Omdat wij klein wonen zou het fijn zijn als mijn oudste soms boven ging spelen. Al is het maar 30 minuten. Nu heb ik de duplo boven staan. Beneden speelt hij hier gerust 45 tot 60 min achter elkaar mee. Maar omdat zijn kleinere broer groter word maken ze vaak "ruzie" word het spelen minder. Ik dacht misschien is boven spelen de oplossing. Alleen komt hij na 5 min weer naar beneden. Dus na dit verhaal mijn vraag wanneer kon jullie kindje boven spelen? En zijn er mensen die tips hebben om het aan te pakken? Alles is welkom want het constante politievrouw spelen word ik gek van
Gebeurd hier al een tijdje. Sinds hij 3,5 is steeds vaker. Hij vindt het heerlijk, even alleen zonder zusje dat alles afpakt!
Kwam hier vanzelf, behalve 'boven' aantrekkelijk en gezellig maken kun je weinig doen denk ik. Zoon van ruim 3,5 speelt nu een maand of 4 zelf boven in de speelkamer. (Nouja, of mijn studeerkamer en gaat dan papiertjes knippen maar dat sta ik maar toe )
Hier sinds een maand of 3. Zijn duplo staat boven. Hij vraagt nu vaak ook zelf of hij boven mag spelen. Houd hij rustig de hele ochtend vol. Komt alleen naar beneden als hij wat wil drinken en verdwijnt dan weer naar boven.
Onze zoon vanaf het moment dat hij bijna 4 was en lego heeft. In het begin vond hij het nog erg moeilijk en kwam inderdaad weer na vijf minuten beneden. Maar hij kan nu al steeds langer alleen spelen boven. Wat als overgang misschien helpt: traphekje in zijn deuropening. Dan kun jij met de jongste boven zijn terwijl de oudste op zijn kamer speelt. Dan is hij alleen maar hoort jou nog wel rommelen en kan je makkelijk roepen.
Ons zoontje speelt al maanden regelmatig boven. Hij vraagt er zelf om en kan het ook wel even volhouden. Ook vaak als ik op zolder de was aan het doen ben, speelt hij boven op zijn kamer en in de gang. Dat gaat echt prima👍.
Hier wil ik geen speelgoed op de slaapkamer. Er staat alleen een bureautje met een kleurboek............
Mijn dochter speelde vrijwel nooit (alleen) boven, behalve als ik zelf ook boven bezig was. Vanaf 4jr langzaamaan wel met vriendinnetjes (disco bouwen), maar in eerste instantie nog met beeldbabyfoon aan. Het huidige huis is split level en daar zit ze wel regelmatig op de andere verdieping. Maar het is nog steeds geen speelgoedkind, dus meestal is t dan boven op de tablet ofzo als ik beneden ben of beneden wat tekenen of schrijven als ik boven achter de laptop zit. Maar ze hoeft van mij nooit op een andere verdieping dan ik ofzo.
onze kids van 8, 6 en 4 jaar spelen wel samen boven, maar alleen willen ze niet helaas. soms lijkt het me zo lekker voor hun, vooral omdat de 2 jongste hun speelgoed overhoop trekt.
Ik doe het hier regelmatig. Boven staat op de slaapkamer van de oudste wat ander speelgoed. Ze heeft er kleurpotloden en een kleurboek maar ook boekjes en het speelgoedkeukentje met kookspullen. Plus een kast met puzzels en spelletjes, maar die zit wel op slot . Voorheen ging ze graag boven spelen om even zelf met haar eigen spullen te spelen, zonder kleine zus. Nu de jongste wat groter is gaan ze meestal samen en dan spelen ze echt heel fijn. Als de oudste alleen is houdt ze het makkelijk een uur vol. Ik begon er vanaf een jaar of 3 mee geloof ik. Alhoewel de jongste nu ook af en toe alleen boven wil blijven als ik naar beneden ga, en dat gaat voor een minuut of 10 dan ook best goed.
onze dochter (bijna 3,5) doet het nu sinds een week of 7 Begon na de zomervakantie. Ze heeft veel leesboeken en playmobil op haar kamer. Nu loopt ze een paar keer dag even naar boven om een boekje te lezen in haar leeshoek, of ze gaat even bij haar playmobil familie kijken. ze gaf het zelf aan, maar met vriendinnetjes gebeurt het nog niet. en ik heb de babyfoon altijd aanstaan, dus kan ik haar steeds horen.
Onze oudste speelt alleen boven met een vriendin of met haar zusje. Nooit alleen, dat vindt ze ongezellig.