Hoi allemaal, Graag zouden mijn man en ik nog op vakantie rond de 25 weken willen gaan. We waren er eindelijk over eens dat we naar Aruba wouden. Maar door de zika-virus durven we geen risico's te nemen.. Eigenlijk zijn alle landen die we interessant vinden risico landen. Ik wil graag naar een bestemming waar het lekker relax en lekker warm zeker 25+ in april. Azië trekt ons totaal niet.. Bij het reisbureau kwamen we uit bij Florida en dan een binnenlandse vlucht naar NY of andersom. In totaal 15 dagen. Zijn hier mensen die eerder in Florida zijn geweest en mij kunnen vertellen wat er allemaal te doen valt en of het aan te raden is? Ik heb totaal geen verstand van Amerika omdat ik mij er nooit in heb verdiept. Hetzelfde geldt eigenlijk voor NY. Mijn verhaal is weer veelte lang geworden haha, maar alvast bedankt!
Ja leuk, doen! Check alleen even wanneer het regenseizoen is 😁 Wij zijn met de auto van Washington dc naar Miami gereden en hebben daar via airbnb bij een hispanic familie gelogeerd. Miami beach en de everglades zijn heel gaaf. De Cubaanse wijk en natuurlijk de keys! Je hebt natuurlijk ook nog de pretparken en het space center, maar daar zijn wij niet geweest. Neem weinig mee en ga daar outlet shoppen (ook voor je baby uitzet 😜 Ny ook super! Lekker over the top allemaal, maar ook met rustpunten zoals de Ferry naar staten island, en central park natuurlijk, daar zou ik op je laatste dag een halve dag voor vrij houden. Times square in de avond, kuieren door de Italiaanse en Chinese wijken, wall street en de site van het WTC... Neem een metropas en ga lekker rondzwerven.
Hoi, Ik zeg doen!! Wij gaan elk jaar naar Amerika doen en de laatste jaren naar Florida. Er is hier altijd wat te doen. Voor ieder wat wils. Ligt er aan wat jullie interesses zijn.
Wij hebben precies hetzelfde gedaan: new york en daarna Florida. Echt een aanrader! We hebben eerst new york gedaan en daarna Florida. Konden we lekker relaxen en bijkomen van de drukte van new york. Als je vragen hebt pb maar!
Ik zeg ook doen! Ik zou zo graag nog een keer naar Florida willen, heel goed bevallen. En new york ook. Wij hebben de twee bestemmingen nooit gecombineerd maar lijkt me heel leuk samen.
Ik ben meerdere malen in Florida geweest en meerdere malen in New York. Florida is erg leuk, maar ook erg groot, dus er is zeker genoeg te doen en het ligt er maar net aan waar je heen gaat. Ben in Miami geweest, indrukwekkend. Boca raton, rustig, west palm Beach, moooooi! De keys vond ik leuk. Stranden zijn goed, boulevards zijn erg leuk! Dus gewoon gaan.
Wij zijn er ook geweest. In 2009 en 2010. WIj hebben deze dingen o.a. bezocht: - Nasa (Kennedy space centre) - Everglades tocht gemaakt met boot - rondgereisd met auto - Bush Gardens - Island of adventure (Universal) - Daytona Beach (speedway) - Miami en daarbij South Beach en de Ocean Drive
Ligt er aan wat je wilt wil je 2 weken lang lekker strandje liggen dan moet je naar miami gaan maar als jullie van auto rijden houden dan is het leuk om een reis door florida te maken. Wij zijn oa begonnen in orlando hebben de disney parken bezocht cape canaveral toen zijn je naar miami gereden via fort myers napels door de everglades daarna door naar fort lauderdale zijn we met de boot naar de bahama`s gegaan daar paar dagen vertoeft om via miami naar the keys te rijden daar nachtje geslapen op het water gereden met waterscooter een paraglide vlucht gemaakt. Was erg leuk en zo ongeveer rond de 2 weken zaten we wel met deze reis.
Wij hebben destijds met dochter van 2j 9m het volgende rondje gemaakt met huurauto: Miam-Everglades-Naples-Tampa-Busch Gardens-Disneyworld-Orlando-Seaworld-St Augustine-Cocoa Beach-Cape Canaveral-Boca Raton-Key Largo-Key West-Key Largo-Miami. Totaal 24 dagen, waarvan 8 dagen Disney. New York hebben wij destijds apart gedaan (8 dagen). Wij boeken altijd alles zelf: losse tickets, huurauto en hotels.
Wij zijn recent 3 weken in Florida geweest en hebben het volgende gedaan; Orlando-Tampa-St Pete Beach-Fort Myers Beach-Key Largo-Key West-Miami. Was echt super!
Mijn tip: kijk op het Florida forum of stuur me een pb. Je kunt het goed zelf regelen. Bijv expedia combi vlucht en hotel geeft goedkope combinaties. Moet mogelijk zijn om voor 900 euro vlucht en hotel te boeken. Op floridaforum staan tips voor autohuur. Vanuit Orlando kun je veel leuke uitstapjes make : Celebration fietsen, Kennedy space center, daytona speedway (vond ik zelfs leuk) dagje strand clearwater en goedkope maar leuke combi van pretparken en dierentuin (ik denk ook als je zwanger bent) is Bush gardens, seaworld en Discovery cove. Accommodatietip in Orlando is Clarion suites in Kissimmee. Met ontbijt, prima kamer en zwembad. Tevens goede uitvalsbasis!
Oh ja en de TIP is een bezoek aan Kelly Park en met een band de rivier afzakken. Ook helemaal low budget. Ligt natuurlijk ook aan je budget maar ik zou niet al te ver reizen als je ook al in new york bent geweest en alles samen maar twee weken hebt
Florida forum hier kun je heel veel informatie vandaan halen. ik zou Key west niet overslaan. Persoonlijk vond ik miami niet mooi, napels vond ik mooier