Dames ik wil graag even jullie mening. Want ik ben er nogal emotioneel over en heb dus een verse blik nodig Het zit zo. Mijn vriend en ik gaan volgend jaar trouwen. Hartstikke fijn en leuk. We wilden graag voor eind mei 2012 gaan. Nu is het zo dat het zusje van mijn verloofde voor een jaar naar het buitenland vertrekt deze week. Ik heb haar 3 maanden geleden gevraagd wanneer ze terug zou zijn. Toen zei ze uiterlijk de laatste week van mei. Dus heb ik de trouwdatum iets opgeschoven en op 8 juni gezet en ben hier dus naartoe gaan plannen. Nu zijn we afgelopen weekend daar geweest om een soort afscheidsdineetje voor haar te hebben. Dus we zitten gezellig te kletsen en ons huwelijk komt ook even voorbij dus wij maken de datum bekend. Zeggen ze doodleuk o maar ik kan ook eind juni pas terug zijn...terwijl ze mij dus eind mei zei! En zijn andere zusje wil eind juli ook weer voor een tijd weg....Met andere woorden jullie kunnen niet in juni trouwen want dat komt voor ons slecht uit. Of het niet in juli kon..Maar dan zitten we met een mega dure huwelijksreis en dat veel mensen op vakantie zijn.Daarbij wilde we graag in mei en hebben dit al opgeschoven vanwege haar en nu moet ik dus nog verder schuiven vanwege haar.... We hebben ookal dingen geregeld zoals de band etc. Wat moet ik nu? Mn bruiloft opschuiven zodat we zeker weten dat ze er bij is? Of de gok nemen dat ze eind mei terug komt zoals ze eerst zei en gewoon verder plannen met het risico dat ze er niet is? Ik vind het moeilijk omdat ik sowieso al moeite heb met zijn familie. Heb ook het idee dat ze mij maar niets vinden...Dus ik kijk er niet met een normale blik op vandaar dat ik jullie om hulp vraag Alvast bedankt!
Je kunt niet iedereen te vriend houden! als het zo belangrijk voor haar is zorgt ze er maar voor dat ze terug is. Overal vliegen vliegtuigen...
Ik zou de datum gewoon aanhouden. Je hebt haar duidelijk gevraagd naar haar plannen en ze heeft je haar antwoord gegeven. Als dat nu ineens gewijzigd is, is dat haar "probleem". Dan moet ze maar haar best doen om op tijd terug te zijn.
als je het mij vraagt zou ik de bruiloft zo laten zoals het is en dus gaan voor begin juni. Als je het steeds weer moet verplaatsen voor andere vind ik weinig meelevend door de mensen die zo dicht bij je staan. Zij zei eind mei.........prima daar hebben jullie rekening mee gehouden van harte gefeliciteerd trouwens
Ik snap dat je je er klote over voelt! Maar eigenlijk vind ik het al heel wat dat je de datum 1 keer voor haar verZet hebt! En dan denk ik ook als zij er graag bij wil zijn dan zorgt ze maar dat ze terug is! Jullie dag toch! Hoe denkt je vriend erover? Het lijkt me iig dubbel zo lastig als je al het idee hebt dat zijn familie je niks vind.... Ik zou zegge kies voor jezelf, en je aanstaande natuurlijk. Het is jullie dag en daar moeten andere mensen maar wat voor over hebben! Succes meid en ik hoop dat je eruit komt! Als je maar zorgt dat je wel geniet van de voorbereidingen en dat je dit niet teveel depri stemt dat zou zonde zijn! *knuffel*
pff moeilijk, maar ook ik heb problemen met schoonzus, dus ik weet niet of ik onpartijdig kan zijn Ik denk wel dat ik niet mn bruiloft op zou blijven schuiven hoor. Wat zegt je aanstaande ervan??
Ik zou de trouwdag op 8 juni 2012 houden.. Het is jullie bruiloft ; en je hebt al een keer verschoven voor haar. Wil ze er graag bij zijn, dan kan zij zich daar ook op aanpassen. Ze vertelde jou eind mei terug te zijn . Ze kan het jou niet kwalijk nemen dat je nu een nieuwe datum geprikt hebt, en ze nu ineens niet weet of ze dan wel terug is.
gewoon deze datum aanhouden.. als het toch zo flexibel is wanneer ze terug komt houdt ze daar maar rekening mee hoor! potverdorie jullie gaan toch trouwen, waarom denken anderen dan dat het feest niet door kan gaan omdat zij er niet bij zijn? en jullie...? lekker genieten van de voorbereidingen! en van elkaar natuurlijk
Ze kan dan toch gewoon op en neer vliegen? Zie het probleem (van haar dan he) niet zo. Ook misschien niet een goedkoop grapje, maar neem aan dat haar broer daar toch belangrijk genoeg voor is. Het is jullie dag en plan hem wanneer jullie dat graag willen...
