Sinds ruim 2 maanden werken wij beiden 4 dagen per week. Dit betekent voor ons dat er 3 dagen in de week zijn dat we rond 17.30 thuis komen en iedereen honger heeft en moe is. Altijd sta ik (of vriend) dan te balen dat ik nog weer moet koken en alles moet doen en ik probeer dus op deze 3 dagen zo makkelijk en snel mogelijk iets klaar te kunnen maken. Inmiddels ben ik inspiratieloos en vroeg me af of jullie misschien tips hebben qua makkelijke, snelle recepten. Of eventueel gerechten die vantevoren gemaakt kunnen worden en dan in de koelkast bewaren? We lusten alles en eten altijd gevarieerd en gezond. Liever geen kant-en-klaar maaltijden of teveel pakjes en zakjes Iemand suggesties!?
Je kunt makkelijk lasagna de dag van te voren maken en dan alleen nog afbakken in de oven duurt ongeveer 45 min kheb een lekker recept met spinazie erdoor zonder pakjes en zakjes als je wilt pb me maar dan stuur ik het via de computer , zit nu op mn tel. Verder misschien nog wel meer overschotels?
Supermakkelijk: doe een paar pitabroodjes in het broodrooster, besmeer ze van binnen met wat pesto, en vul die met een mengsel van kipreepjes en lekker veel roerbakgroenten. Binnen 5 minuten klaar, supersimpel en toch gezond. Verder vind ik ook wraps ideaal als je haast hebt: gehakt bakken met wat groenten (paprika, maïs, kidneybeans, uit), wraps vullen en klaar. Nog lekkerder is even in de oven met wat kaas erover.
Wij komen pas om 18 uur thuis..en met 4 kids zorg ik er echt wel voor dat ik de dag ervoor voor 2 dagen gekookt heb zodat ik het alleen op hoef te warmen. Of ik haal wat uit de vriezer...eten wat over was dat ik alleen warm maak. En soms kook ik toch en doe dat héél snel, kunnen we om half 7 aan tafel.
Tip: 1. Laat de oven zijn werk doen, avond van te voren voorbereiden, volgende dag alleen even de oven in en klaar! 2. Maak de avond van te voren eten klaar, zodat je de dag erna alleen wat vers hoeft te koken. Aardappel groente schotel: Schil 6 grote aardappels en snijd in blokken. Maak 1 bloemkool schoon en maak roosjes even groot als de aardappel. Kook dit 10 minuten. Snijd 4 rundersaucijzen in stukken van 4 en braad even aan tot ze rose zijn. Meng de aardappel, bloemkool en saucijzen door elkaar en doe in een ovenschaal. Maak ondertussen in een pannetje een saus naar wens klaar (kan vers, of uit pak van Knorr/Maggi). Giet deze over de schaal en voeg wat geraspte kaas toe. Doe dit in een voorverwarmde oven op 180 graden voor 20 minuten. Binnen 30 minuten klaar!
makkelijk en snel is bij mij ook gewoon aardappels,groente en stukje vlees of vis. aardappels zou je evt smorgens of de avond ervoor al kunnen schillen, een bloemkool,broccoli,is zo schoongemaakt. evt groente uit de diepvries. vlees kun je van te voren ook gewoon braden, of iet wat snel klaar is. kipfilet bv. staat hier binnen een half uur op tafel hoor. en wij zijn met 5
Om half zeven aan tafel gaan is hier ivm de kinderen echt geen optie. Na een dag school en bso is zeven uur echt de max wat op bed liggen betreft. Hij valt om half 7 in slaap als we dan gaan eten. Lasagne, pasta's en ovenschotels ben ik nu wel een beetje klaar mee haha Dat eten we vaak. We eten vaak wat "uitgebreider" dan alleen aardappels/groente/vlees, zo maak ik meestal risotto of paella, een ovenschotel, gnocchi en ik zoek dus ook meer van dat soort recepten maar dan heel makkelijk en snel haha. Als ik dat soort dingen op de dagen dat ik werk ga maken dan sta ik van 18.00 tot 18.30/45 in de keuken en daar heb ik dan gewoon echt geen zin meer in na een werkdag van 8,5 uur. Maar van 3x per week week "aardappels/groente/vlees" word ik ook niet heel blij haha. Tese: Alleen groentensoep? Dat is hier een voorafje bij mijn hongerige mannen Ik heb wel vandaag een gigantische pan Nigeriaanse pindasoep gemaakt (met rijst en veel kip) dus dat vult wel Mupet: Wat voor een lasagnerecept is het? Wij doen vaak spinazie met zalm en ricotta of met courgette, aubergine enz, maar andere recepten zijn uiteraard zeer welkom Milujem: Bedankt voor het recept, die gaan we een keer proberen!
yummi: Ik ben ook benieuwd wat je nu maakt. Wat jij zegt spinacie met zalm en ricotta klinkt lekker haha die ken ik niet. Voor de rest zitten wij er ook mee te klooien en ook rond kwart voor 6 thuis.
