Mallorca. Cala d'or of Playa de Palma?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Lovely2011, 17 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Hoi meiden,

Wij willen in september 2012 naar Mallorca en zijn ook al op het reisburo geweest.
    We waren er eigenlijk uit dat het Cala d'or zou worden en hadden een mooi appartement gevonden.

Maar toen zagen we dat dit wel 90 minuten vanaf het vliegveld is, en daar baal ik wel van. We kunnen wel voor iets meer een 'prive' bus krijgen die rechtstreeks naar Cala d'or gaat en niet tussendoor overal stopt.

Toen hebben we ook gekeken naar Playa de Palma en zagen we ook wel een leuk appartement. Trouwens niet tegen El Arenal aan maar de andere kant meer op.
    Dit is wel vlakbij het vliegveld...

Ik denk dat we de keuze al wel gemaakt hebben voor onszelf maar wil nog even kijken wat de ervaringen hier zijn :)

Oja, en wat zijn jullie ervaringen met het huren van een auto? Is dit goed te doen, en kun je bijvoorbeeld ook als we naar Cala d'or gaan gemakkelijk een dagje naar Playa de Palma bijvoorbeeld het centrum in?

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

snap het niet goed want cala dor en playa de palma liggen tegenelkaar aan en is hemelsbreed misschien 25 km dus het verschil vanaf het vliegveld vind ik zo groot. tis allebei leuk. in playa de palma zitten meer duitesers. el arenal meer hollanders. althans 10 jaar geleden

3. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    wat eefke zegt klopt. ik ben er afgelopen zomer een weekendje geweest en het is nog steeds hetzelfde als 10 jaar geleden. ik zou met een gezin persoonlijk voor cala dor kiezen, daar heb je niet zo'n last van feestende jongeren en die kant van het eiland vind ik ook mooier

4. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Thnx.

Ons gevoel zegt ook meer Cala d'Or...
    We zijn nu aan het kijken om eventueel iets langer te gaan zodat het minder erg is om misschien 1 dag te moeten missen.
    Weet natuurlijk de vliegtijden nog niet.

5. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik vond Cala dór echt de minst leuke plek waar we zijn geweest. Ga daar zeker niet weer heen.

Alcudia, Santa Ponsa en Cala Millor zijn zoveel leuker vind ik persoonlijk

6. jopa1000

jopa1000 Niet meer actief

Meerdere malen cala d'or geweest En een keer naar Santa Ponsa.

Ik vond (als tiener ben ik er geweest) cala d'or leuker qua dorpje / uitstraling. Voor m'n gevoel veel kleinschaliger en gezelliger.

Santa Ponsa is wat groter en voelt niet zo "dorps" aan.
    Wel heel erg naar mijn zin gehad! Prachtig strand en veel rotsen om vanaf te springen (wat ik nu niet meer doe natuurlijk. hihi)

De hoofdstad heeft mij nooit getrokken om te verblijven. Heel erg grootschalig en vol met vakantiegangers tussen de 16-20. Ook el arenal is populair onder de jongeren. Ook de overvliegende vliegtuigen (elke 5 minuten...) trekken mij niet.

Ik vind het altijd wel leuk om een stukje door het gebied te rijden als ik op vakantie ben. Wat indruk opdoen van de streek. Snachts is natuurlijk minder leuk, ik als kind sliep gewoon in de bus.

Groetjes jopa1000

7. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    Met de auto van Playa de Palma naar Cala d or is een dik uur. Ik persoonlijk vind Cala d or veel 'gezelliger'. Het is vrijwel allemaal laagbouw met veel witte hotels. Het heeft een gezellig centrum en mooie baaien. Playa de Palma vond ik ook leuk. Van Can Pastilla - Playa de Palma - El Arenal is een 6 km lange boulevard. het strand is echt ideaal. Langzaam aflopend en je ligt niet zo hutje mutje ;)

Wat ook heel leuk is, is om een fiets te huren (in Playa de palma), er loopt een heel mooi fietspad langs het water van Playa de Palma naar de hoofdstad palma, echt een aanrader!

Een huurauto vind ik echt een 'must'. Alles staat redelijk goed aan gegeven en zo zie je natuurlijk het meeste van het eiland. Mooi groen, en de bergen erg leuk. Ook naar het noorden is het leuk, naar Cape de Formentor. Ook zou ik zeker een dagje Palma niet overslaan! Daar kun je goed shoppen en de dingen bekijken. De kathedraal bijvoorbeeld, echt de moeite waard!

Ikzelf heb overigens nooit hinder ondervonden van overvliegende vliegtuigen.
    In Playa de palma ben ik in het Iberostar verbleven een aanrader!

8. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Hee meiden,

Bedankt voor de reacties :D:D

We hebben inmiddels geboekt.

We gaan 11 dagen, naar Cala d'Or, apartement Esmeralda Park.
    We zijn ook van plan om een auto te huren daar voor een paar dagen, dus dat komt helemaal goed :D!

Deel Deze Pagina