Wij hebben een naam gelijk ongeveer aan Yolanda/Yoeri * Jolanda/Joeri Zouden jullie kiezen voor een Y of een J? Ik vind een Y stoerder staan maar een J liever.. Toch twijfel ik over de schrijfwijze vandaar zou ik graag jullie mening willen
Ligt heel erg aan de naam vind ik.. De ene keer is een Y veel mooier, en de andere keer een J. Je wilt de naam niet bekend maken? En of het voor een jongetje of een meisje is?
In principe altijd met een J, behalve dan net met Yolanda. Dit is de Spaanse schrijfwijze . Dus als je een andere naam dan Yolanda hebt, met een J.
Ik vind Yara dan weer mooier dan Jara. Maar zo is dat echt per naam verschillend. Een y vind ik bijzonderder dan een j. Maar als je kind een naam krijgt die je meestal met een j schrijft is het ook onhandig als hij/zij elke keer moet zeggen dat het met een y geschreven wordt. Wat weegt voor jullie het zwaarst in de overweging? Schrijf de namen eens op op beide manieren en kijk een paar dagen later nog eens op de briefjes, soms 'zie' je het dan meteen. Of typ het eens in word in verschillende lettertypen, kun je ook zien hoe het eruit ziet.
9 van de 10 keer vind ik met een j mooier dan met een y. Ik vind een j defitiger dan met een y, maar niet in alle gevallen. Hangt dus van de naam af, moeilijk te zeggen zo.
Ik snap je dilemma wij hebben een jongensnaam in gedachten die ook met J of Y kan.. Alleen vriendlief en ik hebben er beide een andere mening over. Hij vindt J namelijk beter: praktischer hoef je niet elke keer te zeggen met Y als de naam opgeschreven wordt. Ik vind Y mooier omdat het anders is dan anders en niet zo standaard zeg maar. Whahah dus wij "vechten" er ook nog om
Ik zou altidj voor de J gaan: - De J vind ik er mooier uitzien als je de initialen voor je krijgt. - De J is waar de meeste mensen vanuit gaan dus dat voorkomt irritatie (moet je zoon/dochter altijd zeggen 'neehee, met een Y!' - Bij veel namen heb je bij de J een mogelijkheid tot Engelse uitspraak en daar geef ik meestal de voorkeur aan. Alleen als het bijvoorbeeld Yoav is, een Scandinavische naam waarbij het eigenlijk gewoon hoooort dat-ie blijft zoals ie is zou ik het wel overwegen te houden...
Nu ik dit zie, toch nieuwsgierig. Wij hebben hetzelfde dilemma met de naam Jiri/Yiri. Dit is de naam die mijn man al jaren roept voor zijn zoon. Alleen wil ik niet dat onze kinderen dezelfde initialen krijgen als wij zelf, en dus wil ik niet dat de naam met een J of een D begint... Wat zouden jullie dan doen?
Voor beide vind ik J mooier. Bij beide namen krijg ik met een Y het idee van: Ojee, de ouders willen weer eens 'anders' zijn. No offense, is het gevoel wat ik er bij krijg.