Even in het kort: over een paar weken gaan wij op huwelijksreis. We zullen 3 weken lang gaan touren door Amerika, startend in New York en eindigend in LA. We zullen een huurauto ter beschikking hebben en tussendoor ook nog een binnenlandse vlucht maken. Nu vroeg ik mij af: welke tas is handig om hierbij mee te nemen? Ik snap dat kleding etc. in een koffer gaat (vanwege het meeslepen wil ik niet teveel kleding meenemen), het gaat mij echt om je handtas zeg maar. Met het idee dat daar waardevolle spullen in zullen gaan (camera, geld) lijkt het me niet fijn om een rugzak mee te nemen, maar is een schoudertas wel fijn als je er met tripjes/tochten/excursies mee moet slepen? En wat vinden jullie van een heuptasje (nee, ziet er niet uit, maar is het handig?)?
Wij nemen op uitstap eigenlijk altijd een rugzak mee en stop de waardevolle spullen altijd helemaal onderaan. Als ik op een drukke plaats ben, hou ik de rugzak gewoon voor me. En hoef ik niet veel mee te nemen, dan gewoon een klein handtasje.
Kun je niet zo'n schoudertas schuin om je lichaam hangen met de sluiting aan jouw kant? Heuptas zou ik zelf niet doen, ik vind ze zo lelijk Een tas om 1 schouder is met lange stukken lopen idd niet fijn. Zelf krijg ik er altijd behoorlijk veel last van.
Haha een heuptasje is ook lelijk, maar dat vind ik ook van een rugzak. Het gaat me niet om het mooie, maar om het handige! Als het een schoudertas wordt, wordt het er idd eentje die je schuin om kunt hangen.
Ik zou niet te veel geld meenemen. Je kunt bijna overal pinnen of met pin betalen (gewoon je betaalkaart, als het een wereldkaart is). En als pin niet kan, is creditcard bijna altijd mogelijk. Ik had altijd gewoon een schoudertas mee, maar ik hou van grote tassen camera kon daarin. Andere dingen zou ik in een rugzak doen oid. Heuptas vind ik not done
Nee klopt, we nemen niet teveel contant mee.. Maar ook een creditcard (en paspoorten etc) kan gestolen worden natuurlijk! Vooral in NYC vind ik dat een 'dingetje'. Het wordt sowieso een grote tas, want we hebben een spiegelreflexcamera die nogal wat ruimte inneemt. Naast wat men van het uiterlijk van een heuptasje vindt: zijn er ook mensen die mij de voor- en nadelen over de functionaliteit kunnen opnoemen?
Hahahaha! Ja zo eentje heb ik er hier thuis ook zitten! En aangezien hij niet zwanger is, vind ik het een fijner idee als hij hem toch ook gewoon wil/kan dragen!
Nou een voordeel van een heuptasje is dat je hem voor je draagt dus altijd ziet. Nadeel is dat ze vaak klein zijn.. En misschien gemakkelijker af te pakken? Omdat ze met een klikgesp vastzitten..
Wij hebben in Costa Rica rondgereisd met auto erbij en hadden kleding idd in koffers en dan zo een echte wandeltas voor de uitstapjes.. Hierin zit een rits, aantrektouw en zo een klip die je dichtmaakt.. Spiegelreflex en extra lenzen en spullen pasten er allemaal in! Nou is t geen mooie tas maar wel super handig hebben we ervaren, wij hadden hem eigenlijk alleen omdat we echt super veel door regenwoud en alles gingen hiken maar achteraf was hij super handig ook voor kortere uitstapjes enzo door alle vakken en krijg je er geen rugpijn van!
O en je kan hem ook nog onder je borsten en/of je buik vast maken met een gesp dus knappe dief die hem van je rug krijgt