Opleiding maatschappelijk werk in deeltijd

Discussie in 'De lounge' gestart door anastasia, 25 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Is er hier iemand die de opleiding tot maatschappelijk werker heeft gevolgd in deeltijd????

Ik wil graag weten wat voor vakken je hebt gehad, en hoe de studiebelasting was.
    Wat voor werk/stage je had naast deze studie
    En op welke hoge school je de opleiding hebt gevolgd.

Ik twijfel over Inholland, haagse hoge school, en de HVA ( amsterdam) Omdat ik bij deze 3 scholen de opleiding behalve in deeltijd ook nog verkort kan volgen... ( In amsterdam zelfs in 2,5 jr ipv 4jr!! )

Ik ben erg benieuwd!

2. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Helemaal niemand??

3. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik volg pedagogiek verkort aan inholland. Is niet helemaal hetzelfde maar heeft wel veel raakvlakken. Ik vind de studiebelasting goed te doen, ik weet niet hoe snel jij leert natuurlijk. Ik schrijf heel gemakkelijk verslagen dus dat werkt wel mee natuurlijk. Verder leer ik ook makkelijk. Ik heb klasgenoten die zichzelf een slag in de rondte leren en het heel zwaar vinden.

4. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Ik kan heel goed leren, en zelfstandig leren en verslagen maken etc dus dat gaat hoop ik goedkomen
    dank je voor je reactie

5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik heb MWD deeltijd gedaan:)

Ik liep 20u per weer stage en ging 1 lange dag naar school. Van 's ochtends 9u tot 's avonds 19u ongeveer.

Elk blok hadden we andere vakken. Er zitten 4 blokken in 1 jaar.
    Per blok hadden we een vak voor methodiek, een project in een groepje, een vak voor het tentamen en ruimte om te werken aan de scriptie (hoewel, dit was alleen het laatste jaar..).

Ik weet wel dat er sinds ik afgestudeerd ben weer heel veel dingen zijn veranderd en het per school natuurlijk verschillend is wat er wordt gegeven aan vakken.

Kan je geen gesprek aanvragen met een studie advisieur?

Als je nog gericht dingen wil weten, vraagt u maar;)

6. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Oja, studiebelasting. Ik vond het vrij pittig, vooral toen ik zwanger was en de kleine eenmaal geboren was. Maar heb veel dingen thuis kunnen doen en uitstel gehad van een aantal vakken.
    Maar hou rekening met een behoorlijke studiebelasting, helemaal als je hem verkort wil doen. Het is geen moeilijke opleiding maar wel veel doen. Ik zat elke week nog wel met klasgenoten te werken aan bijvoorbeeld een project of scriptie. En daarnaast nog huiswerk te maken voor andere vakken.

7. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Ik kwam er vandaag achter dat het collegegeld ver 6 voudigd is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Als je al een eerdere HBO opleiding hebt afgerond is het geen collegegeld dat je betaald maar instellingscollegegeld en dat is bijv op de haagse hogeschool 7500 euro ipv 1600 !!!!!
    en sommige scholen zelfs 9300 euro

ALs dit ook voor mij geld dan is het over en uit, dan kan ik geen HBO studie gaan volgen :( dat kan ik namelijk nooit betalen.

8. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ja, ik las je stukje net!! Ik schrok ervan, totdat ik las dat het niet goldt voor onderwijs. Ik ga hierna mijn onderwijsbevoegdheid halen (of een post hbo speltherapie) dus dan val ik buiten dat. Heel erg beroerd vind ik de regeling. Ik vind dat een tweede hbo en zeker een tweede master ook onder de categorie doorleren vallen. Een tweede gelijkwaardige studie vergroot je arbeidskansen en kan ook zeker een waardevolle aanpassing zijn op je vorige studie. Slordige wet vind ik dit.

9. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik wil ook mwd gaan doen.

De NTI biedt deze opleiding ook aan, in 3 jaar. Daar geldt die verhoging van het collegegeld niet voor omdat ze een particuliere instelling zijn.

Misschien is dat iets voor je? Oh ja en je mag 6 jaar doen over de studie en je betaalt maar 3 jaar. 160 euro per maand of zo.

10. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Skatje bedankt ik ga daar eens informeren, ik wil het verkort doen en hoop vrijstellingen te krijgen !!

Deel Deze Pagina