Kan dit zomaar?! Pissig/verdrietig

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door baby90, 16 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Wij staan sinds een tijdje op de wachtlijst voor behandelingen.
    Nu zou het zo zijn dat we volgende maand ongeveer zouden beginnen. Afgelopen vrijdag heb ik gebeld en de assistente zei dat het waarschijnlijk langer zou duren, maar dat ze me vandaag einde van de ochtend zou bellen.
    Omdat ik om half 4 nog niet gebeld was heb ik zelf gebeld. Een assistente zei dat het augustus zou zijn en dat dat in mijn dossier stond. Een maandje langer wachten vind ik niet zo erg.. MAAR.....
    omdat ik zei dat ik in augustus een weekje weg ging zei de assistente dat ik door een ander terug gebeld zou worden.

Die assistent heeft me net gebeld en zei vertelt mij ineens dat we pas in NOVEMBER!!!!! kunnen starten.
    Halverwege was het eerst, maar ik had 'geluk' en het kon begin november?!:x De reden was dat ze minder plaatsen hadden in de zomer dan verwacht. Dus ik moet maar ineens nog even een half jaar wachten.
    Ik heb gezegd dat ik het belachelijk vind, dat we blij werden gemaakt met een dode mus en dat ik het niet vind kunnen. Het enigste wat zij kon doen is een telefonisch consult met mijn gyn in plannen. De eerste mogelijkheid is 26 JULI!!! Omdat mijn gyn volgende week op vakantie gaat.
    Wat heb ik hier nou aan? Ik vind dit echt ZO belachelijk en ik vind dit echt niet kunnen.
    Wij hebben een auto aangeschaft zodat ik zelf naar het ziekenhuis kan. We hebben ons er op verheugd, we leven er naartoe, we bereiden ons er op voor en nu ineens nog even een half jaar wachten. Dit kunnen ze toch niet maken?:x
    Ik heb verder niet veel gezegd omdat ik een brok in mijn keel kreeg en tranen in mijn ogen. Mijn vriend zei tegen me 'laat de gyn mij maar bellen de 26e, dan kan ze het krijgen, dit kunnen ze niet zomaar doen'.
    We zijn allebei pissig en verdrietig. Wacht nog maar even lekker een half jaar extra... Dat is toch niet eerlijk?:(

2. myfamiliy

myfamiliy Lid

5 mei 2014
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Baby90,

Dit kan zo zeer aankomen, als je wordt verteld dat je zolang moet wachten. Ik heb meerdere verhalen gehoord dat er een wachtlijst is.

Kan je niet informeren bij je ziekenfonds of je ook onder behandeling mag gaan bij een andere ziekenhuis. Ik zit ook niet bij onze lokale ziekenhuis. Ik woon in Oss en zit in behandeling bij Elisabeth in Tilburg, daar kon ik terecht binnen een maand.

Waar je nu ook mee zit is de zomervakantie, in deze periode worden er geen behandelingen uitgevoerd. Elk ziekenhuis heeft hier mee te maken. Dit is nu natuurlijk balen voor jouw.

Heel veel succes

3. pippeke

pippeke Niet meer actief

Oooh das zoo echt niet leuk!!

Misschien toch nog eens bellen en informeren? Misschien kan een ander wel iets regelen voor jullie?
    Anders misschien officiële klacht indienen?

4. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    Bij ons in het ziekenhuis hebben ze ook een zomerstop. Dus al die mensen worden dan verschoven tot na de vakantie.
    Maar november is wel erg lang, ik zou er ook even achter aan bellen en vragen waarom zo veel later

5. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Heftig zeg! Ik zou idd bellen want dit is echt niet leuk!

6. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Hallo baby90,

Ik zou ook zeker boos zijn, das nog wel heel lang wachten. Misschien toch overwegen om naar een ander zkh/kliniek te gaan. Ik weet natuurlijk niet wat de mogelijkheden zijn in jullie omgeving. Ik zit bij het vu, en daar hebben ze gelukkig geen zomerstop, gaan alle dagen door, zelfs alle feestdagen erbij.

7. sankyra

sankyra Actief lid

5 mei 2011
    377
    1
    18
    Vrouw
    Pesaja
    HeescH
    Dat is echt balen ...

Vraag me af welk ziekenhuis dat is ....

