Hoi Ik ben ingeleid en heb een snelle bevalling van 4,5 uur gehad. Om 09:00 zijn mijn vliezen doorgeprikt en om 10:00 ben ik aan het infuus gekomen. Om 11:00 begonnen de weeen krachtig te worden en om 15:32 is mijn mannetje geboren. Ik heb 7 min. geperst. Ik vond de bevalling reuze meevallen naar wat ik verwacht had. Toen de weeen echt erg pijnlijk gingen worden had ik al 9 cm dus dat viel me 100 % mee. Ik heb daarna wel een boel hechtingen gehad maar ook dat viel reuze mee hoor. Het beste is je er niet zo druk om te maken want geen bevalling gaat hetzelfde Groetjes
Vind dit echt een super topic om te lezen! Zodra ik weer bang ga worden, even dit topic erbij en het is weer over
Ik vind het ook een geweldige topic, en allemaal mooie verhalen van leden. Echt super, ga vooral zo door. Ik ben al helemaal niet bang meer hahahah
Moe, rugpijn, harde buiken, menstruatiepijn, blaasontsteking. Maar we gaan vrolijk verder hihi. Bij ieder krampje denk ik, misschien is het nu zover, maar dan is het weer vals alarm. Voel jij al iets, waarvan je denk ja het komt.....
Spannend he! Ik heb voornamelijk last gehad van mn darmen (krampen en obstipatie ), maar verder nog helemaal geen voortekenen! Maar we wachten wel af idd... Kan zomaar ineens beginnen zeggen ze.
Ja echt heel spannend! Ik vind je wieg nog steeds zo cute Oei, je moet proberen te zorgen dat die obstipatie zo snel mogelijk weg is voordat je gaat bevallen. Ik las dat je druk aan de kiwi's was? Je kunt ook bij de huisarts spul vragen waar je diaree van krijgt, en dat lost alles weer op zeg maar. Zou het proberen als ik jou was.
Nou, het gaat gelukkig beter nu, het lijkt los te komen zeg maar. Heb idd nu ook lactulose gehaald, maar heb het nog niet hoeven te gebruiken. Leuk dat je de wieg zo leuk vindt! Kan niet wachten om hem echt in gebruik te nemen, hihi
Ik had ook een redelijk makkelijke en snelle bevalling, ben zeer benieuwd hoe het bij de 2e zal gaan.. Bij Kyra ging het als volgt: 11.30 uur 1e wee 13.40 uur vk komt en breekt vliezen 14.50 uur perdrang 14.58 uur persen 15.18 uur Kyra geboren niet ingeknipot ofzo, had 3 kleine hechtingen.
@ Carla, wat een heerlijke bevalling zeg. En zo snel ook. Krijg je bij scheurtjes ook hechtingen, ik dacht dat ze die vanzelf lieten genezen zeg maar.
Wat fijn dat het beter met je gaat, en ook met het naar de wc gaan, heeeel belangrijk héhé.... Hier hele ochtend al menstruatiepijntjes
Bij mij heeft ze toen 3 hechtingen gezet...weet verder eigenlijk ook niet precies hoe of wat! ging allemaal zo snel! Bij jou wordt het spannend zo te lezen!
Mijn 2de bevalling was ook een makkelijke bevalling. ong.4 uur begonnen de weeen. 5 uur kwam de vk en had ik 3 cm ontsl. ong. 6 uur kreeg ik persdrang. 6.30 was de vk erweer en had ik 8 cm ontsl. Omdat ik persdrang had wilde ik niet meer naar het zh maar gewoon thuis blijven. 7.52 uur had ik volledige ontsluiting 7.58 uur is ons meisje geboren. Het enige wat ik wel zwaar vond was het wegpuffen van de persweeen. Verder allemaal heel goed te doen...zo wil ik er nog wel 10
1e bevalling vanaf de eerste wee; 3 en half uur de pijn vond ik wel zwaar omdat het zo snel ging , kon niet op adem komen tussen de weeen door maar beter dan er heeeel lang over doen denk ik dan maar weer
Oh wat heerlijk als ik lees een paar uurtjes, wat is dat toch zalig, als je na een paar uurtjes je baby al vast mag houden wauw.
Bij mij braken om 3 uur de vliezen om 3.15 had ik weeen om de 3 minuten. De verloskundige gebeld. Zij kwam tegen 4 uur en vertelde dat ik al 6 cm ontsluiting had. Om 4.40 mocht ik mee persen. Ik moest uiteindelijk met persweeen naar het ziekenhuis omdat ons kindje het zwaar had. Wij kwamen om 5 uur aan en om 5.12 is ons eerst kindje geboren. Ik heb er weinig mee geleden en zou er zo nog 10 op de wereld zetten.
ik had bij de eerste ook twee kleine scheurtjes binnen de binnenste schaamlippen en die heeft ze ook gehecht. Ze spoot er een vloeistof op die verdoofde. Heb het hechten wel licht gevoeld maar het viel me reuze mee! Het waren ook maar twee hechtinkjes. Het vervelende daaraan vond ik dat de kraamhulp ze steeds moest controleren en ik dan weer met mijn benen wijd moest, grrr...dat vond ik niet fijn! net als die thermometer tussen je billen tijdens de kraamtijd de naweeen waren bij mij wel heeel heftig, vooral met het voeden! maar ben ook in een uurtje bevallen van onze zoon (bij deze geen hechtingen trouwens) en in 1.45 uur van onze dochter...
wauw in 1 uurtje? d8 dat ik snel was... maar heb je met 1 uurtje wel de tijd om te beseffen wat je allemaal overkomen is....en dat je er een kleintje bij hebt?!