help help boodschappen

Discussie in 'De lounge' gestart door matje, 5 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. matje

matje Niet meer actief

vlak voor de feestdagen hebben wij boodschappen gedaan in duitsland.
    wij wonen aan de grens,
    dit hebben wij met de pinpas betaald.
    en in de winkel was zoals verwacht de betaling akkoord

maar we zijn nu 5 dagen verder maar het geld is nog niet van de rekening geschreven
    komt dat nog??? zal er een paar dagen tussen zitten i.v.m feestdagen e.d.

ik voel me hier helemaal niet prettig bij,
    hadden we nu eerst maar van tevoren gepint zoals mijn man dat wou...
    wie heeft hier ervaring mee of weet iets van buitenlandse betalingen.

2. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik neem aan dat het nog wel komt. Misschien is het een combinatie met de feestdagen die er tussen zaten en omdat het in het buitenland was.

En ander: Lekker gratis boodschappen toch?

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.028
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben dit een tijdje geleden gehad bij het tankstation.
    Me man ging om 20.56u tanken. En om 21.00u ging het tankstation (onbemand) dicht. Alle lampen gingen uit en de tank stopte ermee. Me man had er al voor, geloof ik, zo'n 40 euro getankt.
    Er is nog steeds niks van onze rekening gehaald :D

4. diana1980

diana1980 Actief lid

12 jan 2007
    232
    0
    0
    het lijkt mij dat als je pint het er gelijk af is feestdag of geen feestdag.Staat er werkelijk op de bon u heeft betaald?mijn moeder heeft het wel eens met een jas gehad komt ze thuis kijkt ze de bon nog eens na staat erop u heeft NIET betaald was saldo te laag of storing van automaat weet het niet maar ze jas was heerlijk warm hahahaha

5. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik denk dat het inmiddels wel afgeschreven zou zijn, maar zou zelf geen probleem hebben met gratis boodschappen... Net bij de Jumbo 106 euri :$ afgerekend.... dus doe ze mij maar gratis hoor!

6. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Wij hadden laatst ook getankt bij een bemande nederlandse pomp. Uiteinderlijk heeft het 5 dagen geduurd voordat het geld afgeschreven was. Vreemd he. Het enige dat me opviel is dat bij het afschrift maestro stond. We hebben overigens gewoon gepint!

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

bij een betaling in duitsland kan het soms wel 8 dagen duren. wij doen altijd de boodschappen in duitsland en bij sommige dingen is het echt langzaam en bij de andere gelijk tis een maestro betaling dus kan lang duren

8. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Wij gaan ook 1 x keer per maand boodschappen doen en het geld word meestal 3 dagen later van de rekening gehaald.

9. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Een betaling in het buitenland wordt niet meteen afgeschreven. Het bedrag is echter al wel gereserveerd op de rekening. Je kunt het geld dus niet 2 keer uitgeven. Dat het zo lang duurt nu heeft ongetwijfeld met de feestdagen te maken.

10. kim1990

kim1990 Fanatiek lid

18 jul 2008
    4.151
    0
    36
    Emmen
    Ik heb ook al een paar keer in Duitsland gepint maar bij mij werdt het er wel direct vanaf gehaald.Nog nooit echt problemen mee gehad.

11. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

bij ons bij de rabo duurt het ook altijd erg lang voordat het er afgeschreven wordt.
    Bij de ing kun je tegenwoordig zien dat het bedrag gereserveerd is, maar niet waarvoor. De 'echte afschrijving' is pas later.
    Ik denk dus ook dat het bij jullie nog wel afgeschreven wordt.

12. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

zal vast nog wel afgeschreven worden en anders zou ik er niet wakker van liggen hoor hahaha

Deel Deze Pagina