makkelijke succesrecepten

Discussie in 'De lounge' gestart door tulip, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Dat vind ik dus heel smerig. Ik gebruik altijd spinazie a la creme, maar dan wel echt van Iglo omdat die beter op smaak ik gebracht. Als je van al die kazen houd dan zou dit misschien wel lekker zijn. Ik hou er niet van...:D

2. pcj

pcj Actief lid

22 jan 2009
    205
    0
    0
    makkelijke en simpel:
    4 gemarineerde drumsticks
    zakje italiaanse wokmix (of andere wokmixgroente)
    zakje krielaardappelen
    olijfolie
    verse, uitgeperste, knoflook.
    evt. sesamzaadjes
    over voorverwarmen op 190 graden.

kip in een ovenschaal doen, groente en aardappelen eromheen. Nog wat olijfolie er over sprenkelen en naar smaak 1 of meerdere tenen knoflook erover uitpersen.
    naar eigen keuze nog wat sesamzaadjes erover.

30 min. in de oven en dan nog 7 min. onder de grill (dat laatste hoeft niet perse, maar zorgt voor een wat knapperige korst. anders nog een kleine 10 min langer in de oven).

3. wondertje78

wondertje78 Actief lid

7 mei 2009
    356
    0
    0
    Vanavond gaan wij deze is uit proberen,ben benieuwd!;)

4. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Hij staat net in de oven, ben heel benieuwd!!!

5. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Thanks voor dit recept!! Vandaag gemaak ivm tijd gebrek en dit is echt een SUPER gerecht. Dit noem ik nu echt een makkelijk, super snel en lekker gerecht! Gewoon alles in een schaal mikken en klaar! :D Heb je nog meer suggesties? :p

6. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland

oh ik ben benieuwd!!

7. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Errug lekker :D Volgende keer gebruik ik alleen andere pasta... Dit is alleen omdat mn zoontjes vlindertjes niet echt lekker vinden haha, dat zijn meer macaroni elleboogjes fans hahaha

8. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    Haha ja dat kan natuurlijk ook prima! Grappig he dat kinderen zo hun voorkeur voor bepaalde pasta hebben! Fijn dat het verder wel een succes was!:D

9. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Weet niet of hij eral staat, maar dit vind ik echt een heerlijk recept, erg machtig, maar lekker en makkelijk!
    Ik heb geen hoeveelheden want dat is per gezin en qua eters anders in te schatten.

Nodig:
    Kipfilet
    Ui
    Paprika
    Aardappelen (en de benodigdheden om purree te maken, ik doe het zelf met beetje melk, boter, zout)
    Teentjes knoflook, doe er zelf 2
    Knoflookpoeder
    Shoarmakruiden, kan van verstegen zo'n klein paarszakje, of van zo'n kilo zak van de Turk bijv.
    Kaas (strooi of plakken maakt niet uit)

Ui in halve ringen snijden, en in de pan bakken met wat olie, knoflook klein gesneden, kipfilet in kleine reepjes en paprika in reepjes erbij bakken, tot het gaar is.

Aardappelpurree maken, vers vind ik lekkerder maar kan ook uit pakje.

Een ovenschaal beetje invetten met olie of boter, shoarmamengsel als eerste erin, kaas erop (kan strooi kaas zijn, doe zelf plakjes), de aardappelpurree erop, beetje knoflookpoeder eroverheen strooien, en bovenop weer kaas.

In de oven ong 200 graden, even tot de kaas goed gesmolten is en je een korstje ziet vormen.

Hmmm echt heerlijk gewoon. Ben niet zo'n ster in uitleggen, maar het is zo simpel! Kort gezegd: Shoarma maken, aardappelpurree maken, in een ovenschaal op elkaar kwakken, met kaas er tussen en erop. Oven in, lekker hoor.

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wahahaha. Leuk gezegd! Ik geloof best dat het lekker is, want ik heb wel eens iets soortgelijks gemaakt.

De Zweedse Ovenschotel gaan wij morgen proberen.

Die Mexicaanse Ovenschotel is verslavend lekker en dus zeer zeker voor herhaling vatbaar.

11. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Hahaha, ja ik kan altijd zo moeilijk doen, terwijl het ook makkelijk kan.