Ik zou tegen haar zeggen dat je de datum voor haar al hebt verschoven...en als zij er bij wil zijn dat ze dan maar op tijd terug moet komen!
Nou, ik vind het al heel wat dat je je eerste datum al opgeschoven hebt. Normaal als mensen zeggen dat ze gaan trouwen hebben ze al een datum en die staat dan gewoon vast! Dus nee.....ik zou niet voor haar de datum nog een keer gaan verschuiven!! Laat haar maar lekker zorgen dat ze gewoon teurg is op jouw trouwdag!! En zo niet, nou dan is ze er lekker niet bij!!
Ik vind het heel apart (lees: onbeschoft) dat ze jou vraagt om maar even je huwelijk te verzetten omdat het haar niet uitkomt! Persoonlijk vind ik: pech gehad voor haar, het is al een keer verschoven en je kunt niet bezig blijven.
sorry, maar zij moet zich aan passen voor jullie huwelijk! jullie huwelijk hoeft zich niet aan te passen voor haar??!! zou zal er altijd iemand zijn die eigenlijk niet kan, maar je kunt niet voor iedereen maar met de datum gaan schuiven! ik zou het lekker op de geplande datum doen en als haar broer haar genoeg waard is, pakt ze (ook al is ze nog niet terug) een vliegtuig naar nl om bij het huwelijk van haar broer en schoonzus aanwezig te zijn!
Pff wel blij dat jullie er zo over denken. Tis gewoon lastig omdat ik geen ruzie wil binnen de familie... Maar ik heb sowieso al niets met die mensen dus vind het moeilijk om niet boos te worden op ze... Ja ze kan natuurlijk zorgen dat ze op tijd terug is..ze gaat alleen wel helemaal naar de andere kant van de wereld (letterlijk) en gaat met een organisatie die haar heen en terug reis voor haar regelt. Maar ze kan natuurlijk altijd haar best doen We hadden helemaal int begin 2012 of 2013 gezegt..ging al vrij snel naar 2012.. Werd gister dus ook geopperd of we het dan niet gewoon in 2013 konden doen "zoals geplant" pff het zit me echt hoog..voel mn bloed nu weer koken. Mn vriend zegt ook dattie de datum nog max 1 week op wil schuiven...Daartoe ben ik ook nog wel berijd maar dan weten we nog niets zeker. Ze zei gister ja ik weet het 4 maanden van te voren..alsof wij onze bruiloft dan nog ff in 4 maandjes kunnen plannen... Word er gewoon neidig van als ik er aan terug denk. Maar ik wil ook geen familie ruzie ontketenen! Mogen dan wel niet mijn type mensen zijn maar het is toch familie.
Tja of ze nou naar de andere kant van de wereld gaat of niet, neem aan dat als ze een paar maanden geleden kon zeggen dat ze eind mei terug zou zijn, ze dat nu ook gewoon met die organisatie kan regelen. Heel lastig hoor, snap heel goed dat je geen ruzie wil. Ik zou het ''oplossen'' even aan je vriend over laten, die zal ws minder als de kwaaie gezien worden dan jij.
Ik vind het erg ver gaan dat familie wilt bepalen wanneer jullie trouwen. Het is jullie bruiloft, jullie trouwen voor jullie zelf en toch niet voor anderen? Als het mijn schoonzusje was kon ze de pot op. Ik trouw wanneer ik wil en wanneer het mij uit komt. De uitgenodigde passen zich daar maar aan en willen ze dat niet, jammer dan!
lekker laten staan op 8 juni hoor. jij hebt er rekening mee gehouden en de datum verplaatst. als zij jullie huwelijk belangrijk vindt dan komt zij haar belofte ook na dat ze op tijd terug is. je kunt wel blijven schuiven zeg
Jullie eigen datum aanhouden, ze is straks bijna een jaar weg, dat moet toch eens genoeg zijn? En als ze jullie bruiloft belangrijk genoeg vindt, komt ze heus wel terig. Heeft ze tenminste ook een deadline...
Wat egoistisch van je zus zeg, ik zou het lekker laten staan hoor! Stelregel bij trouwen: jullie bepalen! Je zult wel meer van dit soort dilemma's tegenkomen ( wie mogen komen, wie eten mee, enz) en dan kun je echt niet met de gevoelens van iedereen rekening houden! Toen wij gingen trouwen hebben we gelijk tegen mijn familie en mijn schoonouders gezegd dat WIJ bepaalden hoe en wat,en dan vooral mbt de gastenlijst, geen discussie erover. Vind het echt ongelooflijk van je zus dat je al een keer hebt verzet en ze dan nog vraagt of het niet in 2013 kan, wat een lef!