Hoi allemaal wij gaan volgende week op vakantie. onze dochter is dan 12 weken. bij het appartement hebben wij een babybed geboekt, maar we kunnen geen prijs vinden... nu heb ik geen idee hoe zo'n bed er op vakantie uit ziet... alleen nu komt het.. wij twijfelen om onze eigen kinderwagen mee te nemen. onze baby slaapt altijd in de reiswieg/bak van de kinderwagen. in haar normale bed wil ze niet omdat ze dat te groot vindt. we twijfelen om extra bagage te boeken zodat we de kinderwagen mee kunnen nemen.. voordeel is dat onze dochter dan haar eigen vertrouwde bed heeft, nadeel is dat het ding op de band moet en kapot kan gaan van de reis. wat zouden jullie doen??
Ik zou de kinderwagen gewoon meenemen. Wij zijn ook met onze dochter van nu 2,5 maand op vakantie geweest. En als je ergens heen gaat is het toch handig. Sowieso hoef je een kinderwagen niet bij te boeken. Die mag je gewoon meenemen. Wij vlogen met turkish airlines en kregen bij het inchecken een plastic zak en bij de gate moesten we hem opvouwen en afgeven. Maxicosi mochten wij ook gewoon mee, dus de wagen hoeft niet persee uit 1 deel te bestaan. Onze wagen is een duo dus waren 3 delen.
Een babybedje is 9 van de 10 keer een campingbedje. Zo groot als een ledikantje. Ik heb eigenlijk altijd de kinderwagen meegenomen als mijn zoontje ergens anders ging slapen (vakantie/logeren), hoe ga je hem anders vervoeren en wegleggen als je niet bij het bedje bent?
Babybed is een ledikant of campingbedje, net zo groot als het ledikant thuis. Waar vliegen jullie heen?
Wij vliegen met transavia naar Turkijke. Een baby mag 10 kilo ruimbagage meenemen en de kinderwagen is 16 kilo... We hebben hem puur nodig voor het slapen. Ze hangt altijd in de draagzak... heeft ze veel liever De twijfel is groot, wil niet dat de bak stuk gaat...
Babybedjes waren bij onze vakantie campingbedjes. Sommige zo groot als een ledikant, maar ook één die vierkant was en dus meer op een box leek! Als jullie baby problemen heeft met een groot bed, zou ik zeker het wiegje van de kinderwagen nog meenemen. Andere optie is, als jullie een ruim tweepersoons bed hebben, een aankleedkussen tussen jullie in leggen en de baby daarop laten slapen (wij moesten met de boot en daarop kun je geen campingbedje meenemen, dus dat was voor ons de oplossing)
Omdat dat nogal een gedoe gaat worden denk ik.. dan loop je met zo'n zware bak te sjouwen. En de transfer is ook nog 45 minuten met de bus. Dus we nemen hem helemaal mee, of helemaal niet.
Naast dat het erg handig is dat je kindje erin kan slapen... Hoe waren jullie van plan haar daar te vervoeren? Alleen in de draagzak? Je hebt toch sowieso je kinderwagen nodig als ze zo klein zijn? Het was onze 'makkelijkste' vakantie toen ze 16 weken was. Overal naartoe met de kibderwagen en de draagdoek. Gewoon uit eten 's avonds, want ze sliep gewoon goed in de ki derwagen.
Sjouwen is niet echt nodig, zitten meestal wieltjes onder kinderwagen En ingeklapt kan hij op zo'n bagagekar bij het vliegveld. Volgens mij valt dit onder speciale bagage, hoeft ook niet op de loopband maar gaat vaak via een soort rolcontainer waar je hem op legt, daar zijn ze wat voorzichtiger mee! Anders vliegmaatschappij even bellen, zou zonde zijn als je kindje niet kan slapen vanwege t bed (baby kan ook gevoelig zijn voor andere geur in dat bed bijvoorbeeld)
Besluit is genomen: we nemen de kinderwagen in zijn geheel mee! Voor de zekerheid hebben we 15 kilo bagage bijgeboekt voor maar 10 euro retour. Daar kan je het niet voor gokken. Dan hebben we ook geen campingbed nodig! Bedankt voor de adviezen. P.s. wij vervoeren onze dochter eigenlijk altijd alleen maar in de draagzak! Ze slaapt daar altijd heel goed in, en in de kinderwagenbak slaapt ze alleen als het donker is in haar eigen kamertje
Veel plezier op je vakantie! Ga je naar een warm land? En zit je baby nog in de insert in de draagzak? Dan zou je eventueel een draagdoek kunnen overwegen. Inserts kunnen heel warm zijn. Een draagzak zonder insert zal niet zo'n probleem zijn.
Wij hadden op vakantie naar mallorca gewoon de joolz meegenomen. We vlogen vanaf rotterdam en mochten de wagen gewoon meenemen tot aan de trap van het vliegtuig. Daar moesten we hem gewoon uit elkaar halen en inklappen en werd hij ter plekke in het ruim gezet. Ideaal! Hij is er gewoon netjes uit gekomen. Als je vanaf schiphol vliegt zou ik hem insealen en dan inchecken (en dochtr mee in de draagzak). Je mag voor je baby 15 kg aan bagage meenemen was mij verteld. Daar kom je met die kinderwagen dus al snel aan... Even bellen met je tour operator. Babybedjes kosten vaak 4 euro per nacht.
De kinderwagen mag gewoon gratis mee. En als je hem in een goede reistas doet (prampack huren, even googelen) komt hij echt onbeschadigd aan hoor. Fijne vakantie!
En anders heb je toch je reisverzekering neem ik aan? Onmisbaar als je met een baby op vakantie gaat! Onze kinderwagen is ook prima heen en terug gegaan.
Ik denk niet dat bijboeken van bagage nodig was geweest, dan ga je alleen maar meer mee sjouwen. Volgens mij mag je toch 20 kilo p.p. Mee nemen en 10 kilo voor de baby? Daarnaast nog handbagage en de kinderwagen plus maxicosi. Dat zijn aardig wat kilo's. Gelukkig heof je de kinderwagen alleen bij het afgeven te tillen En idd een prampack regelen om beschadigingen te voorkomen. En een goede reisverzekering.
Ik zou hem ook hebben meegenomen. Is voor je kind een vertrouwd plekje. Daarnaast had ik zelf niet zonder kinderwagen gekund, zelf was ik geen draagdoek fan en om hele dagen met een draagdoek te lopen was niks voor mij geweest. Als je gaat wandelen of uit eten gaat dan kan je baby er lekker in slapen. Fijne vakantie alvast
Toen ons zoontje 4 maanden was zijn we ook op vakantie geweest. We waren met de auto en hadden dus ook de kinderwagen bij ons. Achteraf maar goed ook, want ons zoontje ging helemaal over de rooie om in dat campingbedje te moeten slapen. In zijn vertrouwde kinderwagen viel hij zo in slaap. Dus wij waren blij dat we hem meegenomen hadden.
Wij gingen ook met onze toen 8 weken oude dochter op vakantie naar het Midden Oosten. Was lekker van temperatuur en in de draagdoek ging toen prima. We hebben toen wel een ( goede, platte ) buggy gekocht omdat ze daar in kon liggen als wij ergens wat zaten te eten, verder zat ze altijd in de draagdoek. En hoe leuk vond ik dat daar om te zien, de meeste Arabische gezinnen daar liepen ook met de baby op de arm en de wagen leeg