Drukkend / Stekend gevoel onderin

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kleintje88, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Goed ik vroeg me dus wat af...

Ik heb namelijk sinds een tijdje dat ik last heb van een drukkend / stekend gevoel onderin mijn buik richting mijn vagina...
    Vaak is het nadat ik naar de w.c ben geweest om te plassen en de steken waren altijd wel te houden maar sinds gisteren is het ineens erger geworden en heb ik het soms ook gewoon zonder dat ik net naar de w.c ben geweest...

Ik ben een paar weken terug opgenomen geweest omdat ze bang waren voor een vroeggeboorte aangezien ik bloedverlies had en steeds meer harde buiken en krampen. Ik heb toen rust voorgeschreven gekregen en 2 weken later op controle was er gelukkig weinig veranderd waardoor het dus met rust een heel eind op te lossen was en ik gewoon de rest van mijn zwangerschap rustig aan moet doen en eigenlijk maar weinig mag....

Ook ben ik verschillende keren getest op blaasontsteking (laatste keer vorige week) maar mijn urine is steeds schoon...
    Wat zou het kunnen zijn? Kindje dat aan het indalen is? Of iets anders?

Iemand ervaring? En zou ik morgen voor de zekerheid even de VK moeten bellen om het door te geven?

2. Hummie

Hummie Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.503
    0
    36
    ja dat klinkt echt als indalen!! helemaal herkenbaar.

doe rustig aan meid, die kleine moet nog even goed groeien! :)

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Maar blijf je dat dan dagelijks voelen? Of "vliegt" het kindje als het ware steeds omhoog en dan weer naar beneden om het zo maar even te noemen ;)
    Want ik heb er dus al wel wat langer last van en bijna dagelijks, al is het vandaag een stukje erger en had ik vanmorgen ook wat meer last van mijn buik....
    Ow en indalen wil toch niet per definitie zeggen dat je snel bevalt toch?

4. Hummie

Hummie Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.503
    0
    36
    indalen is per persoon verschillend en per zwangerschap. sommigen voelen het al va week 30, 31 en anderen iets later maar bij een 1e kindje is het gebruikelijk dat het met 36 weken is ingedaald, uitzonderingen daargelaten. de weken ervoor is je kindje dus elke dag steeds een beetje dieper aan het indalen.maar ligt nog 'beweeglijk' in het bekken enkan inderdaad nog terugschieten. de ene dag voel je er meer van dan de andere dag. aan het eind merk je dat het wat meer drukt van onder en kan je VK bevestigen dat je kindje 'vast' in het bekken ligt en ligt je beebje echt ingedaald.

het zegt helaas helemaal niks over eerder bevallen, je kan alsnog 2 weken overtijd gaan.

succes met je zwangerschap, geniet er nog even van, doe rustig aan!

liefs humm

5. butt3rfly

butt3rfly Actief lid

8 mrt 2008
    434
    0
    0
    omgeving Gouda
    Klinkt inderdaad als indalen. Ik had dezelfde klachten en die heb ik al een week of 2 nu...

6. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Ik heb dat gevoel ook al vanaf de 30 weken ongeveer.
    Eerst waren het meer steekjes en nu is het echt een druk op het schaambeen (?).
    Kindje is hier nu volledig ingedaald.

7. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yep, dat is de indaling! En het zegt niks over tijdstip van bevallen. Kan best nog een tijdje duren.

Bij mij begon de indaling al bij 30 weken. Inmiddels is de baby volledig ingedaald, maar die steken voel ik af en toe nog steeds. Het is dan altijd tegelijkertijd met bewegingen van de baby, dus op dat moment ontstaat er wat extra druk down under wat pijnlijk is. Hoort er allemaal bij :)

8. meid22

meid22 Actief lid

14 feb 2007
    105
    0
    0
    Ik herken dat gevoel hoe jij beschrijft als indalen, en inderdaad is mogelijk dat het kindje indaald en weer omhoog gaat. Was bij mij namelijk wel het geval, had er last vanaf week 32 tot het einde zwangerschap. Ik was 8 dagen overtijd. Sterkte..

9. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ik heb hier ook enkele weken last van gehad het was idd het indalen van het kindje. Nu voelt het alsof er een bal tussen je benen zit haha.

Deel Deze Pagina