makkelijke snelle recepten

Discussie in 'De lounge' gestart door Danoek, 26 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.851
    113
    Mijn vreselijke maar snelle pasta als ik echt geen tijd heb na t werk:
    Pot picante pastasaus
    Blik smac
    Volkorenpasta
    Geraspte kaas
    Komkommer
    De bereidingswijze spreekt voor zich haha.:D

Maak ook wel eens lasagne van te voren, koelkast in en alleen maar poos in de oven.

Verder vaak dan diepvries sperziebonen/worteltjes oid, vleesje en krieltjes uit de oven.

Spinazietaart: in de magnetron spinazieblokjes ontdooien, gehakt rul bakken met wat kruiden, paar plakjes bladerdeeg in een ovenschaal, gehakt+spinazie erop, geraspte kaas, beetje dichtvouwen en 20 minuten in de oven. Erbij blokjes komkommer met wat honing mosterd dressing en pijnboompitjes. Lekker met beetje zoete chillisaus!

Ik ga die venkel proberen!

2. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Aardappelschijfjes bakken blik boontjes erbij en knakworstjes. Erg lekker.

Krieltjes bakken in een andere pan shoarma of gyros bakken en daarbij wat wokgroente of groente naar keuze. Als.de krieltjes gaar zijn en het vlees met groente alles in 1 pan doen klaar.

Gehakt rullen groente erbij bakken. Pasta naar keuze koken. Op smaak maken met curry.

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Verse gevulde pasta van de AH (ik neem altijd de basilicum pijnboompitten variant) met verse groene pesto, rucola, cherrytomaatjes en wat parmezaanse kaas. Binnen 10 min klaar en echt heerlijk!

Las hier eerder vandaag over ragout met rijst en doperwten en met 't gebrek aan zin om te koken dat gemaakt maar ik vond het echt niet te eten, heb het meteen weggegooid en een ei gebakken :)

4. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
  5. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Probeer dit recept eens maar dan met penne! Heerlijk en zo klaar!

Ook kun je de spek vervangen door stukjes zalm!

6. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Spaghetti met gerookte zalm en room!

Spaghetti koken
    Uitje bakken met knoflook. Doperwtjes (ik doe uit de diepvries) en scheut room toevoegen. Gerookte zalm in snippertjes maken en toevoegen. Peper en zout erbij en saus wat laten borrelen. (zalm gaar worden en doperwtjes opwarmen) Spaghetti afgieten en bij het roommengsel doen. Vuur zacht en door elkaar doen. Naar eigen smaak nog wat peper en zout en smullen maar!

7. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik maak iets soortgelijk, maar dan met champignons, ui, spekjes en room :). Soms ook nog met paprika erbij.

Erwten lust ik niet. Maar als manlief alleen thuis is, maakt hij het voor zichzelf soms wel met erwten ipv champignons.

8. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Dit weekend gaan we de mexicaanse ovenschotel proberen.... Ben benieuwd. ik heb al meerdere gerechten voorbij zien komen die we zeker uit gaan proberen.

Vis lusten we beiden niet, dus die worden niet gemaakt. Ik eet soms nog wel eens kibbeling en de kinderen vissticks, maar dat is de enige vis en dan nog het liefts buiten als het aan mijn man ligt. Hij vindt vis verschrikkelijk stinken :(

Voor diegenen die hier mee lezen en ook een recept willen proberen, heb ik ook nog een snelle ovenschotel (voor 2 personen):

zakje aardappelpuree (ik kies zelf altijd de provencaalse kruiden)
    half zakje zuurkool
    6 plakken kaas
    6 plakken gegrilde ham

aardappelpuree maken en in een ovenschaal doen. plak ham bovenop een plak kaas leggen. Er een beetje zuurkool opleggen en oprollen. Alle 6 rolletjes bovenop de puree leggen en even 15 minuten in de oven op 200 graden.

9. Verox

Verox Niet meer actief

Pot rode kool in een ovenschaal, gehaktballetjes erop, aardappelschijfjes erover en wat geraspte kaas.
    30 minuten in de oven en smullen maar!

Deel Deze Pagina