Extra drinken geven? Niks anders als opvolgmelk willen

Discussion in 'Voeding' started by Mommysince13, Apr 3, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

Nov 7, 2012
    5,683
    326
    83
    Female
    Horeca medewerker Hotel
    Hoi,

Ik heb een vraagje, mijn dochter is nu 7,5 maand oud. Ze is heel actief aan het spelen en eet en drinkt in princiepe heel goed..
    Nu mijn probleem; ze krijgt nu 3 flesjes van 200cc (smorgens een papfles van 200 melk, 12.00 en om 20.00 voor het slapen gaan) sinds dat ze 6 maanden is probeer ik ook al lauwe thee water of diksap asn te bieden maar dat vertikt ze te drinken.. Met de 6 maanden controle van het Cb heb ik dit ook aangegeven, de arts zei toen dat extra drinken geven ook nog niet perse nodig was..
    Maar nu het warmer aan het worden is wil ik toch dat ze wat extra vocht binnen krijgt, ik blijf aanbieden maar ze pakt het nog niet. Gister heb ik d'r maar een 100cc melkfles gegeven en heb ook al een paar keer haar fruithapje iets verdund met water zodat ze wat extra kreeg..

Weet iemand iets hoe ik haar toch extra kan laten drinken (of trucks om haar te laten wennen aan diksap lauwe thee of water?)

2. Melief

Melief Niet meer actief

Mijn dochter drinkt ook niet veel als ikhet aanbied dus hier ligt er altijd tijdens het spelen in de box of op de grond een flesje water. Dan drinkt ze als ze dorst heeft een paar slokken en speelt verder, over de hele dag genomen drinkt ze dan nog wel aardig.

3. caat

caat Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    1,195
    1
    36
    In het begin dronk ze hier ook niks anders dan melk, maar ze heeft moeite als het niet ingedikt is en dat is lastig bij water en thee. Wat ze wel aanpakte was gewoon een waterige melkfles. gewoon net even wat meer water bij de melk doen en dan zou je van 3 flessen 4 kunnen maken, dat is wat de kinderarts toen aanraadde (bij ons was het toen van 4 naar 5 of 6 flessen op dat moment). Dus je houd dan gewoon die 600 cc aan voor haar voedingsstoffen, maar je gaat dan naar 150 +50 (x4)... heb je toch even 200 cc extra water naar binnen gekregen! Misschien dat dit bij jullie ook dan wel gaat lukken!

4. caat

caat Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    1,195
    1
    36
    o en thee drinken hebben wij hier aangeleerd door een theesmaakje aan haar papfles toe te voegen. Dus even het zakje in de melkfles of nog beter eerst thee trekken en daar dan je fles van maken.
    Diksap dronk ze in het begin helemaal niet, ze vindt het nog steeds niet geweldig.... maar ook diksap zou je qua smaak kunnen toevoegen aan een melkfles (paar druppels om te wennen aan de smaak), maar de kans bestaat dan dat ze de fles niet meer hoeft.

5. Stephanie87

Stephanie87 Niet meer actief

Vers fruitsap? Sinaasappel of mandarijn?
    Appel of peer koken en dat sap in de fles?
    Gezond en hier echt een grote hit!

6. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

Nov 7, 2012
    5,683
    326
    83
    Female
    Horeca medewerker Hotel
    Dankjullie voor de tips, vanmiddag wilde ze een paar slokjes water uit de tuitbeker van haar grote nicht (1,5 jaar)
    Ga igg e.e.a uitproberen

7. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik gaf in het begin alleen water en rooibosthee en duurde wel een tijd voordat ie dat ging drinken en voordat ie ook de tuitbeker snapte, gewoon blijven aanbieden...ineens hebben ze het door en in fruit en groente zit ook vocht hè :)

8. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

Nov 7, 2012
    5,683
    326
    83
    Female
    Horeca medewerker Hotel
    Groente maak ik zelf dus zit een stuk minder vocht in als in potje Olvarit

9. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Had het ook over vers fruit en verse groente. Ik bedoel ook, ze krijgt niet tekort vocht...maar wel altijd de plasluiers in de gaten houden natuurlijk.

10. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

Nov 7, 2012
    5,683
    326
    83
    Female
    Horeca medewerker Hotel
    Oh oké :) wist ik niet, maar Olvarit bijv zit al meer vocht in als verse groente.
    Plasluiers gaan tot nu toe gewoon goed, maar ze moet op den duur natuurlijk ook gewoon drinken net als ons

11. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Perenijsje tussendoor :)

Share This Page