Ik wil die mexicaanse ook heel snel gaan uit proberen!

12. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Hier: luiewijvenspaghetti.
    Kook pasta
    Trek zo'n blikje of 2 van die balletjes in tomatensaus open (in belgie is dat van zwan, weetnie in nederland).
    Giet pasta af en de blikjes erover en dan roeren en effe opwarmen. Voila luiwijvenspaghetti.
    Gesofisticeerder: kook pasta, pers knoflook, snij mozzarella en kerstomaatjes en verscheur basilicum.
    Giet pasta af en doe er al de ingredienten bij en veel zout/peper.
    voila Italiaanse vlag pasta

13. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    o,

nog eentje. Als kinderen waren wij hier al aan verslaafd en nu zaagt zoontje om het weer eens opnieuw klaar te maken.
    Maakt aardappelpuree (vers of uit pakje), snij een paar tomaten in stukken en doe hetzelfde met hardgekookte eieren.
    Prak alles onder elkaar met peper en genoeg zout (tomaten en ei zijn beetje flets anders) en opeten.
    Geen werk toch en hier succesrecept.

14. Linana

Linana Niet meer actief

Je hebt geen idee hoe hard ik hierom heb gelachen. Bij luiewijvenspaghetti kreeg ik een visioen van een in mijn ogen lui wijf die al die ingredienten zo "whoppa" in een pan smijt :p
    En dan heel voldaan zo'n jumbo schaal op tafel zet, zo van "kijk eens wat een culinair hoogstandje" :p

15. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    @Linana;

Ja vreselijk lui wijf hé, maar kinderen vinden het heerlijk. Dus 1x in de zoveel tijd mag het van mij.
    Variant is ventenspaghetti (moet mijn man maken van zoonlief): koop zo'n pak miracoli waar alles al in zit (saus, pasta, kruiden en kaas). Bak gehakt, mik er de saus en de kruiden door en de gekookte pasta.
    Tip: veel gehakt gebruiken en dan nog eens tabasco erover.
    Maar ik kook meestal wel gawoon patatjes met groenten en vlees hoor

16. pcj

pcj Actief lid

22 jan 2009
    205
    0
    0
    voor 2 personen:
    1 (kleine) ananas
    1 blikje kidneybonen (ca 450 gr)
    1 pak vegetarische "spekjes"
    1 ui
    flink veel kerriepoeder
    olijfolie

ananas schoonmaken en in kleine stukjes, ui in halve (dunne) ringen.

olijfolie in wok doen, uitje erin fruiten dan de spekjes erbij. De ananas erbij doen, flink veel kerriepoeder (naar smaak) erdoor en dan even op hoog vuur om alles flink te verhitten en de ananas wat te verkleuren .En als laatste de kidneybonen erbij.

Klaar binnen 15 min!

17. Tese

Tese Niet meer actief

Mexicaanse broodjes:

-6 pistoletjes
    -500 gram gehakt
    -Mexicaanse gehaktkruiden van Silvo
    -6 plakken kaas

Gehakt kruiden en rul bakken, pistoletjes bovenop doormidden snijden en rijkelijk vullen met het gehakt en daar bovenop een plak kaas die het hele broodje bedekt. Ik maak er altijd 6-8 en bewaar ze in de vriezer. Even in de oven en smullen maar.

18. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    die mexicaanse overnschotel is hier ook echt een suc6 maak hem ook wel eens met gehakt ook lekker!!

maar het is allemaal niet zo gezond haha dat is wel jammer denk dat me vriend het liefste heel de week dat eet whaaa hij schept gewoon 3x op haha

19. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik heb de mexicaanse ovenschotel geprobeerd en die was een succes!! Mijn man vond het `errug lekker`!

20. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Pastasalade

Volkoren penne koken en af laten koelen
    zakje veldsla (of andere sla)
    bakje cherry tomaatjes
    bakje hamreepjes
    komkommer
    feta
    kleine stukjes augurk
    Alles in een grote schaal, mengen..
    Dressing van magere yoghurt en mosterd erdoorheen en klaar!

Gezond en super makkelijk. Er gaat ook weleens rauwe paprika,bleekselderij, ei of wat er in huis is doorheen.

Deel Deze Pagina