Mijn moeder dus ook, al stond die al 11 jaar ingeschreven en urgentie betekend in Tilburg bij de woningbouw gewoon dat er op je inschrijftijd een maand of 9 bijkomt om sneller hoger in de lijst te komen als je op een huis bied waar je graag in wil. Die maanden die je extra toegewezen krijgt bij de urgentie, liggen in mijn lokale gemeente bijv. aan je persoonlijke situatie. Dakloos- dreigend dakloos - zwanger, alleen of samen, je inkomen ect. Dus weet niet precies hoe Tilburg dat berekend en op deze punten bijv. Maar je kunt het navragen bij de woningbouw vereningen. Er zit er een in de straat tegenover het station. Om heel eerlijk te zijn lijkt het me heel lastig om (betaalbare) woonruimte in Amsterdam te vinden daarvoor zul je echt moeten uitwijken, en dan zul je alsnog moeten kijken dat transport linken goed genoeg zijn dat het qua tijd makkelijk bereikbaar is. Tilburg-Amsterdam via de trein is inderdaad pittig maar wel te doen, je zou eventueel naar een andere gemeente kunnen uitwijken maar je inschrijftijd zal wel enorm kort zijn en ik denk hoe dichter bij de randstad hoe hoger de woning nood. Succes..
Mijn man werkt voor een woningbouwvereniging. En zwangerschap is helaas geen reden voor een urgentie. Enkel als het bijvoorbeeld een maatschappelijk werk aangeeft dat de woonomgeving psychische schade veroorzaakt.
Wat veel reacties zeg! Ik ben even niet online geweest, dus nu in een keer alle reacties op jullie reacties: @moradora. Voor de duidelijkheid, ik ga niet aan een studie beginnen, ik ga mijn studie afmaken. Dus dat kan ik niet zomaar op een andere school doen. Ik moet nog 1 jaar waarvan de 2e helft examen is en ik niet full time naar school zal hoeven. En bovendien kan ik daarvoor nog extra regelingen treffen met school en kan ik de baby een paar dagen per week overdag naar mijn moeder brengen. Het liefst zou ik school helemaal laten zitten, maar ik ken mezelf, van uitstellen komt afstellen. En hoe graag ik ook full time moeder wil zijn, ik wil wel een backup in de kast in de vorm van een diploma. Mijn partner doet applicatie ontwikkeling, website bouwen en ICT. En daarin, vooral die laatste, zijn altijd banen te vinden. Bovendien heeft hij al drie voorstellen gekregen om te gaan werken. Ik denk dat dat wel goed gaat. @Poohbear82 Bedankt voor de tip, als we niets kunnen regelen was dat inderdaad de laatste optie. Dan zou ik een paar dagen in de week bij mijn ouders logeren, zij wonen in Amsterdam. Dit is echter mijn laatste keus, ik kan er slecht tegen om langer dan een week in hetzelfde huis te zitten als mijn moeder, maar dat is persoonlijk. Dankjewel MusPoes! We doen ons best om alles te regelen en gelukkig heb ik gewoon zomervakantie, dus ik heb zelfs tijd om te relaxen en genieten! @Void en @MisSprinCesa Het is nooit onze bedoeling geweest om terug naar Amsterdam te gaan, we hadden zelf Den Bosch in gedachten, vanuit daar is mijn school binnen anderhalf uur bereikbaar. Bovendien moet mijn vriend in de buurt van Den Bosch blijven aangezien hij daar een groot project heeft lopen bij zijn oude stageplek. En voor iedereen, ik zou dit topic nu graag willen sluiten (alleen weet ik niet hoe . Ik heb antwoord op mijn vraag en denk dat het niet nodig is dat hier nog een verdere discussie over ontstaat. We gaan ons best doen om alles te regelen en ik zal in elk geval altijd vragen naar alle mogelijkheden. Heel erg bedankt allemaal en tot ziens op een ander topic!
Ik heb ook in mijn eerste zwangerschap heel hard gezocht naar een huisje omdat we verder weg woonde van familie en ik echt heimwee had. Maar een zwangerschap is inderdaad geen indicatie om urgentie te krijgen. Urgentie word heel moeilijk gegeven tegenwoordig. Wat ik toen heb gedaan is naar direct wonen gaan en daar heb ik toen huizen bezichtigd en zo ben ik toen aan een woning gekomen maar ik betaalde me echt scheel aan de huur. Was ook wel een grote woning maar de huur was echt belachelijk hoog voor de staat van de woning maar ik heb het toch gedaan en ben toen ondertussen verder gaan zoeken naar een betaalbare woning en die heb ik toen gevonden. Nu wonen we inmiddels via de woningbouw in een heerlijke buurt in een heerlijk huisje waar ik niet meer weg zou willen. Maar je bent 9 weken zwanger dus je hebt nog even de tijd om goed te zoeken. Maar als je echt snel wilt verhuizen denk ik toch dat je particulier moet gaan huren. Het is wel duur maar goed,als je echt wel dan vrees ik dat je weinig keus hebt. Succes!