Pop voor onze dochter van 15 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nathalie2012, 2 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Wij zitten er over te denken om een pop te kopen voor onze dochter van 15 maanden. Maar wat een keus! ML wil het liefst 1 zonder geluid enzo dus een simpele pop. Ik vind het wel leuk als de pop ook kleertjes aan en uit kan en het liefste een zacht lijf. Iemand tips?

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    #2 piccolina, 2 jul 2014
    Laatst bewerkt: 2 jul 2014
    Rubens barn
    Zonnekindpop
    Haba
    Dillen kamille

3. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    van het merk haba heb je geweldige poppen. Ons dochtertje krijgt er daar een van voor haar eerste verjaardag van mijn ouders. 't Is wel een dure pop, maar met zacht lijfje en de kleertjes kunnen uit :)
    Edit: dit is wel een lappenpop, dus niet alleen het lijfje is zacht, maar de hele pop

4. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Wij hebben onze oudste dochter met 18 maanden een babyborn 1+ gegeven. Heeft een soft lijfje maar wel hard hoofdje, benen en armen. Veel kleertjes voor te krijgen en ik vind de echte babyborn gewoon mooier dan al de andere...
    Met haar 2 (toen haar zusje geboren werd) kreeg ze een gewone grote babyborn (3+). Beide poppen worden dagelijks gebruikt. Ook de jongste (net 1) loopt er al mee rond :)

5. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Een lappenpop lijkt ons niet zo'n goed plan, is ook moeilijk te wassen. Al hebben ze er wel hele leuke van.

Schoonmoeder zei ook dat we beter wel een "leuke" eerste pop konden kopen ipv alleen te letten op de prijs, die blijft toch vaak de lievelingspop van die kleintjes.

Misschien willen we toch liever een hard lijfje omdat die mee in bad kan?

We twijfelen ook of we nog even zullen wachten tot Sinterklaas.

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ze heeft hier een zachte pop en twee harde, waarvan een Baby Born (met zacht lijf). Beide gekregen van mijn oma en ze is er erg gek mee.

7. In AFwachting

In AFwachting Bekend lid

23 okt 2011
    714
    0
    16
    Wij hebben deze voor ons meisje en ze is er helemaal gek mee. Deze is ook speciaal om mee te nemen in bad of onder de douche en dat moet hij dus ook regelmatig. Voordeel is dat hij ook snel weer droog is.

My Little Baby Born Badplezier 599090

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Baby born mini van 32 cm. Heb er toevallig nu kleertjes voor besteld via een site van iemand die ze zelf maakt want mijn dochter wordt 3 (was 16 mnd toen ze hem kreeg) en ze wil zo graag een pyjama. Kan nl nergens baby born kleertjes voor die maat pop vinden!

9. Quinny85

Quinny85 Niet meer actief

Hier ook een Babyborn 1+. Heeft ze voor haar eerste verjaardag gekregen met houten poppenwagen.
    En speelt ze ermee? Nee de pop gaat uit de poppenwagen en zij gaat erin zitten :D. Denk dat rond 2 jaar wel een betere leeftijd is voor een pop. Of ik heb gewoon een meisje dat met autootjes wilt spelen :).

10. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Heb bovenaan al poppen genoemd wat ik voor haar koop van Sint (dan is haar zus/broer ook bijna geboren is). Ikzelf ben van dus natuurlijke materiaal, stof etc en niey van interactie zoals ogen dicht etc. Ook plastic pop kan geweldig zijn maar thuis niet.
    Ze gaat nu naar kdv en daar genoeg van dat soort spul babyborn etc ze speelt daar wel gewoon veel mee maar ze hecht niet eraan dat hoeft ze thuis niet.
    Ik zou zeggen als je wil iets van natuurlijk, duurzaam etc dan zonnekind rubensbarn haba etc fijne poppen. Maat als je dat niet uitmaakt baby born is ook pop waar kind gaat spelen. Waneer spelen dat hangt af van kind zelf kan bij 1 jaar kan ney zo goedbij 2 of nooit

11. tuc

tuc Niet meer actief

Corolle

12. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Er staat dat het lijfje snel droog is, is dit in de praktijk ook zo?

13. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Wat vervelend dat je er geen kleertjes voor kunt vinden.
    Ik kijk net op de site van baby born en ze bestaan wel :(

Ik vind deze maat ook wel prettig, anders wordt de pop zo groot in verhouding tot het kind ;)

Deel Deze Pagina