Hoe aan te pakken (sterren op muur schilderen)

Discussie in 'De lounge' gestart door Tuti80, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Hallo meiden,

Op de nwe slaapkamer van mijn zoontje wil ik in 3 kleuren en in 3 verschillende maten sterren op de muur schilderen. Ik heb op dik karton sterren afgedrukt in 3 formaten en de sterren hier uitgeknipt. Nu dacht ik dus de sterafdruk zo op de muur te schilderen. Maar bij nader inzien denk ik niet dat dit handig is omdat, zeker bij de grotere, dit niet plat op de muur zit en dus door zal lopen denk ik. Nu had ik bedacht om dan de sterren te gaan plakken met tape wn dan in te kleuren met verf. Maar dat is nogal veel werk want wil wel een stuk of 45 sterren maken. Uit de losse hand is geen optie voor mij. Wie heeft een idee hoe ik dit het beste kan doen? Had al op internet gekeken voor sjabloon van sterren in de vorm van stickers. Dat zou makkelijk zijn. Die kan ik dan inkleuren met verf op de muur. Iemand een idee of en waar deze te krijgen zijn?

Bedankt alvast!

2. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Waar woon je in zuid holland?

Wij hadden ook sterren in verschillende maten nodig voor ons zoontje zijn kamer. Wij hebben ze laten maken op een stickervel bij een bedrijf dat tshirten bedrukt en dergelijke. :)

3. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Vlakbij den haag! Mag ik vragen waar dat is? Klinkt goed!

4. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    En dan dus eigenlijk alleen een rand? Dus niet gewoon een sticker van een ster, daar heb ik niks aan.

5. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
  6. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Dank maar is niet wat ik bedoel. Wil dus eigenlijk alleen een rand van een ster hebben die ik zelf kan inkleuren met verf.

7. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Ok mis bij xenos actoin ? hobby winkel, pipo

8. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Xenos en action al geweest. Andere kan ik nog proberen!

9. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Ik denk dat je een sjabloon bedoeld toch!? Dat googeled (?) makkelijker denk ik...

10. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Ja en dan in sticker die ik dus later weer vd muur afhaal

11. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Zelf een sjabloon maken?

12. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Moet het perse sticker zijn? Want gewoon van ander materiaal staan er wel veel via Google en die kun je meerdere keren gebruiken natuurlijk, hoef je maar 3 maten aan te schaffen....

13. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Heb ik gegoogeld maar dan kom ik bij sjabloon voor kleding ed. Maar ben niet heel goed met Google

14. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Ik bedoel idd de randen van de ster op een stickervel :)
    wij konden ze ook nergens vinden in de winkel dus hebben ze laten maken. Wij hadden een hele rol met verschillende maten. Gewoon op de muur plakken en met een roller de binnenkant schilderen en sticker er weer af halen. :D

Ik weet alleen niet hoe duur het precies was omdat wij ze gekregen hadden van die baas van dat bedrijf. Mijn vriend is goed bevriend met hem. :)

Ik kan je de naam van het bedrijf wel ff pben? Misschien kan hij je de prijs via een email geven.

15. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Ik heb zelf sjablonen gemaakt maar denk niet dat dit handig is omdat dit dus niet helemaal plat tegen de muur zit. Bang dat de verf dan doorloopt. Of denken jullie van niet? En moet ze wel 2x schilderen denk ik. Moet ik het sjabloon wel weer heel precies er tegen aan houden bij de 2e verfronde. Misschien denk ik te moeilijk hoor en moet ik het gewoon zo proberen

16. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Dit is exact wat ik bedoel! Als je wil pb'en graag!

17. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Ik denk dat stickers het makkelijkst zijn, met name als je ze twee keer gaat verven idd! Geen idee of dat heeeel duur is, hoop dat het lukt met de tip van olifantje!

18. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Hoe groot moeten de sterren zijn? Ik heb wel een sjabloon gevonden met verschillende maten sterren erop. Deze kun je met bijvoorbeeld tape op de muur bevestigen (of gewoon even met z'n 2-en, 1 goed vasthouden, de ander kleurt de ster in) en dan de verf op de muur tamponeren. Tamponeren doe je met een dikke botte kwast, hiermee "stempel" je de de verf op de muur..

Sterren sjablonen

19. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland

Bedankt! Maar die heb ik al. Wil echt een sticker hebben. Zeker omdat ik ze 2x zal moeten schilderen.

20. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    En het uitbesteden een muurschilder?

Deel Deze Pagina