Ik loop zelf in nijmegen maar heb helemaal niet zo lang hoeven te wachten op behandelingen .. we moesten wel steeds afspraak verzetten maar dat kwam puur wegens dat er geen vrij van onze kant kwam dus dan verzetten maar NOVEMBER dat is echt lang ... kan je niet bij het radboud terecht of welk ziekenhuis dan ook bij je in de buurt die die behandelingen mogen uitvoeren

iig veel succes.

8. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Bedankt voor jullie reacties.
    Helaas zijn wij gebonden aan dit ziekenhuis.. althans, wij gaan ivf met embryoselectie doen. En utrecht is voor ons het meest dichtbij. Mijn vriend zei net ook al, kunnen we niet naar Maastricht, maar dat is ruim een uur verder... Elke keer als ik er nu over praat begin ik te huilen, dit is zo oneerlijk:(
    Volgens mij had de assistente het ook over de bezettingsgraad, maar daar hadden ze toch eerder aan kunnen denken?! Ik ga sowieso een klacht indienen want ik vind dit echt schandalig.
    En zeker nadat de eerste assistent augustus zei.. tsja daar had de andere assistent niks op te zeggen. Maar dat staat blijkbaar wel onder mijn naam in de computer genoteerd... Hoe kan dat dan?

Wat bereik ik met nog een keer bellen? Ze zei dat ze niets voor me kon doen:(
    Ik overweeg serieus om dan maar veel verder te moeten rijden, maar waarschijnlijk staan we daar weer opnieuw op de wachtlijst? Nouja, al is het t idee dat ik daar beter behandelt wordt:x:(

9. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    In Maastricht is ook een wachtlijst van zo'n half jaar. Dus ik denk dat het daar nog veel langer duurt voordat je echt aan de beurt bent.

Het is wel ontzettend balen zeg! En nee, het is niet eerlijk.
    Sterkte meid, ook die tijd gaat weer voorbij.

10. Hyper

Hyper Bekend lid

30 dec 2012
    513
    0
    0
    Baby je zegt dat je in augustus een weekje weg ben. Ik weet niet of je eerst ook de pil slikken of deca moet gaan spuiten. Als een van deze twee het geval is. Kunnen ze gewoon om je weekje vakantie heen plannen. Zo gebeurt dat hier namelijk. Vandaag gewoon even terug bellen en vragen of vandaag een gyneacoloog terug belt(hoef niet je eigen te zijn, want de andere kan ook die beslissing nemen).

Sterkte

11. Anto1909

Anto1909 Actief lid

18 aug 2012
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    In Nederland is het idd zo gek geregeld dat je kinderwens ook op "vakantie" moet. Ik kan er met mn hoofd niet bij, want het is geen ding wat je wil uitstellen. Vreselijk als er zo gevoelloos en zakelijk gedaan wordt. Ze moeten eerst duidelijk hebben wat een planning zou zijn/worden en dan pas de patient informeren, want het is al pijnlijk genoeg zolang te moeten afwachten. Klacht indienen lijkt mij idd het slimste, dan gaat er misschien ooit wat in Nederland veranderen. De belgen zijn zo gek nog niet op dit gebied. Als zij het kunnen......

12. Rainbow84

Rainbow84 Lid

13 feb 2014
    13
    0
    0
    Amsterdam
    Dat is inderdaad knap waardeloos en ik kan me voorstellen dat dit je echt verdrietig maakt.

Het is door iemand anders geloof ik ook al gezegd, maar ook wij hebben hier echt rekening mee gehouden bij de keuze voor een ziekenhuis (en de VU gekozen). Ik begrijp dat jullie niet overal terecht kunnen maar deze wachttijd lijkt me wel erg lang, als je naar Maastricht gaat heb je misschien al resultaat nog voor je in Utrecht kan starten! Maar ik begrijp dat het een lastige keuze is..

13. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Flink balen! In de meeste ziekenhuizen heb je een stop tijdens de zomer-en kerstvakantie. Maar dan is het niet de bedoeling dat alles opschuift tot november, dat is achterlijk lang wachten! Dan werd het hier een maand overslaan, meer niet. Ik zou toch proberen of je eerder mag starten.

Overstappen naar een ander ziekenhuis heeft niet zoveel zin. Er gaat een poos overheen voordat je daar op intake kan. En een ander ziekenhuis neemt ook niet de uitslagen van de onderzoeken van je oude ziekenhuis over. Die worden allemaal opnieuw gedaan. En vervolgens zit je daar ook met een wachtlijst. Als je overstapt, heb je dus grote kans dat je pas begin volgend jaar verder kunt. Dat zou ik dus niet doen, als je verder tevreden bent over je eigen ziekenhuis.

