Ik heb al een paar keer sinds ik zwanger ben een broodje makreel gehaald bij de visboer. Nu zei iemand dat mag helemaal niet. Klopt dit? Het word verder niet verwarmd maar zo op het broodje gedaan.
volgens mij mag je gewoon makreel eten. zeker als het vers bij de visboer vandaan komt. koop alleen niet die voorverpakte uit de supermarkt ivm kwik. gerookte zalm mag je ook, zolang het niet vaccuum verpakt is. dus ook bij de visboer halen.
Makreel mag je vers bij de visboer gewoon eten. echter niet teveel vanwege de dioxinies. Maar af en toe is het vanwege zijn omega 3 juist gezond.
Jep UmmAbderahman, mits vers van de visboer dus. Je zou zelfs sushi mogen mits het kakelvers is. Maar omdat dat altijd zo moeilijk te bepalen is raden ze dat af. Enjoy!
Weet iemand toevallig hoe dat zit met de haring bij de visboer vandaan? Die eet ik alle weken al en nu vertelde iemand mij dat dat ook niet mag omdat ze rauw zouden zijn.
Makreel is juist goed net als zalm. Kijk alleen uit met koningsmakreel das een roofvis, gewone makreel niet.Verpakt mag ook maar dan uit blik, niet vacuum!!
Haring word juist aangeraden tijdens de zwangerschap! ( twee per week zelfs! ) Omdat de haring bewerkt is dmv pekel kunnen bacteriën er eigenlijk niet overleven.
Makreel wat vacuüm verpakt is mag je niet eten (dus supermarkt makreel). De makreel hier bij de visboer is nooit vacuüm verpakt geweest, heb het voor de zekerheid gevraagd aan de visboer, en mag die dus gewoon eten.