Makkelijke bevallingen

Discussie in 'De bevalling' gestart door Beertje09, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. griet40

griet40 Nieuw lid

14 jan 2009
    2
    0
    0
    CHAUFFEUSE
    DRACHTSTER COMPAGNIE
    ik had een heel moeilijke zwangerschap maar de makkelijkste bevalling ever ,ik doe het zo weer over .savonds half 10 begon het echt om 1 uur waren we in het ziekenhuis en had ik 5 cm de weeen waren helemaal niet pijnlijk om 3 uur had ik 9 cm en werden de vliezen gebroken mocht gelijk persen en 3 persweeen later was onze zoon er.en ik was er gelijk weer geen naweeen en pijn niets.

2. bengel

bengel Niet meer actief

hier: 11 dagen overtijd, zou de volgende dag ingeleid worden. toch gestript omdat ik voorweeen had
    strippen: half 5
    start weee: half 6
    volledige ontsluiting: 8 uur
    geboren: kwart over 10..

ik ben tussendoor wel naar het ziekenhuis gemoeten, omdat hartslag van Finn daalde tijdens persweeen.
    daar zeiden de verpleegkundigen al: ben jij die mevrouw diehier binnenkomt, 10 minuten later bevalt en topfit is? JA
    ik ben dus ook echt topfit geweest: daarna zelf gedouched, zelf Finn gewassen, enz enz. moest wel blijven slapen omdat het na 12 uur was toen ik eenmaal gewassen was enz enz.

heb ook niet echt pijn gehad> door goede manier van puffen, was het echt prima te harden...dit doe ik nog wel een x...ondanks moeilijk zwanger worden heb ik het geluk van een zorgeloze zwangerschap en perfecte bevalling gehad.!

3. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    jawel hoor!

ik deed er met de eerste 1.45 uur over en met de tweede 1 uur inclusief weeen!

maar ik vond het ook neit alles hoor....
    van 0 naar 10 cm in een uur geeft errrruug heftige weeen, bij mij iig wel..
    zou juist liever wat langzamer willen bevallen zodat je je wat meer kan voorbereiden ;)

4. ellake

ellake Lid

4 feb 2009
    15
    0
    0
    thuisverzorgende
    antwerpen
    hey,

mijn bevalling was echt super
    heb het laten inleiden
    ik had al genoeg ontsluiting ( 3cm) dus ik moest geen tabletje krijgen.
    om zeven uur hebben ze men vliezen gebroken en ik had gevraagd voor epidurale. ik moest een papier tekenen heb dat gedaan en ze kwamen zeggen binnen een kwartiertje is hij er .
    dus ik wachten op de dokter :d
    maar ineens een perswee toen heb ik op het belletje geduwd en heb gezegd dak moest duwen
    ben direct naar de verloskamer gebracht
    mocht eerst niet duwen tot hij plaatselijk had verdoofd en geknipt
    dan na twee keer persen was mijn dochtertje er om 7.56u
    dus ik zou gerust nog kindjes willen :d

groetjes mama van ella

5. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

leuk topic :):) wordt ik blij van :)

behalve van de verhalen over de hechtingen :(

6. ellake

ellake Lid

4 feb 2009
    15
    0
    0
    thuisverzorgende
    antwerpen
    heb ik ook niet veel last van gehad hoor
    je kindje ligt op je buik en je bent daarmee bezig naar mijn mening toch

7. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Ja ik word een beetje bang van die hechtings verhalen, vind ik echt eng :( :( :(

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Heerlijk die verhalen van snelle bevallingen. Daar ga ik maar gewoon voor, lijkt me ;) Mijn schoonzus is ook bevallen in 2,5 uur. Half 1 vliezen gebroken, nog even gedoucht en om half 2 had ze een bed in het ziekenhuis. om 3 uur is hij geboren! Nou, dat lijkt me ook wel wat.

Is het trouwens bij jullie zo dat je zo bevalt zoals je moeder is bevallen? Is dat zeg maar erfelijk? Lijkt me namelijk wel wat, ik ben ook geboren in 5 uur :) Ik zie er na deze verhalen in ieder geval wat minder tegenop. Je bent er tegen die tijd toch wat meer op voorbereid en ik zie nu een beetje waar het meestal mee begint (of vliezen breken, of weeën die erger worden), dus dan weet je ook wat je kunt verwachten een beetje. Het is toch wel spannend en op een bepaalde manier onverwacht.

9. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ik hoop het ook! Mijn moeder is in 3 uur :confused: van mij bevallen.. ook eerste kind, ik teken ervoor! :)

10. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    @Marriedgirl, spannend nog even hihi :) Voel je al iets?

Dit topic blijft leuk om te lezen, doet mensen die nog 'moeten' altijd goed héhé.

