Makkelijke, snelle, gezonde maaltijden

Discussie in 'De lounge' gestart door Yummy, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prettymum

prettymum Niet meer actief

Gaat jouw man op woensdag echt schieten als je niet een beetje snel kookt? Dan kun je wel wat snelle receptjes gebruiken ;p

2. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Rijst, sperziebonen, gekruide gehaktballetjes met pindasaus. Je kunt dan snelkookrijst nemen. De boontjes kun je de avond van tevoren schoonmaken. De balletjes kun je de avond ervoor draaien en bakken.

3. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het recept van de lasagne is een laag met gehakt en tomaten prutje en dan de andere laag spinazie met mozzarella, valt hier erg in de smaak klaarmaken is wel een klus maar afbakken nmeis ongeveer 45 min

Zeg het maar als je het recept nog wilt :)

4. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Krieltjes, stoomgroenten en vlees dat niet lang hoeft te braden zo klaar :)

Boerenomelet: brood, ham, eieren, verschillende groenten (ik doe meestal champignons, paprika en courgette) en wat kruiden. Vult goed, is lekker en zo klaar!

Wat ik sowieso altijd doe is pasta gerechten zo maken dat wij er 2 dagen (4 personen) van kunnen eten. Of ik doe genoeg rijst maken met kip en groenten en doe dan de ene dag met sate en kroepoek erbij en de volgende dag doe ik er een andere saus bij zoals kip tandoori ofzo.
    Ideaal voor als je weinig tijd hebt en toch snel iets klaar wilt hebben.

Ragout met salade, fruit en stokbrood met kruidenboter ook heel snel klaar!

Of wokken ook snel klaar en lekker ook nog :D

5. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Wat ik lekker vind:
    Ui
    Spitskool
    Hamblokjes
    Ananas
    Rode paprika
    Kerriepoeder.

Ui en rode paprika snijden en dan in beetje olie bakken, spitskool erbij met kerriepoeder en dan 5 min roerbakken. Vervolgens hamblokjes erbij, ananas erbij en nog even roerbakken. Dn ananassap erbij en 10 min op laag vuur stoven.lekker met gekookte aardappels en of puree.

Snelklaar en hier door allen graag gegeten

6. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Courgette, rode en gele paprika, tomaat, ui allemaal snijden en dan in ovenschotel. Rundervinken erbij en krieltjes. Over dekrieltjes mediterrane kruiden en een klein beetje olie. Dat in de oven afbakken.. Duurt ca 45 minuten. In te korten door combimagnetron te gebruiken combi magnetron en oven erkort hier de baktijd tot ca 30 minuten. Een en ander evt de avond tevoren nijn in de koelkast afgedekt met deksel of folie neerzetten en dan heb je in een half uur eten op tafel terwijl je ondertussen gewoon aandacht aan de kinderen kan besteden

7. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Rundervinken boontjes tomaat ui babi pangangsaus evt tauge

Rundervinken aanbraden boontjes 5 min koken ondertussen. Tomaten snijden ui snijden. Ui en tomaat bij de rundervinken voegen even laten sudderen babi pangangsaus toevoegen en evt tauge. Lekker met rijst. Ook in 20 minuten op tafel. Wel met een pakje...

8. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Zalmmoot in een braadzak prei erbij ui erbij krieltjes erbij viskruiden erbij alsmede room culinair. Half uurtje in e oven en smullen maar

9. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Spekjes en hamblokjes uitbakken, champignons erbij. In de ochtend al spinazie uit vriezer gehaald en laten ontdooien. Deze erbij, dan kruidenkaas erdoor. Lekker met tortelinni of gewone pasta. Ook in 20 min klaar

10. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Wat ik verder zeker in de winter lekker vind en waar ik dan een zaterdag aan besteed is zelf rode kool en hachee klaarmaken zodat ik zon drie porties in kn vriezen en dan haal ik die in de ochtend uit de vriezer bakjes op aanrecht ontdooien, savonds even opwarmen in de pan en puree erbij maken. In tataal binnen het kwartier op tafel

11. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik maak bij hutspot of boerenkool altijd een dubbele portie, zodat we het de eerste keer eten op een niet werkdag en de 2e keer (uit de vriezer) op een werkdag, supersnel klaar!

Verder eten we op werkdagen (bijv.):
    - Tagliatelle met mozzarella, pijnboompitten en spinazie
    - Aardappels (schil ik wel op de dag zelf), stukje vlees wat je snel bakt en diepvries rode kool (koken in de magnetron)
    - spitskool roerbakken met merqueze worstjes in stukjes, kerrie curry en peper en zout erdoor + aardappelpuree
    - macaroni met ham en kaas (met sla of komkommer erbij)
    - wereldgerecht van knorr kun je ook delen van tevoren voorbereiden zodat je op het laatst alleen hoeft af te bakken.

12. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Wij eten ook zo veel mogelijk zakjes loos, alleen kook ik in grote getallen en vries ik dus in voor de werkdagen.

Zo maak ik voor in de vriezer:
    Kippensoep, chili, pastagehaktsaus, spinazipasta, kippasta, veggiepasta, pastamethamblokjes, nasi, preischotel, boerenkool, zuurkool, hutspot, van die magie stoomzakken doe ik meer groentes in ennheb dan een extra potie in de vriezer. En zo nig wel meer. Kook dan zo dat ik zeker voor 2 of meer x in devriezer heb. En dan kunnen we weer even vooruit.

Voor recepten pb je me maar!

Xx

13. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    Hartige taart kun je ook makkelijk vooraf maken en 's avonds opwarmen. Salade erbij en klaar :)

14. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Alles met couscous. Couscous is echt heel snel klaar. Sauzen, gehaktballetjes etc kun je van te voren maken.

15. mamsvanm

mamsvanm Actief lid

27 dec 2012
    431
    0
    0
    Roerbak spitskool!

Koop een zak gesneden spitskool, zak gesneden uit (of zelf snijden) en een bak gehakt (eventueel paprika) en 1 zakje nasi kruiden!

Gehakt rullen in de wok, groenten er bij, en als laatste de kruiden mix... das binnen een kwartier klaar, en super lekker met groente! Kan eventueel met rijst, maar vind ik zelf zo al lekker genoeg!

Deel Deze Pagina