Uk met eigen paspoort met mama op vakantie

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mavie, 19 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mavie

Mavie Lid

6 mrt 2007
    25
    0
    0
    Informatieanalist
    Assendelft
    Even opletten:

Als je als mama met je uk naar het buitenland gaat en je uk heeft een eigen paspoort en papa's naam, kun je op schiphol tegengehouden worden.
    Je kunt namelijk niet aantonen dat het jouw kind is en mag hem/haar dus NL niet meer mee binnen nemen.

Ik werd aangehouden en papa moest ons binnen met zijn legitimatie ophalen. Wat mij boos maakte was dat mijn vriend alleen bewees wie hij was en ook niet kon bewijzen dat het zijn dochter was. Systeem is zo lek als een mandje dus, maar je hebt geen poot om op te staan! :x :evil:

Werd ons vertelt dat ik een uittreksel moet kunnen overleggen waarin staat dat ik haar moeder ben.

2. Agapi

Agapi Bekend lid

31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Wat is dat toch voor onzin? Ik heb ook al een paar keer problemen gehad bij de incheckbalies van de KLM om hetzelfde euvel, mijn dochtertje heeft een eigen paspoort met papa's achternaam. Het rare is dat ze mij nooit goed konden uitleggen wat het probleem was anders dan dat zij het raar vonden dat ik een andere achternaam had dan mijn dochtertje... :( Ja duh!

3. foetbal

foetbal Actief lid

20 feb 2008
    209
    0
    0
    Wij hebben toen onze zoon 6 wkn was nieuwe paspoorten aan moeten vragen. Kind laten bijschrijven, die moet dus met pasfoto in het paspoort komen te staan. Eisen pasfoto: ogen open, in de camera kijken en geen handen van papa of mama zichtbaar. Bij een kind van 6 weken!

4. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ons kind heeft ook een eigen paspoort. Ik heb in mijn paspoort expres 'echtgenote van' staan zodat er geen problemen komen. Mijn man is ook nog eens geen EU-staatsburger dus we moeten met alles rekening houden.
    Ik snap het op zich wel. Kinderontvoeringen etc.

5. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.601
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    :confused:

6. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Wel bizar toch dat ze alleen op achternaam kijken? mijn schoonzusje kan dus zonder problemen mijn zoontje ontvoeren maar ik niet! Ik reis veel alleen met hem. het gaat 9 van de 10 keer goed, en vragen ze nergens naar. ik heb voor de zekerheid altijd zijn geboortecertificaat bij me, er is nu twee keer naaar gevraagd. de eerste keer was in engeland en had ik het in de koffer ziiten en geloofden ze het wel, ik mocht zo doorlopen.... de tweede keer was bij het inchecken van easyjet. de nederlandse douane heeft me nog NOOIT ernaar gevraagd, eigenlijk juist wel slecht, het zou ook gewoon niet mijn kind kunnen zijn. ik zou het beter vinden als ze het wel vroegen.

en eigenlijk moet er gewoon bij minderjaringen in het paspoort staan wie de ouders zijn, dan zit je tenminste goed.

7. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.601
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Wij gaan in april met Easyjet naar Londen Gatwick.Mijn dochter staat bij mij in het paspoort met vaders achternaam,ik sta met mijn meisjesnaam in het paspoort,heb er nooit problemen mee gehad,maar ik als ik dit lees ga ik twijfelen...
    Kan ik mn dochter beter bijschrijven bij mn man,of bv trouwboekje meenemen?

8. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Als ze in jou paspoort bijgeschreven staat is er toch geen probleem? Het topic gaat over beebjes met een eigen paspoort.

9. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.601
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    ja tuurlijk,je hebt helemaal gelijk... :oops:

10. Agapi

Agapi Bekend lid

31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Inderdaad, dat zou goed zijn. Nu kijken ze alleen naar de achternaam, dat zegt toch niets.

En ik heb überhaupt nog nooit problemen gehad met de douane, ook niet in de VS en Duitsland. Alleen de KLM in Nederland ziet dit als een probleem. Vreemde zaak, er zou een eenduidig beleid moeten zijn.

11. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik las laatst dat ze het systeem willen omdraaien. Dus niet meer babies bijschrijven bij de ouders, maar de ouders bijschrijven op het paspoort van de kinderen.

12. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Luppy, dat zou ik heel goed vinden.

@Agapi, in de VS en Duitsland niet nee. Maar waar wij heen gaan doen ze wel degelijk heel moeilijk en dan is het ook goed dat er op Schiphol naar wordt gekeken.

Waar wij heen gaan op vakantie worden trouwens geen bijschrijvingen geaccepteerd.

13. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    IN mijn paspoort staat mijn meisjesnaam. Mijn zoon draagt papa's achternaam en is op mijn paspoort bijgeschreven EN pasfoto van 3 maanden oud.
    Mijn partner en ik zijn niet getrouwd.

In juni a.s. gaan we vliegen naar Lanzarote. Ik hoop dat er geen probleem wordt?

14. supermummy

supermummy Niet meer actief

Gewoon slechte zaak hoe die paspoorten zijn gemaakt. Is toch een kleine moeite om erbij te zetten dochter/zoon van en dan de vader en moeders naam.

Mijn dochter heeft een spaans paspoort, en heeft haar vaders achternaam EN mijn achternaam (gebruikelijk in Spanje) In haar spaanse identiteitskaart zoon/dochter van en dan de namen van de ouders.

Deel Deze Pagina