Terwijl de meesten hier denk ik totaal geen problemen zien om op vakantie te gaan met hun kindje(s), zie ik er behoorlijk tegenop. Ons zoontje is vrij snel van slag en slaapt eigenlijk nergens anders dan thuis in zn eigen bedje. Sowieso is hij overdag een lastige slaper en slaapt al sinds het begin overdag maar een paar half uurtjes. Als zn bedje al anders staat, kan hij niet slapen. Hij is geen buggy/kinderwagenkind en autorijden vindt hij wel leuk maar niet te lang. Als hij uiteindelijk in slaap valt in de auto en hij wordt wakker en ontdekt dat hij nog in de auto zit, dan zet hij het op een brullen en houdt niet meer op totdat we thuis zijn. Lange autoritten doen we dus niet. Bijv. winkelen lukt wel een paar uurtjes maar dan halen we hem er wel een paar keer uit zodat hij even zn energie kwijt kan (gaan we bijv. koffie drinken of we halen hem er in de winkel even uit als de ander iets past). Zichzelf vermaken kan hij wel maar niet zo lang. Dit om even een beeld te schetsen van ons kindje. Verder is het een schat hoor en zijn we erg gek met hem Maar ik zie er daardoor dus erg tegenop om op vakantie te gaan met hem. Alleen al het ergens anders slapen! En al die spulletjes die je mee moet sjouwen...'s Avonds uit eten gaat niet omdat hij er echt om een uur of half zeven, zeven uur in moet. Als we nu thuis komen, zie je echt aan hem dat hij het heerlijk vindt; bekend terrein! Hij leeft dan helemaal op en gaat meteen heerlijk aan het verkennen. Dus hem doen we er geen plezier mee. We zitten nu te denken aan een vakantiepark hier in Nederland. Ik zit dus net te kijken op internet. Maar de moed zakt me eerlijk gezegd een beetje in de schoenen... Zijn er meer die dit hebben en herkennen?
Redelijk herkenbaar; daarom blijven wij ook lekker in NL. Toch er even tussenuit maar niet die 'last' van verre autorit, vliegen ed. Maar je kijkt er ms. nog van op hoe leuk hij het vind op vakantie!
Herkenbaar hoor. Nou weet ik van mezelf dat ik ook snel problemen zie... Wij hebben het opgelost door van huis te ruilen met mijn zusje. Die woont aan de andere kant van het land. Was een goede oplossing. Dit jaar gaan we waarschijnlijk naar Denemarken, maar wel in een vakantiepark. Dan kun je nog je eigen maaltje koken, en een dagje "thuis" hangen als de kleine wat teveel indrukken heeft gehad..
Ik herken het wel, toen Steven ook rond een jaar was had hij ook zulke dingen. Ik zou een midweek of weekend gaan, en ga dicht bij huis, mocht het een ramp worden kun je altijd zo naar huis. Succes het is een periode en het gaat wel weer over
wel herkenbaar, ik zie ook op tegen onze vakantie, eigenlijk meer tegen de reis, onze kleine meid is niet echt moeilijk alleen lang autorijden lijkt me wel lastig met een kleine, ja en dan de eerste overnachting, we willen niet de hele dag autorijden dus willen we het in twee dagen doen, maar dan moet ze bij ons op de kamer slapen, ben benieuwd of ze dan wel slaapt, ik zat al te denken om het camping bedje in de badkamer te zetten! Tja en voor onderweg, speelgoed mee, en geregeld er uit denk ik, tja en de DVD zal ook wel veel aan staan!!1 henriette