makkelijke succesrecepten

Discussie in 'De lounge' gestart door tulip, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    volgens mij wordt het tijd om die mexicaanse ovenschotel eens te maken! :D

2. mamawendy

mamawendy Actief lid

22 apr 2006
    138
    1
    18
    hedel
    Ik dacht al dat ik gek aan het worden was dat ik die fajitakruiden niet zag. Maar dan ga ik de volgende keer naar de AH! Want bij de Emté hadden ze ze bij ons niet.
    Thanks!

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik ga er patent op aanvragen denk ik, haha :D

4. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.386
    860
    113
    home sweet home
    ik heb geen recepten maar lees heel graag mee, wat komen er lekkere recepten voorbij zeg!

5. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Nou die Mex. ovenschotel is denk ik eens het proberen waard! :D

Hier nog een heerlijk en makkelijk recept!

Zalmquiche

Ingrediënten
    5 plakjes deeg voor hartige taart (diepvries), ontdooid
    1 pakje gerookte zalmfilet (plakjes, 100 g)
    1/2 pak tuinerwten (a 450 g diepvries), ontdooid
    4 eieren
    1 beker crème fraîche (200 ml)
    1 el mosterd
    1 ui, in ringen

Materialen
    quichevorm (Ø 24 cm), ingevet

Bereiden
    Verwarm de oven op 180 °C. Bekleed de vorm met het deeg. Snijd de zalmfilet in stukjes en verdeel over de quichevorm, samen met de tuinerwten. 2. Klop de eieren los met de crème fraîche, de mosterd, peper en zout. Schenk in de vorm en verdeel de uiringen erover. Bak 45 min.

Ik doe er zelf ook vaak nog wat oude gerapte kaas over voor ik hem in de oven doe :D

6. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Dit is hier al jaren een hit thuis. Ik vind 'm alleen lekkerder met burrito-kruiden.
    Ik maak 'm ook vaak met een zak mex.groente (diepvries) - gehakt rullen - dit alles in een ovenschaal - tortillachips en ger.kaas erover - en hup in de oven! Jammie! (en nog sneller klaar!)

7. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Vanavond is ie hier aan de beurt jummie:D

8. Meara

Meara Niet meer actief

Spitskoolstampot

Kook de aadrappels.
    Snij de spitskool in stukjes.
    Kook het in de koekenpan en voeg er wat water aan toe.
    Daarna een zakje nasi kruiden en dit even laten staan.
    Door elkaar heen stampen en eetse

9. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ik ga ook een keer met nasikruiden proberen.
    ik doe het hier in een pan, aardappelen en spitskool en spekjes erdoor...jammie....mijn kids zijn er dol op.

10. Kwekijzer

Wat voor een smaak tortilliachips hebben jullie gekozen?

11. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik had naturel gepakt..

12. tulip

tulip Niet meer actief

naturel

13. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Eylem, de ovenschotel was heerlijk! Hij viel in de smaak! Bedankt!

In de supermarkt hier hadden ze geen fajitakruiden, dus heb ik burritoskruiden gebruikt, ook lekker.
    Verder ben ik niet zo van de mais, dus ik heb een blik 'mexico mix' genomen (mais, doperwtjes, paprika).

Hij komt hier zeker nog eens op het menu!

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Graag gedaan :)

En een groentenmix is inderdaad ook een goed idee! Ik ga hem volgende week weer maken (voor mijn moeder en zusje want mijn man houdt er niet van, hahaha, ik moet hem deze reacties eens laten lezen ;) ) maar misschien dat ik dan ook gewoon een zak roerbakgroenten koop. Weer eens wat anders.

15. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Eylem, ik heb m gisteren gemaakt, lekker hoor!! Zelfs mn man vond t lekker en dat is zo'n lastige eter! Ik had alleen geen verse groenten gebruikt maar de makkelijke en snelle variant met en blik fiesta mais met stukjes paprika en haricot verts.
    Van de week ga ik de soinazietaart maken van pagina 1

16. Kwekijzer

Eylem,

Hier hetzelfde, zelfs mijn man vond het lekker en het was voor herhaling vatbaar:D We hebben met zn 2en bijna die hele schaal opgegeten:D

17. Kwekijzer

Bij de jumbo had ik het zo gevonden.

18. Kwekijzer

:D:Dhahaha

19. luuus

luuus Niet meer actief

ik ga ook vanavond de mexicaanse ovenschotel maken, we krijgen eters vanavond dus ben benieuwd of die in de smaak valt! denk dat ik er tortilla's naast maak ofzo

20. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ook makkelijk!

Rijst met kofte (gehakt)

Rijst wassen en paar uurtjes in het water leggen.

Rijst koken met een beetje extra zout totdat het gaar is. Rijst afspoelen met warm water. Plakjes aardappel onder in de pan leggen en daar de gekookte rijst opleggen. Bovenop de rijst olijfolie verdelen. Deksel op de pan en een half uurtje of uurtje op laag vuur laten stomen.

Een ui raspen en knoflook heel fijn snijden en dat mengen met het gehakt, peper, zout en als je het lekker vind een beetje kerrie kruiden. In principe kan je de gehakt natuurlijk ook kruiden zoals jij het lekker vind!

Het gehakt platdrukken in een koekenpan. Even op het vuur zetten met een deksel erop totdat het gehakt een bruin/lichtbruine kleur heeft. (Er moet nog vocht bij het gehakt in de pan zijn) Dan smeer je tomaten puree op het gehakt en daar bovenop leg je schijfjes aardappelen. nog even laten staan met de deksel er weer op. Als het vocht bij het gehakt weg is en de aardappel schijfjes er boven op ook gaar zijn dan is het klaar!

Het is ook lekker om er een salade bij te serveren :)

Deel Deze Pagina