Op vakantie met kinderen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Zara75, 21 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Hoe doen jullie dit?
    Wij hebben best een lastige eter, met name het avondeten.
    En op vakantie eet ze vaak nog slechter.
    Dus nu hebben we besloten om maar all inclusive te boeken, zodat er meer keuze is in de vorm van een buffet.Heb geen zin om elke dag weer te moeten koken op vakantie..
    En hoe doen jullie het met slapen?
    Ik boek eigenlijk altijd een appartement, zodat mijn dochter haar eigen kamer heeft. Anders lijkt het mij dat je ontzettend stil moet zijn, omdat ze anders wakker wordt..
    Waar letten jullie op tijdens het boeken van een vakantie?

2. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij zijn kampeerders. We gaan wel geregeld uit eten op vakantie. Maar ik ben dan ook niet zo moeilijk hoor. Als we uit eten gaan mogen ze gewoon patat met een worst of kip of zo. Een paar weken wat minder groente gaan ze vast niet dood van. En vaak zit er toch wel wat sla of zo bij en overdag eten ze ook wel fruit.
    Als we zelf koken, hou ik het meestal ook makkelijk. Vaak wat vlees of vis op de bbq, salade of pot boontjes erbij en brood. Of een pan pasta. Ik kook in elk geval 3 weken lang geen aardappels, haha.

Soms gaan we in een huisje of op vliegvakantie in een appartement of bungalow. Dan geldt eigenlijk hetzelfde. Ik kook makkelijk of we gaan uit eten.

Qua slapen: ik heb makkelijke slapers. Afgelopen jaar sliepen we met z'n allen in een tent, ging prima. Natuurlijk liggen ze even te keten 's avonds, maar ze gaan vanzelf slapen. En hoe later ze in slaap vallen, hoe langer ze uitslapen de volgende ochtend, haha.
    In een huisje boeken we tot nu toe meestal iets met twee slaapkamers. Eentje voor de oudste twee samen en eentje voor ons. Jongste sliep dan altijd bij ons.
    Komende zomer gaan we eens een camper uitproberen. Oudste twee slapen dan samen boven de cabine, wij op een vast bed achterin. Jongste begint daar en die leggen we als wij naar bed gaan over op de omgebouwde eethoek.
    Een hotelkamer met z'n allen zou ik niet zo zien zitten. Je laat ze toch ook niet alleen achter in die kamer, maar dan moet je wel echt een balkon of terras hebben om 's avonds nog buiten te kunnen zitten, anders lijkt het me wel lastig. We hebben het wel eens gedaan, maar dat was wel een kamer waar je een soort schuifmuurtje dicht kon trekken om een deel af te schermen.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij gaan in de zomer meestal met de tent, dan hebben ze een eigen kamer samen. Wij zitten dan meestal buiten tot ze slapen en als het regent in de tent en lezen we wat tot ze slapen en praten dan zachtjes. Daarna kunnen we weer gewoon praten, slapen ze doorheen.
    Als we tussendoor overnachten houden we er geen rekening mee dat ze een eigen kamer hebben. 2,5 jaar terug hadden we dus 1 grote slaapkamer met 4 bedden naast elkaar (nou niet helemaal naast elkaar, maar wij hebben ze verschoven tot 1 groot bed :D (zie foto)). Toen ze naar bed gingen (laat, want het is vakantie en op tijd gaat toch niet lukken in 1 kamer met z'n allen), gingen wij douchen en daarna met ons hoofd onder de dekens op onze telefoon een spelletje spelen ;)
    Als wij in het voor of naseizoen weggaan is dat vaak een weekend, dan hebben we altijd een huisje met 2 slaapkamers.

Eten koken doen we zelf en een paar keer uit eten of wat halen. Hier niet heel makkelijke eters maar ook niet al te moeilijk. Geef ze een bord met pasta (gewoon zo zonder saus) zijn ze helemaal blij. En dat kan overal :). All inclusive lijkt me dan wat lastiger, ze hebben wel veel maar moet maar net zijn wat je lekker vindt, is mijn idee.

4. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    wij vinden het juist fijn om niet met een krijsend, zeurend, niet etend, moe kind in een buffet restaurant te zitten, dus kiezen ervoor om een huisje of stacaravan te boeken zodat we zelf kunnen koken.
    een apparte slaapkamer voor de kindjes, zodat we inderdaad niet zoveel rekening hoeven te houden met ze tijdens slaapjes of savonds, ook is het fijn om een lekkere plek te hebben waar je heerlijk kunt zitten bij het huisje, zodat je ook een beetje kunt relaxen als je kindjes spelen of slapen.
    vorig jaar hebben we in een heerlijk huisje op een camping in spanje gezeten, met wat luxe zoals vaatwasser enzo. dit jaar gaan we met eliza was here op vakantie naar een leuk klein schalig vakantiepark met mooie villas met eigen zwembad, ben benieuwd hoe onze dan 3 jarige en kleine van 8 maanden het gaan ervaren.
    Overigens zijn we van plan om volgend jaar met een vouwwagen op vakantie te gaan, want we gingen toen mijn man en ik nog maar net samen waren ook altijd kamperen, en ik hou er onwijs van! heerlijk dat primitievere, maar met echte kleintjes is het wel een getob soms, dus vandaar dat we nu nog voor luxe kiezen.

5. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Je hoeft toch niet perse een appartement? Wij hebben laatste keer een ultra all inn hotel geboekt met een familiekamer (kregen toevallig een suite) maar familiekamers zijn juist handig dan heb je 1 grote ruimte met 2 slaapkamers apart :)

Qua eten mijn oudste is ook geen goede eter. Voordeel met all inn is dat ze zelf kunnen kiezen. Dit jaar gaan wij naar een camping en wordt er voor een deel gekookt net zoals thuis en rest uit eten waar zoveel mogelijk keus is wat de oudste ook eet.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Wij gaan in een luxe stacaravan, dus wel kamperen, maar dan wat luxer. Er zit een keukentje in, maar die gebruiken we in de praktijk eigenlijk niet. Op vakantie gaan we vaak uit eten of we halen wat op. Ik doe niet moeilijk over eten op vakantie, dus ze eten maar waar ze zin in hebben en anders eten ze later nog maar een broodje.

7. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Heb me rot gezocht naar familiekamers, maar daar kwam juist naar voren dat het kamers waren die ruimer waren dan een normale kamer, maar las bijna nergens iets over een aparte slaapkamer...vandaar dat ik maar gezocht heb naar hotels met appartementen.
    En is ultra all in niet iets wat voornamelijk in Turkije is?
    Niks mis met Turkije an sich hoor, maar lees op internet dat ze daar als idioten rijden en we willen een auto huren. Turkije hebben we maar overgeslagen haha, zeker met die kleine erbij durf ik dat niet aan..

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij boeken altijd een huis/appartement met minimaal 2 slaapkamers. All in vakanties zijn niet aan ons besteed. Wij willen de omgeving ontdekken, beetje onder de locals komen. Vaak zitten wij in een wat onbekende omgeving.
    De kinderen eten vrij veel, en ook veel patat/pasta en pizza tijdens de vakantie. Extra vitaminen pil en veel fruit, en bij elke maaltijd paprika, komkommer en worteltjes er naast. Niet te moeilijk doen.
    Ze slapen, vaak door de hitte, pas om 22 uur. Lekker buiten zitten, zwemmen etc.

9. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Wij gaan meestal voor een appartement, huisje of stacaravan van minimaal 2 slaapkamers, zodat wij niet fluisterend door de kamer hoeven te gaan zodra zij slapen. Ik wil perse een keuken, zodat we af en toe ook gewoon zelf wat kunnen maken, maar in principe zijn wij op vakantie ook wat makkelijker met eten. Dat betekent hier dat ze soms maaltijden gebruiken die vooral bestaan uit stokbrood met kruidenboter of aioli, maar gedurende de dag eten ze flink fruit en komkommer, dus daar maak ik me niet zo druk om voor een paar weken. Mijn oudste is verder dol op vis is allerlei vormen en maten, dus die eet daar best goed van, en een lekkere pizza gaat er bij allebei wel in, dus verhongeren doen ze niet. Ik neem ook vaak een serie knijpfruitjes mee, handig om onderweg te geven. En vakantie betekent bij ons ook altijd heeeeeel veel watermeloen.

All in is niet echt ons ding, omdat we graag op pad gaan, maar als je graag relaxed bij het zwembad blijft dan kan ik me voorstellen dat het met moeilijk etende kinderen ideaal is, kunnen ze lekker uitzoeken.

10. Butchke

Butchke Niet meer actief

Wij boeken ook altijd een familiekamer, suite of appartement allinclusve of HP. Ideaal met de kids. Ze kunnen zelf hun eten kiezen, en in de meeste gevallen de keuze uit speciale kinderbuffetten en of kinder menukaart. Staat altijd wel iets bij wat ze lusten. En zoals velen zeggen... Het is vakantie.
    Weet niet naar welk land je wil maar in Mallorca hebben we in diverse all in hotels verbleven in een suite of familiekamer met 1 of 2 aparte slaapkamers.
    In Oostenrijk ook altijd een hotelappartement of familiesuite met meerdere slaapkamers.

11. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.497
    4.335
    113
    Vrouw
    Wij doen beiden, kamperen en in appartementen met all inclusive (villa tagoroo, tenerife is erg goed bevallen).
    Mijn dochter eet de ene keer goed, de andere keer niet. Overal kan je potjes kopen, ik laat haar altijd de dag beginnen met een potje fruit. Heb ik het idee dat er toch iets goeds in gegaan is ;) verder laat ik haar ook een beetje vrij. In bv Spanje heb je genoeg (goed en betrouwbaar) fruit en tomaten zijn daar heerlijk.
    Mijn dochter is ook gek op sla en juist dat vertrouw ik nooit van bufetten!! Liever in het appartement een beetje bijvoederen en van het buffet de ongezondere (gefrituurde) dingen.

12. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Wij hebben tot nog toe steeds huisjes gehuurd, met keuken. We koken dan zelf en gaan regelmatig uit eten. Dan krijgt dl b.v. een gemengd voorgerecht of soep, en meestal eet ze dan opeens erg mee van mijn bord (lees: al het vlees).

13. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik weet niet naar welk land jullie willen maar als je all-inclusive boekt dan is het avondeten vaak laat, na 19.00 uur.

Mijn kinderen gaan op vakantie wel laat naar bed maar houden het niet vol tot 19.00 voor het avondeten.

Daarom altijd een appartement/bungalow of stacaravan met eigen keukentje.

Is ook handig 's ochtends met wakker worden, dan heb je een eigen koelkast en de tijd aan jezelf en hoef je niet in het restaurant te ontbijten.

14. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Toevallig was dat idd een hotel in Turkije maar nu het daar ook onrustig is durven wij ook niet meer naar Turkije te gaan. Bij Corendon zag ik vaak hotels met optie familiekamers.

15. Butchke

Butchke Niet meer actief

Delphin Imperial toevallig:D;)
    Super aanrader, maar wij gaan dit jaar ook voor een veilige optie;);)

16. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Wij hebben nog nooit in een appartement of hotel onze vakantie gevierd. Wij zijn kampeerders en gaan met onze eigen tent.
    We koken bijna elke dag bij de tent, 1 keer per week gaan we uit eten. Willen ze een keer geen avondeten? Of eten ze minder, geen probleem. Dan eten ze maar wat fruit. Door de warmte heb ik ook altijd minder trek in eten.
    Wij hebben 3 slaapcabines, de jongste slaapt met de middelste in een slaapcabine, mn oudste slaapt alleen. En mijn man en ik in de middelste. Ze slapen in de vakantie nooit echt op tijd, het is gemiddeld toch wel 9uur voordat ze in bed liggen. Volgende ochtend worden ze tussen 8 en 9 uur wakker.
    Op vakantie gaat het nooit zoals thuis, dus ik zou me daar al niet druk om maken. Als mijn kinderen eenmaal slapen, worden ze bijna nergens meer wakker van.
    De overnachting op de heenweg (we rijden altijd in 2 keer) gaan we altijd in een B&B zodat we niet op de hotelkamer hoeven te blijven. Kinderen gaan naar bed, en wij zitten nog even in de woonkamer of buiten.

17. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Yep haha alleen kregen wij de suite toen :D Maar echt een super hotel. Dit jaar gaan wij naar Zuid-Frankrijk.

18. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Wij hebben dan wel goede eters, maar de oudste is wel een beetje van "wat een boer niet kent dat vreet hij niet", op vakantie at ze dus vaak patat en komkommer en soms een stukje kip. Fruit wilde ze ook niet echt. Tja prima dan, ga het er niet inproppen en thuis eet ze wel weer alles. Ga daar op vakantie niet moeilijk over doen.
    Wij hadden de afgelopen jaren een hotel geboekt zonder aparte slaapkamer. Jongste (was afgelopen vakantie 11 maanden) ging eerst naar bed, zodra zij sliep ging de oudste ook. Wij bleven dan op het balkon zitten, nog even kletsen/lezen/spelletje. Als de deur dicht zit hoor je binnen bijna niks van wat er buiten gebeurd.
    Overdag sliep de jongste vaak in de buggy bij het zwembad, of een van ons ging naar de kamer toe en dan had de ander even quality time met de oudste.

19. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Eten.... Hele vakantie bijna spaghetti bolognese met een paar komkommertjes. Ontbijt de vierkante boterhammetjes die je kan toasten. Zijn prima te eten meestal. Ook all inclusive gedaan 2 keer op rij. De oudste was 3 toen we voor het eerst gingen. We lieten haar op tot ja de kinderdisco. Ditmaal gaan we ergens in Nederland want het komt niet uit (helaas)

20. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Fruit aten ze wel heel goed gelukkig

Deel Deze Pagina