In Februari is er brand gesticht bij mijn buurvrouw, terwijl op haar huis pasten (sleutel in ons bezit, post weg pakken en planten water geven). Dit gaf een heel onveilig gevoel want er was tenslotte iemand geweest die door haar deur brandendpapier (brievenbus) heeft geduwt waardoor er brand onstond. Terwijl wij er dus naast wonen en niets hebben gemerkt. Hierom is de buurvrouw verhuist (naar aanleunwoning). Heel langzaam zakt het wat naar de achtergrond tot gisterenavond. Met gillende sirenes stopt er een brandweerauto voor ons huis (zo rond een uurtje of 12). Blijkt er dus weer brand gesticht te zijn, nu 3 huizen van ons af. Weer een huis waarin de mensen niet aanwezig waren, nog niet want volgende week gaan ze trouwen en dan trekken ze erin. Alles hadden ze net klaar, alle nieuwe meubelen erin en dan dit. Alles onder het roet, ze kunnen helemaal opnieuw beginnen (al doet dit keer salvage het werk). Welke idioot doet dit nu, de politie vermoed dat het iemand uit de buurt is. Het is tot nu toe ook alleen nog maar in het blok waar wij wonen gebeurt (wij hebben geen overburen en alle woonkamers zitten aan de achterkant van het huis dus er is weinig kijk op). We hebben vandaag meteen een extra rookmelder opgehangen bij de deur (en dus brievenbus). Mijn angst is nu dus ook dat de brandstichter straks niet meer genoeg kick krijgt van zo'n 'klein' brandje of het feit dat het een 'leeg' huis is en een stapje verder gaat. De gedachten alleen al dat er dit kan gebeuren terwijl wij boven lekker liggen te slapen. . We denken er dan ook sterk over om onze brievenbus (in de deur) dicht te maken en maar een busje in de voortuin te zetten. Groetjes een toch wat angstige Anita
Jezus wat eng Ik zou de lampen aanlaten (ook de buitenlampen) en idd overal rookmelders plaatsen. Zorg ervoor dat je een brandblusser in de buurt hebt staan, blusdeken en slaap desnoods met de deuren op.... En meer kan je eigelijk niet doen, ja hopen dat zo'n idioot snel wordt opgepakt!
Nou ik zou ook idd mijn brievenbus dicht maken en er een aan je pad zetten. Bah wat eng zeg! Nou hopelijk pakken ze die gek die dat steeds doet snel en hoef je niet meer bang te zijn!
he gatsie wat eng meid! idd je brievenbus dichtmaken of plaats een klein cameraatje... kan je er mssn achter komen welke idioot dat doet...
Ik heb gister precies hetzelfde gehad! Iemand heeft in de papierbak in mijn flat brand gesticht! Wij hebben een gesloten flat, dus niet met gallerij! Op een gegeven moment kwam er rook onder mijn deur door! en twee tellen later stonden er brandweermannen met van die grote maskers op om ons te evacueren! Natte handoek voor mijn mond, katten in de reismand en belangrijke papieren mee! Ik kon het huis van mijn buurman niet meer zien, zoveel rook hing daar! Gelukkig kregen ze het snel onder controle, en was het vuur geblust! Maar om te bedenken dat een of andere IDIOOT dat voor de gein doet :-x ! Zo veel levens in gevaar brengen! Wat nou als het 's nachts gebeurd? in je slaap? ..... Ik heb vanacht ook geen oog dicht gedaan, ik ben erg angstig! Wat ik ook deed ik bleef vuur ruiken.... Dus ik snap nu heel goed hoe jij je moet voelen! Hoe haalt iemand dat in godsnaam in zijn hoofd om een brandend iets door de brievenbus te gooien! :-x ...... Liefs!
hebben jullie dan niet een deur met slot waar iedereen die er woont een sleutel van heeft? want dan zou je haast denken dat een flatbewoner dat doet?
Zou je denken he maar wij wonen in een rijtjes huis We hebben dus deuren met een raampje zodat je kunt zien wie er voor de deur staat en een brievenbus in de deur. We wonen hier al bijna 12 jaar en sinds feb is dus dit aan de gang. Ik heb nu het buitenlicht aan, gordijnen open, lampen in de keuken vol aan, gelukkig hebben wij een hond die aanslaat zodra iemand ons pad in komt lopen. Ik hoop dat dit afdoende is om ons huisje voorbij te lopen (het liefst het hele blok). Net ook nog even de politie binnen gehad met de vraag of wij iets gezien hebben of gehoort en voor de zekerheid (omdat mijn man niet thuis is) een brief gekregen zodat we, als we iets weten, contact op kunnen nemen met de juiste agent. Groetjes Anita
Ja dat hebben we wel maar die word om de haverklap gesloopt door hangjongeren! 3 keer in de week minimaal moet het ruit in de deur vervangen worden Volgens de politie hebben ook die hangjongeren het vuurtje gestookt!
dat is ook de reden dat wij de brievenbus dicht hebben gemaakt en gewoon een normale brievenbus aan de gevel hebben hangen. ook om inbraak tegen te gaan, maar ook voor dit soort geitjes. tenminste geintjes dat kan je het niet meer noemen he. pffff verschrikkelijk hoor ik zou ook geen oog meer dicht doen.