11. Esin

Esin Niet meer actief

Ik ben in 4 uur bevallen..

Wel hele heftige weeen, maar wel te doen...

Hoop dat de 2e weer zo snel gaat..

12. leonie20

leonie20 Actief lid

1 jul 2007
    180
    0
    16
    had al 2 weken voorweeen maar niet echt pijnlijk op de dag van de bevalling rugweeen maar ook goed uit te houwen dus weer gedacht niks aan de hand..moest 's middag om 16:15 voor controle komen had ik al 8,5 cm direkt naar boven broek uit 3x persen en hij was er uit 16:44 echt super snelle bevalling gehad..(man was zelfs te laat)

13. Loeka

Loeka Actief lid

29 apr 2008
    464
    0
    0
    Belgie
    Daar teken ik ook voor ! :)

14. nicole1982

nicole1982 Actief lid

10 aug 2006
    184
    0
    0
    Hey....lachen al die 'vliegens'vlugge bevallingen.

De mijne (thuisbevalling) ook trouwens:
    Ben 's middags nog lekker uiteten geweest. Toen rommelde het wel wat...
    Om 16.00u thuis gaan liggen (lichte weeen)
    17.00u vliezen gebroken
    17.30u vk is er(en vraagt aan mn moeder: goh hoe ging dat bij uw bevalling> Nou snel!> oh....)
    18.00-19.30u onder de douche gezeten, flinke weeen opvangen (man was nog niet thuis! FILE!)
    20.00u mag gaan persen en 20 min later kindje geboren!
    Manlief net op tijd 20u!

Goh...bij een volgende nog sneller. Wilde eigenlijk naar t zh, maar wanneer ik DAT had moeten doen? ;)

groetjes

15. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Het kan zeker wel.

Bij de tweede braken om 23.00 uur de vliezen. Vk gebeld, die aan mijn stem hoorde dat het nog wel mee viel en er rustig aan zou komen. Om 23.15 een weeen storm, buik,been rug alles. Vk weer gebeld was er met 10 minuten zei ze. Om 23.30 was de vk binnen, op bed gelegd om te kijken hoe de ontsluiting was. 23.35 10 cm en persen maar. 23.49 was onze Ysa er.

Bij de derde had ik al weken last van voorweeen. Zo ook de nacht van 16 op 17 oktober'07. Om 02.00 uur naar beneden gegaan om achter de pc een spelletje te gaan doen. Waarbij ik om 3 uur ineens dacht, er lijkt wel regelmaat in te zitten even bij gehouden idd om de 5 min een ongi gevoel dat 1 minuut duurde. Het zh gebeld (moest ivm bloedddruk) Advies: regel oppas en pak je spullen en kom hier maar heen. Rustig spullen gepakt, oma gebeld en de hond uitgelaten. Om 03.45 naar het zh. 04.10 uur op de bevalkamer eerst intake papieren invullen etc. Om 04.30 inwendig onderzoek 10cm, vliezen gebroken en om 4.44 was Marijn er.
    En dit alles zonder echte pijnlijke weeen. Ik voelde wel ongikrampen maar meer niet. Persen heb ik gedaan op aanwijziging van de vk.

De eerste was een bevalling van 12 uur ook prima te doen hoor.

16. claudia21

claudia21 Lid

7 aug 2007
    66
    0
    0
    Ik ben ook binnen 4 uur bevallen en het viel echt 100% mee.
    Wel 4 hechtingen maar ook dat was zo klaar!
    :)

17. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Nou ik ben zo bang van al die verhalen over hechtingen omdat ik hier las dat het vaak zonder verdoving gebeurt en ze echt die naald door hun vlees voelen gaan :confused: :confused: ...en een nicht van mij is onlangs bevallen en die vond het ook gruwelijk ook zonder verdoving want daar was geen tijd meer voor en ze gilde het uit van de pijn zei ze. :(

18. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Ik ben van de 1e gehecht met verdoving en nee was niet superpijnlijk maar alles is daar beneden natuurlijk harstikke beurs. Het is gewoon echt een niet zo prettig gevoel..

persoonlijk beval ik liever zonder pijnstilling als dat niet zo prettige gevoel van hechten.. (maar het kan ook gewoon het idee zijn dat ze met een naald in de buurt van je doos zitten hoor ;) )

19. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Volgens mij is het op zo'n moment zo beurs aan de onderkant, dat je het nauwelijks voelt. Tuurlijk het idee is raar, maar ik denk dat het een paar minuten werk is hoor, en dan ben je daar ook weer overheen. Het ergste werk zul je dan al hebben gehad zo moet je het maar zien denk ik ;)

20. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    misschien een geruststelling... ik zou zo me bevallingen weer over doen ;)

Deel Deze Pagina