Ons zoontje is nu al ruim 3 weken aan het kwakkelen. Ben al 3 keer bij de huisartsenpost geweest omdat de koorts in de avonden erg hoog oploopt altijd rond de 40,5c. Ondertussen ook al 2 keer bij de eigen huisarts. Iederekeer zeggen ze het zelfde, "We horen niks, als het erger word terug komen. Het is een infectie die zijn lichaam probeert te bestrijden we kunnen er niets aan doen" Met erger bedoelen ze, als hij niet meer drinkt, als hij echt "dood ziek" er van is dat hij amper reageert op ons... Dit gaat toch te ver dan ben je toch eigenlijk te laat om naar de dokter te gaan??? Mijn geduld raakt een beetje op dit kind is nog maar 1 jaar en om de paar dagen heeftie weer koorts die 3 tot 4 dagen aanhoud en rond de 40,5 blijft... Hij kreunt van de pijn, hoesten, neusje zwaar verstopt, hij is suf en wil niet spelen. Paar dagen is hij koortvrij en daarna begint het zelfde liedje weer. (hoesten, loopneus & verstopte neus is al 3 weken nonstop) Zetpil helpt voor een paar uur en dan komt de koorts er weer doorheen. Wat moeten we nou doen? Nog langer wachten? Dit kleine lichaampje is al 3 weken bezig om een infectie te bestrijden BLIJKBAAR lukt het niet en kan hij het zelf gewoon niet aan waarom zou het anders zo lang duren???
Als je kindje suf is en niet goed meer reageert zou ik de ha. bellen. Mijn huisarts drukt mij tenminste op het hart dat als dit zo is, moet ik meteen bellen. Koorts of niet. Kan het niet een ontsteking ergens in het lichaampje zijn? Bij een ontsteking kan de koorts ook zo hoog oplopen. Vraag anders doorverwijzing naar kinderarts. Kennissen van mij hebben met een zelfde soort situatie te maken gehad. Kindje bleef kwakkelen, koorts, verkouden etc. Het ging maar niet over. Zij heeft uiteindelijk aangedrongen op verwijzing kinderarts. Was maar goed ook, want dit kindje had iets zeer ernstigs. Ik zeg verder biet wat, want ik wil je niet bang maken. Toch zou ik wel op mijn strepen gaan staan voor een verwijzing. Heel veel sterkte. Zo sneu als he kindje zo ziek is.
Ik heb ook het vermoeden dat het een ontsteking kan zijn... De doktoren nemen het niet zo serieus, vooral omdat wij iederekeer een bezoekje brengen wanneer hij al een zetpil heeft gehad waardoor hij wat vrolijker is en gewoon speelt enzo. Ik denk dat de doktoren hier door denken "oh die heeft vast niets"
Mijn zoontje zat ook zo twee weken uiteindelijk aan AB kuur gehad nou na dag 2 knapte die meteen op Zijn amandelen waren zo dik groot ontstoken die gaan er ook uit maar ik bedoel ermee te zeggen dat ze gewoon een kuurtje geven moeten hoor niet je zelf laten weg sturen Zou zo gewoon Ha gaan bellen
Hier ook een jongetje van een die al weken aan het tobben was. Uiteindelijk hebben ze inderdaad besloten om ab te geven en nu begint er wat rust te komen gelukkig. Ik snap dat ze eerst willen kijken of een lichaam het zelf kan oplossen maar er zijn ook grenzen en zeker op zo'n jonge leeftijd...
Heeft mijn dochter vorig jaar ook gehad toen ze 1 jaar was. Koorts, verkouden, dan ging het weer een dag of 2/3 goed en dan begon het weer. Paar x bij huisarts geweest en die deden ook niet veel. Uiteindelijk op zondagochtend om 7 uur (na de zoveelste nacht dat ze amper sliep en huilde) naar de huisartsenpost geweest. Die vond het ook genoeg geweest en heeft een ab kuur voorgeschreven. Daar is ze goed van opgeknapt en niet meer ziek geweest!
Mijn zoon van 18 maanden Is 8 weken aan het kwakkelen geweest, 3 antibioticakuren gehad maar sloeg niet aan. Na het starten met probiotica Was hij binnen 3 dagen opgeknapt en Is nu al 4 weken beter.
De koorts is net weer gedaalt, ik hoop dat het nu zo blijft maar het zal vannacht wel weer oplopen... Of over een paardagen weer... Als hij vannacht of morgen weer koorts krijgt gaan we weer bellen. Hij is nog steeds wel "zielig" huilerig en niets willen eten. De paar dingen die hij nog at wilt hij nu ook niet meer eten