makkelijke en gezonde recepten ivm dieet

Discussie in 'De lounge' gestart door mom23, 2 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Nou wil ik niet vervelend doen, maar 200 gram geroerbakte groente, een portie gehakt, rijst én saus en dat dan een kleine portie eten noemen? Ik vind het een bord vol eten waar ik meer dan genoeg aan heb!

Bovendien moet je nogal wat tomatensaus scheppen als je aan de 100kcal wilt komen, ik heb aan 1, misschien 2 schepjes meer dan genoeg. (en als ik nasi eet, hoef ik er al helemaal geen saus bij)

Plus dat je eerder zegt dat je van rijst snel teveel eet. Dat is toch het hele probleem? We eten teveel! Je kan best nasi eten, maar doe er dan eens wat minder rijst in, scheelt al een hoop.

Via welke site kom je aan deze kcal?

2. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    een goed en beter alternatief voor rundergehakt is tartaar.... kun je ook roerbakken.... bij weight watcher ben je voor tartaar evenveel punten kwijt als kipfilet, vis en ander magere vleessoorten.... bovendien is het helemaal niet zo goed om te weinig te eten dan gaat je lichaam in de spaarstand.... je hebt gewoon wat koolhydraten nodig en ook zuivelprodukten.... sommige mensen reageren slecht op koolhydraten, eet dan koolhydraat arm.... maar ikk heb vandaag gelezen dat er juist ook mensen zijn die slecht op eiwitten reageren, houden meer vocht vast en vallen minder snel af.... gewoon kijken wat voor jou werkt.... vet heb je nodig..... neem 2 porties gezonde vetten per dag.... denk aan vloeibare margarine olijf olie, maar ook noten . ook heb je 2 porties zuivel nodig, groenten en fruit mag je lekker eten en drink ca 1,5 a 2 liter water.... en beweeg... dan val je verantwoord af.... misschien niet altijd even snel maar dat hoeft ook niet.....

mijn recept: een zakje ijsberg sla
    een zakje pittige rauwkost
    gerookte kipfilet ( 150 gram)
    een klein blikje doperwtjes
    een klein glazen potje van hak ,met krieltjes
    remia caesar dressing ( salata)
    azijn
    evt wat fruit

gewoon lekker alles mixen en eetsmakelijk......dit is voor 2 personen

3. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    ik eet altijd minimaal 300 gram groenten, soms wel 400..... ben niet dol op fruit, compenseer dat met groenten.... en bij ww mag je onbeperkt groenten eten.... ben gek op roerbakken

4. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik bedoel in klein: vlees & rijst. Veel mensen eten veel vlees en groenten.

En voor mij is zo'n bord ook voldoende, maar als ik om me heen kijk dan eten sommigen wel het dubbele.:(

Veel mensen eten te weinig groenten. En in een kant en klare saus of die uit een pakje , zoals bijv kofta is het een erg calorierijke saus.

www.caloriechecker.nl

5. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    maar roerbakken is ook lekker met gekookte aardappels vind ik en dat vult wel beter en je bent minde calorieen/punten ( ik denk in punten haha) kwijt dan met rijst of pasta.... maar als je zilvervliesrijst neemt of zo dat vult ook beter.

6. MamavEsmee

NooNoo.. we hadden het trouwens over de kofta van knorr ;)

Nasi etc eet ik ook zonder saus. Maar als je de kant en klare pakketjes neemt zit er veel saus bij.

7. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    ja als je de wereldgerechten van knor hebt dan ben je over de 20 punten kwijt voor een warme maaltijd volgens weightwatchers, en ik mag er 26......hou ik niks over voor de rest van de dag.....ik laat dat ook links liggen

8. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    me macorinimixen en nasimixen vallen wel mee overigens, maar die maaltijdpakketten niet.....

9. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    nog een recept....

pasta,
    broccoli courgette en kastanje champignons
    blokjes ham ( 300 gram)
    pakje philadelphia light ( met kruiden)
    magere melk
    peper zout

broccoli even blancheren
    courgette, champignons roerbakken ( in wat olie en knoflook), broccoli uitlekken en mee roerbakken.... hamblikjes erdoor, philadelphia erin roeren, saus op goed dikte maken met magere melk, peper zout toevoegen

10. MamavEsmee

Zie, dacht al dat ik gek werd!;)

11. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ah check! Ik dacht ook even dat ik gek werd ;)

Die wereldgerechten laat ik ook even links liggen ja. Was echt gemaksvoedsel, deden wij vrij veel, maar gewoon echt slecht.
    Laatst heb ik zelf een wokschotel gemaakt met noedels en echt bijna nét zo lekker als de Japanse Noodles van Knorr, maar dan gezonder en zelf gemaakt. Was er nog trots op ook :D

Het is even zoeken naar gezonde recepten, weten wat goede keuzes zijn en vervolgens kan je eindeloos variëren. Ik zit er dus nog middenin, ben nog echt zoekende en snel uitgedacht. Heeft even tijd nodig en tot die tijd blijf ik dit topic ook volgen!

12. MamavEsmee

Alles wat kant en klaar is is vaak "slecht" voedsel.

Maak eens een lekkere gevulde tomatensaus met verse roma tomaten, kruiden een flinke hoeveelheid verse groenten ( paprika, champignons, courgette, ui, prei) Daar hamblokjes, gehakt, stukjes runderworst oid door heen.

Als je penne hebt, lijkt het direct veel meer...

* Eet je eten van een kleiner bordje.. Gezichtsbedrog.

* Eet altijd een rauwkost salade met magere dressing naast je eten.

Ovenschotels zijn super gezond..

Groenten naar smaak bijv prei roerbakken met kerrie, aardappelpuree maken.

Eerst de prei en daarna de aardappelpuree in een ovenschaal. Bestrijken met ei en wat paneermeel er over heen * klein beetje*

Evt zou je rundergehakt/tartaar door de groenten mee kunnen roerbakken of een stukje vlees/ vis er naast eten.

13. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik heb me gisteren voorgenomen om ook af te vallen en ik heb vandaag gerookte zalm in wraps met ijsbergsla en komkommer gegeten. Heb er een dun laagje light mayonaise met citroen op gesmeerd. Weet niet of het heel calorierijk is maar volgens mij valt het wel mee?

14. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Het eerste wat je inderdaad moet laten vallen is de pakjes en de zakjes die het eten juist zo lekker maakt.
    Dus in plaats van een zakje nasi goreng o.i.d. zelf iets in elkaar maken (met behulp van internet).

In die zakjes zitten én veel zout en veel andere dingen die je niet nodig hebt.

En net wat de dames voor me al zeiden, veel groeten, weinig aardappels, rijst, pasta of peulvruchten en vooral mager vlees. Varkensvlees is uit den boze.

Probeer je bereide maaltijd altijd af te wegen. Zo weet je precies wat je eet.

15. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    een wrap heeft nog aardig wat punten.... 6 voor 1 wrap ( ik mag 26 punten... dus 1 wrap met nog niks erop en ik ben al een kwart van mijn dagtoaal kwijt....)

16. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    varkensvlees kan wel hoor, maar dan filet of ongepanneerde schnitzel.... ik eet echter nu nog zelden varkensvlees, want ik vind juist de vette soorten lekker... bv het speklapje....maar daarvan krijg je een spekkontje....:D

17. Gooischemama

Gooischemama Fanatiek lid

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    #37 Gooischemama, 2 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2012
    Geen zin om te internetrellen

@ts je zou ook via een calorieteller kunnen kijken hoe en wat
    of idd het bekende puntendieet

18. SDonya

SDonya Niet meer actief

Hmm oke dan weet ik dat ook voor de volgende keer!

Ik moet wat betreft calorieën enzo nog een heleboel leren! Dit is de eerste keer dat ik ga beginnen met lijnen..:)

19. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    de wraps zijn ook niet het ergst hoor.... en de vulling was gezond en goed! ligt er ook een beetje aan of het je diner was of de lunch..... ik zelf heb aan 1 wrap niet genoeg.... heb ook snel weer trek na een wrap.... en dan ligt snaaien op de loer haha

20. SDonya

SDonya Niet meer actief

haha klopt! Ik heb het als diner gegeten. Gelukkg heb ik nog een voorraad griekse yoghurt naturel en fruit:p

Deel Deze Pagina