Hoi meiden, Ik ben nu 39 weken zwanger en sinds gister griep.. Gisteravond ging het nog een beetje maar vannacht heeft het flink doorgezet! Hoofdpijn, spierpijn, megakeelpijn, misselijk en koorts tot 39graden.. Bah zeg voel me zo ziek! Ben zo bang dat nu ineens de bevalling begint.. Terwijl ik juist zo graag wil dat die kleine man snel komt maar zou het nu niet kunnen... Heeft iemand dit ook gehad in de laatste weken van de zwangerschap? Liefs
Volgens mijn verloskundige komen kindjes nooit als de mama ziek is, of er niet aan toe is. Hopelijk klopt dit en beterschap!
Hier bijna 37w en ook de griep, zelfde klachten als jij beschrijft alleen geen hoge koorts. Heb net voor de zekerheid de verloskundige gebeld en zij wil dat er naar mn longen geluisterd wordt omdat ik vreselijk hoest. Ik neem voor de nacht wel paracetamol in, in de hoop dat ik nog wat slaap (niet echt dus...) Hoe voel je je ondertussen?
@Armande: Pff meid balen he! Dat hoesten lijkt me helemaal geen pretje met je buikje zeg! Wel goed als ze even luisteren naar je longen kan beter extra voorzichtig zijn nu toch! Wanneer moet je dan? Hier gaat het gelukkig veel beter!! Nog snotteren maar niet meer zo ziek en ook geen koorts meer gelukkig! De verloskundige zei het is vervelend voor jezelf maar die kleine krijgt nog even anti stoffen mee! Nou ik hoop dat jij ook snel opknapt meid heel veel beterschap!! Liefs
Dat zei die van mij ook maar op dag 3 van de griep (echt griep.. spierpijn, ellendig, maar gelukkig weinig koorts en geen hoest) begon de bevalling toch echt maar........ de griep was even helemaal weg!!! Het ging prima (thuis bevallen van een sterrekijker).. daarna was ik natuurlijk wel gesloopt maar ben nog een dag of 2-3 in bed gebleven met mijn kersverse dochter en toen was het over. Succes... ik denk ook dat je lichaam even wat anders aan het doen is en op het moment dat de griep afneemt, DAN kan je weer bevallen.
@icnurse, longen zijn beluisterd en ha is bang voor een evt longonsteking dus krijg nu antibiotica (net gestart) en ik moet in de gaten houden of ik geen koorts krijg. Ik voel me wel koortsig, maar heb het gelukkig niet! Fijn dat jij je weer een stuk beter voelt, jij bent dan weer net wat verder dan ik dus je kan het helemaal niet gebruiken he? Moet er niet aan denken om me zo te voelen tijdens het bevallen... @cygnet2, gelukkig lees ik jouw geruststellende woorden!!
Heel veel beterschap! Grieperig zijn en zwangerschap is al geen pretje, zoals ik nu zelf al aantal keren heb mogen ervaren. En nu helaas weer. Maar lijkt me al helemaal vervelend als je bijna moet gaan bevallen. Mocht het nu gaan gebeuren in iedergeval heel veel succes gewenst!!