malle testen of ik mal!

Discussie in 'Miskraam' gestart door mae, 2 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    Ik heb al veel gelezen op het net, er zijn voor en tegenstanders van meteen terug te proberen zwanger te worden.

Myn gynae zei, best eerst een cyclus afwachten ik moet nu zelfs DE pil nemen (één die bekend is omwille van het goed terug activeren van het baarmoederslijmvlies). Maar ik vind het zo tegenstrijdig, vandaag heb ik die pil nog niet genomen, heb veel zin om ze niet te nemen, en ik wil ergens die cyclus niet afwachten... anderzijds heb ik schrik, stel dat ik nu meteen terug zwanger zou worden en het draait terug op een MK uit, dan ga ik me schuldig voelen dat ik de raad van de gynae niet opvolgde....

2. Tineke

Tineke Actief lid

10 nov 2006
    269
    0
    0
    Ja inderdaad. Daarom doe ik het gewoon maar met een condoom. Ik wil liever niet nog een keer een mk meemaken. En als dat betekent dat ik nog even moet wachten. Om dan straks dan een betere kans te krijgen op een goede zwangerschap. Heb ik er graag voor over.

Wanneer heb je deze pil gekregen? Hoeveel weken was dan na je MK?

Tineke

3. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    heb het voorschrift gekregen de dag van de curetage, en heb die de dag nadien beginnen nemen, (dus neem die pil sinds 8/11)

grtjs
    flyke

4. Tineke

Tineke Actief lid

10 nov 2006
    269
    0
    0
    Sorry Flyke,

Ik las net dat je op dezelfde dag als ik een curretage :cry: had net als ik op 6 november.Toch? :oops:
    Heel veel sterkte ik hou je op de hoogte.

Doei doei

5. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    niet erg hoor Tineke, ik had de maandag de definitieve echo dat het vruchtje gestopt was met groeien en mocht kiezen wanneer ik binnen zou gaan voor curettage, ik mocht de dag erna, dus heb gekozen daarvoor, korte pijn, ik had de dinsdag 7 november curretage, jij de dag ervoor blijkbaar.

Heb jij nu nog ongemakken van je curettage, bv soms nog steken in je zij?
    Als ik lang indezelfde positie (bv op het werk aan pc) zit voel ik soms steken. Het rare is eerst was dat enkel links, nu vandaag enkel rechts.
    En soms heb ik echt een vol gevoel in mijn buik, en wat later niets meer.

6. mae

mae Actief lid

12 sep 2006
    156
    0
    0
    de Wijk
    huh over wat voor soort pil hebben jullie het?
    Mij is alleen vertelt dat ik gewoon weer sex kon hebben als het bloeden gestopt was, en dat was al na 1 dag en na 5 dagen had ik weer voor het eerst sex zonder voorbehoedmiddelen.
    Verder is mij vertelt dat het wel het beste is om een 1e menstruatie af te wachten, maar dat was meer omdat als ik dan weer zwanger word ze het makkelijker kunnen bepalen wanneer je zwanger geworden bent.
    Ik vroeg die arts toen nog van maar als dat nu toch weer snel mocht gebeuren voor een 1e menstruatie hij zei toen dat geeft op zich niet dat gebeurd soms wel al was die kans wel klein.

Lees en hoor zoveel verschillende dingen, dus ik volg gewoon maar mn eigen gevoel en dat was dat ik gewoon weg toen na 5 dagen zin aans ex had;) en alle 2 hadden we nou niet bepaald zin aan een condoom, ik voel me verder prima, tis nu alleen af wachten of ik weer ongesteld word dat had ik zo een beetje eigenlijk al moeten zijn, maar goed lees ook weer vel dat bij de 1 hun menstruatie na een curretage netjes op tijd komt en bij de ander pas na 6 weken.
    Best spannedn hier dus ook omdat steeds de testen nog steeds zwanger aan geven dus ik heb geen idee nu of het hormoon eigenlijk vanmn zwanger zijn al weg is:(

Heb wel sinds een aantal dagen malle krampjes in mn onderbuik!

ppffff houd me flink bezig hebben meer dat?
    Zou zo geweldig zijn als het weer raak is zo snel, maar durf er niet op te hopen, ben er lichamelijk wel aan toe, al ben ik geestelijk nog wel bezig met de curretage word gelukkig minder, vandaag is het precies 4 weken geleden daar ben ik sinds vanmorgen wel mee bezig zie heel die dag steeds voor mij hoe ik dat ziekenhuis in liep en er leeg weer uit ging.

7. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Hoi Mae

Ik zou gewoon nog effies wachten als ik jou was!
    En als je over een week of vier nog niet ongesteld bent...weer een test doen, of vragen aan de huis arts wat dit kan betekenen.
    Veel succes hoop wel voor je dat het positief is :)

jessica

8. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Ik heb dus 2 curettages gehad (op 5 en 19 oktober), omdat de eerste keer wat weefsel in mijn baarmoeder was achtergebleven.
    Na de eerste curettage werd mij aangeraden om 1 cyclus af te wachten alvorens er weer voor te gaan. Ik heb gevraagd of dit met de kwaliteit van je ei te maken had, en er werd mij verzekerd dat een curettage de kwaliteit van je ei niet aantast. De enige reden om te wachten, zo zeiden ze tegen mij althans, was dat je in ieder geval weet hoelang je zwanger bent, mocht je meteen de eerste ronde weer aantellen.
    Na de 2e curettage moest ik eerst een cyclus afwachten en mocht ik niet zwanger proberen te raken. Dit had te maken met de verhoogde kans op verklevingen na een 2e curettage. De gyn wilde zien dat ik een "goede" menstruatie had.
    Ik heb laatst op Internet gelezen dat ze in Belgie (wel eens of altijd, dat weet ik niet) de pil voorschrijven na de curettage om de reden die Flyke geeft. Ik snap niet zo goed dat ze dat bij mij niet hebben gedaan na de 2e curettage. In mijn geval was het belangrijk dat het baarmoederslijmvlies zich weer herstelde om verklevingen tegen te gaan.
    (maar verklevingen komen sowieso maar heel weinig voor, naar het schijnt).

9. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    Mae, ik had het over de pil Gracial, (anti-conceptiepil), die ik vroeger ooit nog nam, maar ik moest dan overschakelen omdat die pil voor mij hormonaal te licht was, ik kreeg tussendoor bloedingen.

Mij gynae raadde aan, een cyclus te wachten en die pil Gracial 21/22dagen, te nemen omdat die bekend zou zijn om het heractiveren van het baarmoederslijmvlies. Psychologisch vind ik het best tegenstrijdig.

Gisteren vroeg ik mijn huisarts wat hij ervan denkt, en hij zij, dat het wetenschappelijk onderbouwd is en ik dat advies mag/moet opvolgen.
    Foliumzuur mag ik ook gewoon blijven doornemen van de gynae.

groetjes
    flyke

10. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    Mae, ik had het over de pil Gracial, (anti-conceptiepil), die ik vroeger ooit nog nam, maar ik moest dan overschakelen omdat die pil voor mij hormonaal te licht was, ik kreeg tussendoor bloedingen.

Mij gynae raadde aan, een cyclus te wachten en die pil Gracial 21/22dagen, te nemen omdat die bekend zou zijn om het heractiveren van het baarmoederslijmvlies. Psychologisch vind ik het best tegenstrijdig.

Gisteren vroeg ik mijn huisarts wat hij ervan denkt, en hij zij, dat het wetenschappelijk onderbouwd is en ik dat advies mag/moet opvolgen.
    Foliumzuur mag ik ook gewoon blijven doornemen van de gynae.

Marla, ik zou je gynae eens confronteren met die vraag waarom jij dit niet aangeraden werd?

groetjes
    flyke

11. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Als het goed is, zie ik hem pas weer als ik zwanger ben Flyke. Lijkt me dan een beetje overbodige vraag, hihihi.

12. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    hehe inderdaad, liever niet dan, tenzij je hem eens opbelt

groetjes
    flyke

13. Abigail

Abigail Bekend lid

6 nov 2006
    644
    0
    0
    Noord-Holland
    Het kan best hoor dat je zwanger bent, maar ik zou toch proberen met niet al te gek laten maken. :rolleyes: Valt zo tegen als je toch ineens ongi wordt. En steeds maar weer een test kopen om opnieuw te testen is ook weer zo wat. In principe zou het hormoon (volgens mijn verloskundige) 2 weken na curritage uit je lijf moeten zijn. Ik begrijp dat je 4 weken verder bent toch? (of heb ik het verkeerd gelezen) Dus tja je zou geluk kunnen hebben.
    Ik moet zeggen ik voelde just on time ook een zeurende gevoel in mijn onderbuik, was uiteindelijk ook ruim een week overtijd en toen gaf de test toch posi aan, geloofde het niet maar zie het resultaat hieronder! :p Ik zal in ieder geval hard voor je duimen, maar raad je echt aan nog ff een weekie te wachten voor je al te enthousiast wordt.

14. mae

mae Actief lid

12 sep 2006
    156
    0
    0
    de Wijk
    Goedenmorgen

Heb nog een test gedaan en die gaf nu eindelijk niet zwanger aan, nu weet ik dus zeker dat die hormonen weg zijn toch?
    Heb van het weekend wel flinke krampen gehad en een klein inie minie beetje bloed, dus of dat nou mn menstruatie was voor de1e keer geen flauw idee.
    Hebben er meer na een curretage bij de 1e menstruatie zo weinig bloed gehad?
    Arts zei mij toen dat de 1e keer best heftig kon worden.
    Mijn gevoel over mijn lijf zegt dat alles in orde is:)
    Wel stiekumpjes jammer dat het niet gelijk raak is, maar geeft niet nu kunnen we zeker weten in elk geval er weer tegen aan:)

15. Tineke

Tineke Actief lid

10 nov 2006
    269
    0
    0
    He jammer MAe

Ik vrij toch maar even met condoom in de pil heb ik geen zin in.
    18 december naar gyno dan hoor ik het wel

Liefs,
    Tineke

16. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Ik zou inderdaad volgende week er voor de zekerheid nog een testje tegenaan gooien, je weet maar nooit.

Ikzelf heb 2 curettages kort na elkaar gehad omdat niet al het zwangerschapsweefsel uit mijn baarmoeder was gehaald, dus mijn lichaam moest iets meer herstellen dan bij 1 curettage.
    Vorige week dinsdagavond werd ik ongesteld (ongeveer 6 weken na de eerste en 4 weken na de tweede curettage). Die avond had ik een half maandverbandje vol en de volgende dag praktisch niets meer. Ik heb toen contact gehad met het ziekenhuis en mij werd verteld dat dit kan voorkomen na een curettage (vooral bij 2 curettages). Je lichaam kan je hormonen dan nog niet volgen en je menstruatie kan dan in de war zijn. Ook moet je baarmoeder weer herstellen (lees: baarmoederslijm opbouwen). Het kan dus van slag zijn na een curettage. Bij mij is mijn menstruatie echt doorgebroken op donderdagavond (dus 2 dagen na het eerste bloedverlies). Er kan dus alsnog bloedverlies optreden. Ik moet wel zeggen dat ik vlak voor mijn menstruatie het gevoel had dat mijn lichaam nog niet helemaal hersteld was. Ik had nog een zeurend gevoel in mijn buik. Nu pas denk ik dat ik er weer een beetje bovenop ben.

Maar ja, misschien ben je toch wel zwanger, ik zou echt nog een keer testen volgende week.

Veel succes met alle onzekerheid. Ik weet uit eigen ervaring dat dat niet leuk is.

Liefs,
    Marla

17. mae

mae Actief lid

12 sep 2006
    156
    0
    0
    de Wijk
    Hoi

Baaalen hoopte dat dat beetje bloed van het weekend mn menstruatie was, mooi niet afgelopen nacht ben ik ontzettend erg gaan bloeden.
    En ik had vanmorgen een sollicitatie gesprekje en daar zit je dan met alle krampen in mn buik, gelukkig ging het wel goed en hebben ze niks gemerkt, krampen zijn af en toe flink heftig.
    Ben benieuwd hoe lang dit aan houd.

groetjes en supper alle reacties;)

18. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    Hi Mae

inderdaad vooral die eerste twee dagen heb ik ook last van krampen, pijn in de onderrug, ben best wat jaloers, ik wil ook al ongi zijn ;)
    Hoop dat mijn cyclus vlug weer zijn oude gangetje gaat.

Leuk dat je solliciatie goed mee viel, misschien krijg je wel die job!

succes
    flyke

Deel Deze Pagina