Ik ben opzoek naar een naaimachine die eenvoudig in gebruik is. Ik heb er nog nooit achter gezeten, en wil het gaan leren Hij moet wel wat zwaardere stoffen aan kunnen, want ik wil graag een verzwaringsdeken gaan maken. Heeft iemand tips? Waar moet je op letten?
Ik denk dat je met een verzwaringsdeken je al best wat op de hals haalt. Dikke stoffen naaien is lastiger dan 2 lapjes katoen op elkaar zetten zeg maar.... Ik heb een hele oude naaimachine, een pfaff en die is vrij makkelijk in gebruik, maar geen idee of die nog worden gemaakt.
Mijn moeder kan het mij leren gelukkig. Zij kan goed overweg met de naaimachine gelukkig en hier in de buurt kan je ook les nemen.
Ik heb de eerste tien jaar met een Elna gedaan. Die was prima. Maar toen die kapot ging, had ik geen enorm budget voor een hele goede zware, en heb ik de Brother Innovis 15 gekocht. Maar eigenlijk werkt hij fantastisch, ik naai voor mijn dochter bijna haar hele garderobe inclusief winterjas en hij heeft nog nooit gehaperd. Hij was toen 350 euro ofzo, maar zijn vast ook wel tweedehands te krijgen.
Ik heb een Pfaff met dubbeltransport. Ideaal voor meerdere lagen en ook voor dunne stoffen. Uit mn hoofd is t type nr 6091. Is ook nog 2e hands te vinden op Marktplaats.
Ik heb een Gritzer met dubbeltransport, nog altijd super blij mee. Daarvoor had ik een Toyota jeans, die deed het ook best, maar met tricot is dubbeltransport wel echt een uitkomst.(y)
Ik heb een basismodel toyota die ook geschikt is voor jeans, en mn moeder had vroeger altijd een basismodel singer. Allebei super makkelijk in gebruik hoe minder functies vaak hoe makkelijker he
Brother inderdaad! Heel blij mee, en super simpel in gebruik. In Utrecht bij de naaimachine winkel gekocht, daar heeft de winkelmedewerker me uitgelegd hoe het werkt enz.