Succes!

14. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Bedankt voor jullie reacties dames.
    Ik wilde bellen maar door omstandigheden nog niet gelukt.
    Zodra mijn vriend thuis is wil ik samen gaan bellen en hem het woord laten doen, hij kan dat zo veel beter.
    Oja, mevrouw zei ook dat het ook komt door stellen die bij de eerste poging niet zwanger raken.. zij komen ook opnieuw op de wachtlijst te staan. Maar die sluiten toch gewoon weer achteraan?

Overstappen naar een ander ziekenhuis.. dat zou dan Maastricht worden. Ik weet niet hoelang de wachtlijst daar is. Onderzoeken hoeven in ieder geval allemaal niet opnieuw en de intake was sowieso in Maastricht omdat daar de PGD gebeurd.

Ik ben wat dingen aan het verzinnen om tegen ze te zeggen als argument.. Iemand die mij een beetje wilt helpen?
    In ieder geval over de zomerstop dat dit een maand is en niet een half jaar.
    Daarnaast dat ze dit niet zomaar kunnen maken en dat ze eerlijk een duidelijke planning moeten hebben en daarna pas de patiënten in moeten lichten (iemand die dat hier zei, bedankt!).
    Dat ik het vreselijk gevoelloos vind.
    En ik ga sowieso proberen of ik niet ergens tussen geplaatst kan worden. Er zullen echt wel stellen uitvallen?
    Probeer ze klem te lullen:p

Mijn vriend zei 'zou het ook aan onze leeftijd liggen? Omdat ze toen al zeiden dat we wel erg jong waren. Misschien zetten ze ons opnieuw onderaan zodat anderen eerst geholpen kunnen worden'.
    Dat lijkt me sterk en dat mag ook helemaal niet. Je gaat zo echt van alles verzinnen en haalt van alles in je hoofd. Om gek van te worden...

Nog meer suggesties?:)

15. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Erg naar en flink balen. Ook om de manier waarop en het steeds veranderen van de tijd. Zo weet je nooit waar je aan toe bent.

helaas ben ik wel bekend met de zomerstop waarin ze helemaal niets doen; das nog lastiger want dan schuift iedereen op tot na de zomer en ben je nog veel later aan de beurt.

Sterkte iig!

16. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Wat enorm balen maar het klopt er is een wachtlijst,
    Ik doe ook aan ivf en embryoselectie in het umc utrecht.
    Utrecht is ook afhankelijk van Maastricht.
    Het is waardeloos maar je kan er weinig aan doen. Hopelijk valt er een stel uit zodat je die plaats in kan nemen

17. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Dat een wachtlijst zo erg opschuift kan toch niet zomaar? Dan moeten ze mensen pas informeren als ze het zeker weten. En niet maximaal 3 maanden zeggen en daar dan bijna 9 maanden van maken.

Onze test is 3 maanden geleden afgerond en we zouden direct op de wachtlijst gezet worden. Die wachtlijst zou 2 tot maximaal 3 maanden duren. Dat het dan iets opschuift, kan ik begrijpen. Maar november is wel erg ver weg! En er stond eerst augustus achter mijn naam... raar.

18. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Als je met het volgende telefoontje er niet uitkomt zou ik de klachtencomissie van het ziekenhuis bellen. Daar bereik je vaak veel sneller wat mee.

19. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jippie, erg vervelend dat je zo lang moet wachten. Ik denk zelf dat een overstap naar een ander zkh je niet veel zal helpen. Hier heb je idd ook wachttijden.
    Wat betreft de stellen die niet zwanger zijn geraakt van een behandeling, die komen niet meer achteraan op de wachtlijst. Ze moeten meestal een maand overslaan om het lichaam rust te geven, maar kunnen daarna meestal gelijk weer verder.
    Die stellen komen er dus tussendoor.
    Maar hier kan een zkh wel enigzens rekening houden lijkt mij.
    Om je nu van augustus gelijk naar november te schuiven is wel een heel groot verschil.
    En als je het gevoel hebt dat ze jullie aan het lijntje houden vanwege jullie leeftijd, zou ik hier wel werk van maken want dat mag helemaal niet.
    Ik hoop voor je dat je toch nog eerder terecht kunt. Succes.

20. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik denk dat je Baby90 bedoelt? ;)

Deel Deze Pagina