makkelijke succesrecepten

Discussie in 'De lounge' gestart door tulip, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

weet iemand een lekker recept? ik heb nog kipfilet, paprika aubergines tomaten,rijst aardappelen???

ik kan niet naar de winkel want manlief heeft per ongeluk mijn sleutels meegenomen:(

2. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

is al opgelost ik had ook nog gehakt en heb gevulde paprika gemaakt!

3. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Ik vond het niet zo lekker.. Voor de makreel er bij kwam wel maar verwarmde makreel vind ik dus echt niet lekker.. Mn man daar in tegen vond 't wel lekker!

4. SDonya

SDonya Niet meer actief

Oo oke wat grappig dan! Wist niet dat ze dit ook in griekenland eten:D

5. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Mexicaanse ovenschotel was lekker!! :)
    Alleen wel pittig voor de peuterdochter!
    Maar voor de herhaling waard!

6. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ook wij vonden de mexicaanse ovenschotel heerlijk! Allleen beetje zout. Of had ik de verkeerde chips?? :)

7. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.386
    860
    113
    home sweet home
    tagiatelli

benodigheden
    tagiatelli
    tomaten
    potje zon gedroogde tomaten
    creme fraiche
    potje pesto
    peper/ zout

tagiatelli koken en de tomaten (ook de zon gedroogde) in stukjes snijden. Dan alle andere ingredienten met de tomaten in de pan doen. En met peper en zout op smaak brengen. Errug makkelijk maar ook erg lekker.

anderen met nog lekkere recepten. ik heb veel inspiratie opgedaan maar ben nu nog even op dieet. dus over een paar weekjes ga ik wat recepten proberen!

8. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Iemand nog lekker receptje?

9. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Ook een mexicaanse oven schotel maar dan anders, ook eeeeeerg lekker;

Benodigdheden (hoeveelheid ligt aan hoeveel personen, zelf mixen) :
    Gehakt
    blikje maïs
    Mexicaanse bonen (in pot, met rode saus) / OF sperziebonen voor de afwisseling neem hierbij dan wel een potje salsa (kan ook toegevoegd worden als je toch kiest voor de mexicaanse bonen).
    Mochou
    geraspte kaas
    tortilla/nacho chips

Bereiden:
    Bak de gehakt in een koekenpan rul, voeg de mexicaanse bonen erbij. voeg ook het blikje maïs erbij. Roer het geheel even goed door.
    Voeg de monchou toe (half of helemaal) en zorg dat deze helemaal gesmolten is. Leg ondertussen in de ovenschaal een mooie laag tortillachips (hoeft niet persee, want het word wel slap). Voeg hier het bovengenoemde goedje bij. Hier overheen doe je weer tortillechips en daar overheen de kaas.

Kies je voor sperziebonen neem ik aan dat je wel weet dat je ze moet doppen haha. Ik hou er wel van als de sperziebonen nog een beetje vers zijn, dus niet helemaal slap gekookt. Dus ik kook ze niet van te voren, dat gebeurd in de oven. Oja, het gerecht moet om en nabij 20/25 minuten in de oven op circa 180/200 graden (ligt natuurlijk aan je oven) ik zou zeggen wacht tot de kaas goed gesmolten is en een beetje bruin is. Waar je ook voor kan kiezen is dat je niet het hele pakje monchou er in doet, maar een halve het is namelijk ook lekker om een beetje monchou op je bord te leggen en het erbij te eten als een sausje. vers uitje en/of wat knoflook is ook lekker.

Ik hoop dat ik het een beetje goed heb, ik heb het al heel lang niet meer gemaakt;)... mmm nu heb ik honger...

10. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Ik heb hem laatst gemaakt en hij was echt ZO lekker dat ik vanavond voor het bezoek hem weer ga maken.
    En de reactie van de kinderen "Wij eten vanavond lekker chips als avondeten!".:D
    Ik voeg er alleen nog een blik kidneybonen aan toe voor nog wat extra groenten.:)

11. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Deze ga ik vanavond maken na alle positieve reacties, ik ben benieuwd:)

12. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    witlofsalade met gekruide kipstukjes, ananas, perziek, mandarijntjes, mayonaise. Kan je van te voren klaar maken. En dan frietjes er bij bakken, mjam!

13. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Nou Eylem thx voor het plaatsen aan het begin van dit topic wat is dit een gruwelijk lekker recept!!! We hebben heerlijk gegeten:D

14. verrassingsei

verrassingsei Fanatiek lid

24 jan 2010
    1.751
    0
    0
    Wij gaan dit ook van de week proberen,ben benieuwd!:D

15. Kruimelmuis

Kruimelmuis Bekend lid

4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    Laat later een lekker receptje achter, post alvast omdat ik deze niet kwijt wil hihi..

16. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.634
    1.443
    113
    Klinkt heerlijk die mexicaanse ovenschotel. Die staat op het menu voor morgen!

Hier ook nog een receptje.

Hartige appel-kerrie taart

1 pakje bladerdeegplakjes
    500 gram kipfilet
    1 ui
    2 teentjes knoflook
    2 el olie
    2 el kerrie
    3 el bloem
    1/4 l kippenbouillon
    1 zoetzure appel
    50 gram rozijnen
    zout en peper.
    Springvorm van 26 cm.

Snijd de kipfilet in blokjes. Snipper de ui en de knoflook. Verhit de olie in een pan en bak de kipblokjes rondom bruin. Laat de ui en de knoflook 5 minuten meefruiten. Bestrooi met de kerrie en laat kort meebakken. Schep de bloem door en voeg al roerend de bouillon toe. Laat de kip op laag vuur 10 minuten stoven.

Snijd de geschilde appel in blokjes. Was de rozijnen. Laat de appel en de rozijnen 5 minuten op laag vuur met de kerrie kip mee stoven.
    Breng op smaak met zout en peper.

Verwarm de oven voor op 220 ?C. Laat de bladerdeegvelletjes naast elkaar ontdooien. Leg 6 velletjes op elkaar en rol ze op een met bloem bestoven werkvlak uit tot een ronde lap met een doorsnee van 32 cm. Bekleed daarmee de vorm en prik de deegbodem met een vork in. Vul de deegbodem met de kerriekip. Rol de resterende deeglapjes uit tot een deksel met een doorsnee van 26 cm. Leg het deegdeksel op de taart en druk de randen op elkaar. Snijd in het midden een rondje uit. Zet in het uitgestoken rondje en opgerold reepje aluminiumfolie zodat de stoom door dit schoorsteentje kan ontsnappen. Bestrijk het deegdeksel met losgeklopt ei. Zet de taart in de voorverwarmde oven, schakel de oventemperatuur terug naar 190 ?C en bak de taart in 25 tot 30 minuten gaar en goudbruin.
    Warm serveren.

Komt uit het blad Boodschappen en is heerlijk!!
    Ik serveer er altijd een salade bij met appel erin.

17. Renske19

Renske19 Fanatiek lid

14 jun 2011
    2.954
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die Mexicaanse ovenschotel viel hier ook heel goed in de smaak. Heerlijk was ie:D

18. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

gebakken aardappels met gewokte spitskool

nodig:

aardappelschijfjes
    spitskool
    pak spekjes
    snitzel of kip of gehakt
    1 ui
    kerriepoeder

bak de aardappelsschijfjes in een pan. doe er later de gesnipperde ui bij
    doe in een andere pan de spekjes bakken en de snitzel erbij. op laatst de spitskool er door heen roerbakken paar minuutjes. doe daarna het spitskool/vleesmengsel door de gebakken aardappels. even leker bestrooien met kerriepoeder en evt snufje nootmuskaat. heerlijk;)

19. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    abbo :)

20. giraf

giraf Niet meer actief

voor diegene die de mexicaanse ovenschotel hebben gemaakt:

Hoe eten jullie die dan? Eten jullie er nog iets bij?
    Anders is het toch gewoon chips met kip en paprika's :)
    (of ben ik nou zo'n ontzettende boerentrien :D)

Deel Deze Pagina