Voor heel snel pak ik vaak kant-en-klare ravioli, met een pot pastasaus. Salade erbij en klaar. Of chicken pot pie met rijst en salade of groente. Ik denk niet dat je in Nederland de chicken pot pie zo kan kopen, maar je kan het makkelijk zelf van te voren maken en dan op de dag zelf alleen nog in de oven. Recepje is zo gevonden op internet. Ik zal nog even verder denken....
Visje bakken in boter. Bv panga of tilapia is binnen 10 min gaar. Ondertussen wat broccoli (of andere groenten) stomen. Is ook zo klaar. En bv wat krieltjes met wat Italiaanse kruiden bakken. Ik heb dit gerechtje binnen een half uurtje op tafel staan en smaakt lekker. Of idd voor 2 dagen koken. Wij maken ook vaak pasta voor 2 dagen. Even opwarmen in de pan en smaakt misschien zelfs nog lekkerder dan wanneer je het net klaar maakt. Wij vriezen dat dan niet in omdat wij vinden dat de smaak daar minder van word, maar 1 dag in de koelkast bewaren kan prima. Of je maakt een lekkere maaltijd soep met worstenbroodjes er bij. Soep kan je de dag/avond van te voren al maken. Even opwarmen en je kan al beginnen aan de soep en daarna als de broodjes klaar zijn die opeten. Succes!
Idd soep met een stokbroodje, of wat ik vaak op woensdag maak als manlief gaat schieten en dus ook alles snel snel moet: pastasalade! Penne 10 minuutjes in een pan water koken, ondertussen wat kip in stukjes snijden en bakken, ligt dat ook in de pan snij je wat sla (of je pakt een pakje kant en klare sla) en lekker in een grote schaal doen met stukjes tomaat. Lepel philadelphia bij de kip in en lekke laten smeulen. Als de pasta klaar is afgieten en lekker veel philadelphia bij doorheen roeren, en dan bij door de salade mengen. Kip er apart bij en smullen maar Duurt vaak maar 15-20 minuten en je hebt een grote bak goed vullende salade en kip
Garnalen en zalmsnippers in de wok, wokgroente erbij en als dat bijna gaar is de wokrijst. Aan het einde nog even woksaus erbij. Staat in ongeveer 15 minuutjes op tafel en is echt heerlijk (je moet natuurlijk wel van vis houden). A
Wij koken vaak zondag uitgebreid en dan wat meer zodat we maandag daar ook nog van eten. Verder veel kant en klaar gesneden groente ( wortelen, boontjes ,andijvie enz) Dan ben je ook meestal binnen een half uurtje klaar. Kijk ook eens op de 24 kitchen site bij de makkelijke maaltijd...
Of idd pasta's, maar dan steeds met een ander ingrediënt? Ipv gehakt een spekjes, vis, garnalen of spinazie erdoor doen? En een makkelijke aardappelschotel voor in de oven. Aardappelschijfjes, plakjes ham in stukjes snijden en prei in kleine stukjes, potje aardappel anders erover en wat kaas. 30 minuutjes in de oven en het is klaar! Nog geen 10 minuten werk hihi
Wat ik trouwens heel lekker vind is macaroni met spinazie en een potje pesto erdoor. Beiden opzetten ..even wachten en klaar. Spinazie uit de diepvries...
Pasta (penne) met gerookte zalm, prei en pesto. 500 gram penne 200 gram gerookte zalm 1 kg prei 1 potje groene pesto De pasta gaar laten koken, ondertussen de prei in ringen (of halve ringen) snijden, wassen en in wat boter stoven. Vervolgens snij je de gerookte zalm in kleine stukjes en voeg je deze toe bij de prei. Roer dan een potje pesto door het prei-zalm mengsel en meng dit vervolgens met de gare pasta. Binnen het half uur staat dit gerecht op tafel!
Salade met bacon ( en alles wat je er in wil doen) met een kom soep ( gewoon opkikker) Omelet ( tomaat, paprika et cetera....) Pasta: pasta koken Dan als die klaar is gerookte zalm er doorheen scheppen, olijfolie, knoflook. Dan een tomatensalade erbij
Wraps met gehakt en verse groentjes (champignons, ui, mais, tomaat, paprika of courgette) of je pakt een zak voorgesneden wokgroenten. Mexicaanse bonenschotel: gehakt, kidneybonen en tomaat zijn de hoofdingredienten. Dit kun je aanvullen met wat je lekker vindt: spercieboontjes, bruine bonen, witte bonen, erwtjes, enz.
Krieltjes of aardappelblokjes in één pan met ui, blokjes kipfilet en een scheut ajam pangang. Eventueel met champignons. Lekker met sla of komkommersalade. Ik maak vaak een grote pan spaghettisaus maken en vries de helft ervan in. Avond ervoor aardappels schillen en groente schoonmaken. De volgende dag opzetten met schoon water.