help welke maat voor mn kleintje!!?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door dropfruit, 9 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dropfruit

dropfruit Bekend lid

4 mrt 2009
    591
    0
    0
    Student
    in een huis
    #1 dropfruit, 9 okt 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 okt 2009
    hallo dames!

waarschijnlijk krijg ik nogal een klein kindje, ze is vandaag geschat op 2kg..

nou denk ik dat maatje 50 dan wel erg groot is.. maar welke maat moet ik dan hebben, 44??
    en weten jullie leuke winkels waar ik dat kan kopen?

zijn er meer meiden met kindjes die tussen de 2000 en 2500 gram zijn geboren en zoja wat hebben jullie gedaan?

dank je wel!

2. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Ik weet dat ze maat 44 kleertjes hebben bij de Prenatal.

3. Ibas

Ibas Bekend lid

23 mrt 2009
    752
    0
    0
    Zelfstandige Horeca
    Noord Holland
    Ik ben idd ook hele kleine maatjes tegen gekomen bij prenatal.

4. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb gezien dat ze bij c&a ook kleinere maatjes hebben dan maat 50

succes

5. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Bij de liefwinkel hebben ze ook kleine maatjes. Ook online.

6. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Onze dochter werd geboren met 37 weken en was 2500gram. Maatje 44 zat echt mooi. Wij hadden alleen maatje 50/56 in huis.
    Als het echt zo klein is bij geboorte, dan is er volgens mij best iemand in je omgeving die even een klein maatje wil halen voor je!

De laatste weken in je buik groeien ze nog best hard hoor!
    Hoe vaak zitten ze er niet naast met het schatten van het gewicht.... Het zou zonde zijn als je bij voorbaat al zoveel kleine kleertjes hebt en hij/zij past het niet!

7. Elisabet

Elisabet Actief lid

11 feb 2008
    494
    0
    0
    Mijn zoontje is met 35 weken geboren en woog 2100 gram. Zijn vader is toen snel kleertjes gaan halen. Maat 46 bij de liefwinkel, maat 44 bij prenatal en noppies kleren maat 50 bij een andere winkel. Ik heb later nog kleertjes van Feetjes, maat 44, gehaald voor hem. Deze kleertjes waren hem allemaal nog veel te groot, maar hij is hier snel genoeg in gegroeid.:) hij is nu ruim 11 weken en past ze nogsteeds.

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Onze tweeling is geboren met 35 weken en 6 dagen en wogen 2155 gram en 2045 gram, ze paste met dit gewicht maatje 44 prima. Maat 50 was bij ons echt te groot en vonden we niet mooi zitten.

Bij prental, H&M en V&D hebben ze (een paar) kleertjes in maatje 44, tenminste 2 jaar geleden wel ;)!

9. Nika

Nika Actief lid

14 mrt 2007
    296
    1
    18
    Vrouw
    Mama
    In de laatste weken kunnen ze inderdaad nog heel hard groeien. Mijn kleinbtje werd geschat op 3,5 kilo maar was bij de geboorte toch echt 4340 gram. Maar was wel blij dat ik dan tijdens de bevalling nog niet wist! ;)
    Maar misschien is het toch handig om in ieder geval een setje 44 en 50 klaar te hebben liggen. Bij Prenatal hebben ze idd 44, ik zou het wel van te voren halen en even wassen. Vooral voor die hele kleintjes is het toch veel lekkerder voor het huidje als het eerst even met neutraal wasmiddel is gewassen.

Ik was gisteren nog bij Prenatal en ze hebben daar echt super lieve pakjes in maatje 44. Zoals met van die Nijntjes erop. Een setje kost 9,99. En de rompertjes 2 voor 8,99 als ik het goed heb.

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier via een echo met 34 en 3 dagen een gewicht van 2089 gram nou hij was met zijn geboorte 3390gram 40 en 4 dagen dus voorspellingen doen mij niet echt veel

11. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    Belgiƫ
    Wou ook net zeggen, Noa werd geschat dat hij met de geboorte ongeveer 3,4 kg zou wegen... hij woog dus 4,5 dus die schattingen zeggen echt niet veel. Ik zou niet te veel kleine kleertjes kopen want voor het zelfde geld blijft jullie kindje nog 4 weken zitten en komt ze nog goed bij en dan zit je daar met kleertjes die misschien al te klein zijn.

12. dropfruit

dropfruit Bekend lid

4 mrt 2009
    591
    0
    0
    Student
    in een huis
    dank je wel allemaal voor de reacties en tips!

kijk wel ff wacht t nog ff af tot de volgende groei-echo, die heb ik als ik 37 weken ben en kijken hoeveel ze dan weegt..

zie dan wel of ik er nog ff wat bijhaal in 44, weet nu in elk geval waar!:)

13. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Voor het mooie had mijn meisje na haar geboorte ook maat 44 aan moeten hebben. En ze was niet eens zo licht (3690 gram) maar wel 'klein' 49 cm. Maat 50 moest ik nog een tijdje omslaan. Dus als jouw kindje echt zo klein is, zou ik wel een paar kleine pakjes in huis halen. Maar ik kijk meer naar de lengte dan naar het gewicht, kijk maar naar mijn meisje. Jouw kindje kan dan wel licht, maar toch best 'lang' zijn. Ik zou dus niet te veel kopen en een paar pakjes zijn toch ook zo bij gekocht? Succes!

14. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Prenatal heeft ook kleine maatjes, maar ik zou ook 50 en 56 kopen, want de doktoren/verloskundigen hebben het ook wel eens fout met de schattingen.

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja, ik zou zelf denk ik gewoon 1 setje 44 halen... Zodat je ALS het nodig is, in elk geval een mooi passend setje hebt als eerste pakje. Wel zo leuk voor op al die eerste foto's. Past het niet.. tja, jammer maar helaas. Goed voor marktplaats later.

Past het wel en heb je meer nodig, dan kun je dat altijd bij laten halen.

16. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    ik zou gaan voor maat 50 en niet maat 44... maar dat is persoonlijk :)

Deel Deze Pagina