijk min. 4 uur moest duren ivm streptokokken)

10. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    Wat ben ik blij met dit onderwerp! Ik zag namelijk nu al wat op tegen de bevalling. Nu gelukkig alleen nog tegen de hechtingen!
    Bedankt!

11. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Schitterende verhalen!
    Hopen dat het ons ook gegunt is 'een makkelijke bevalling'.

12. dolfina22

dolfina22 Actief lid

8 dec 2008
    276
    1
    0
    leerling verzorgende ig
    tiel
    hallo ik heb twee hele makkelijke bevalingen gehad de eerste van me zoon was in het ziekenhuis ivm te weinig vruchtwater heb er in totaal 6 uur over gedaan en niet egt pijn gevoeld mischienn alleen de laatste 2 cm die van me dochter was nog veel beter
    was lekker thuis aan het rommelen en kreeg beetje kramp maar niet egt pijn of zo
    10 min later was me vriend thuis en toen kwam ik in een weeeen storm binnen 3 uur was me dochter geboren hele snelle bevalling en niet egt pijn gevoeld heerlijk hoop dat de derde oook zo fijn is

groetjes alie

13. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Inleiding!
    Dus om half 8 braken ze de vliezen. Toen ik om 11 uur nog niets had gemerkt werdt er een infuus ingebracht.
    Toen het infuus aangesloten was had ik een weestorm van heb ik me jou daar.
    Echt heel erg, zo erg dat ik het niet kon wegpuffen. Om half 1 is onze dochter geboren.
    12 minuten persen en in 8 minuten de placenta. Dit kon ik nalezen in het verslag haha.
    Dus in een anderhalf uur een kind krijgen is echt een hele snelle bevalling. Ik heb geen pijnbestrijding gekregen /(kon ook niet praten haha)

14. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Hier ook 2 snelle bevallingen:

Bij de 1e om 12.30 uur 4 cm, 16.25 uur volledig en om 16.30 uur geboren.
    Bij de 2e om 16.15 uur 4 cm, om 17.10 uur volledig, om 17.12 uur geboren (Vk kon d'r schort niet meer omdoen).

15. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ik vind het zo leuk om te lezen dat er ook nog 'appeltje eitje bevallingen zijn'. Echt prettig.

Zijn naweeen dan echt zo erg? Dat is toch als de baarmoeder achteraf gaat samentrekken. Dat heb je toch als je borstvoeding geeft heel erg of niet?

16. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Beertje, hier zijn de naweeën erg meegevallen, ondanks de super snelle bevalling en borstvoeding.

17. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb ook een makkelijke bevalling gehad, om 10 uur braken de vliezen, en om 16.19 is Sterre geboren. Ik vond het goed te doen, de weeen kwamen wel al meteen om de 2 minuten, dat vond ik wel snel. Ik heb het allemaal maar over me heen laten komen, wel dacht ik op een gegeven moment, "als dit nog 12 uur moet duren weet ik niet of ik het wel kan". Maar toen had ik al 9 cm bleek 5 minuten later toen de vk er was :D

18. Niet meer actief

Ik vond mijn bevalling eigenlijk wel meevallen, ook al ben ik uiteindelijk wel in het ziekenhuis bevallen. De weeen begonnen om 4 uur s'nachts, mijn man moest ik uit de kroeg smsen waar hij stond te draaien :D Toen om 9 uur de kraamhulp kwam had ik al 5 cm ontsluiting en om 12 uur 9 cm. Dat ging dus erg snel. De weeen vond ik echt heel goed op te vangen, het viel me 100% mee. Toen ik volledige ontsluiting had mocht ik natuurlijk persen, maar mijn dochtertje lag nog erg hoog. Toen ik haar na een uur naar beneden had geperst, bleek ze te groot om thuis geboren te kunnen worden. Dat was wel even slikken. Dus met volledige ontsluiting en persweeen in de auto naar het ziekenhuis. Dat vond ik echt het vervelendst. In het ziekenhuis was ze er binnen een half uurtje, met een knip en de pomp. Als ze er 'gewoon' was uitgekomen had ik echt een droombevalling gehad, maar nu was het einde iets minder leuk. Ach, als ze er dan eenmaal is, ben je het ook zo weer vergeten! Heel cliche, maar het is het echt allemaal waard!

19. Foxter

Foxter Niet meer actief

He Debbie :D Leuk dat je ook hier op het forum zit!

20. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Ja naweeen heb je wel, althans ik. ik kreeg er paracetamol voor... heel goed te doen, beetje zeurend maar niet ondragelijk!

Deel Deze Pagina