mam anti-colic

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Katelorelaie, 20 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katelorelaie

Katelorelaie Nieuw lid

20 mei 2015
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik twijfel om de MAM anti-colic flessen aan te schaffen omdat men zoontje van 2mnd veel last heeft van krampjes.

Zijn al overgestapt op omneo op advies van de kinderarts, maar dit betert niet echt.

Nu gebruik ik de avent natural flessen (gaf eerst borstvoeding), maar wil er alles aan doen om mijn zoontje minder te laten afzien.

Nu is mijn vraag echter kan je de flessen van mam anti-colic opwarmen in een gewone flessenwarmer (die opwarmt door middel van au bain marie)?

Zijn namelijk in het bezit van deze flesverwarmer en zou deze niet willen vervangen: alecto flesverwarmer bw 80 thuis/auto.

Hopelijk kan iemand mij helpen, want ben een beetje ten einde raad.

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Waarom wil je au bain marie opwarmen?

Als je eerst water kookt, dan de helft van de hoeveelheid water in de fles doet, dus net van de kook af. Dan het poeder erbij en met een vork roeren (nooit schudden!) En dan het restant koud water toevoegd heb je voeding op de juiste temperatuur.
    Gekookt water zorgt dat de evt bacterien doodgaan. Deze bacterien komen nl in de voeding zodra de bus opengaat.

Dit gaat volgens mij sneller?

Ik heb wel ervaring met de dr browns flessen en deze vind ik wel erg fijn.

3. Katelorelaie

Katelorelaie Nieuw lid

20 mei 2015
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik de flessenwarmer enkel als ik op verplaatsing ben, dus niet beschik over de mogelijkheid om een microgolf te gebruiken of water te koken.

Nu warm ik mijn water in de microgolf op, poeder er in en dan nog maals in de microgolf...

Tot vandaag altijd geschut, daarstraks op het forum gelezen dat dit uit de boze is dus zijn flesje daarstraks gemengd met een vork en dit ging ook goed :).

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Je kan de klaargemaakte voeding ook beter niet in de magnetron plaatsen. Je hebt dan kans op 'hotspots' dus hele hete voeding terwijl andere delen nog koud zijn.

Ook is het gewoon beter om gekookt water te paken ivm bacterien in de voeding. Magnetron kan wel, maar dan dus alleen het water.

Ik had een thermoskan voor gekookt water die ik dan meenam en een flesje koud water. Dan kan je ook overal je fles klaarmaken.

Maar als je graag de fleswarmer wilt gebruiken kan je deze misschien meenemen naar de winkel waar je de fles wilt kopen en deze passen?
    Mogelijk gaan de krampen nu al verminderen doordat je niet meer schud. Ik zou eerst dan even afwachten ;)

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik maakte de fles ook klaar zoals hierboven beschreven.
    Juist met Omneo voeding is het beter om met gekookt water klaar te maken, omdat dit minder klontjes geeft en het JBPM beter zijn werk kan doen, de voeding wordt dikker.
    Ik had het idee dat als ik een keer water in de magnetron opwarmde, de voeding nooit zo dik werd als wanneer ik gekookt water gebruikte. Mijn zoontje spuugde dan ook altijd veel meer.

6. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik heb aan het begin ook MAM gebruikt, op aanraden van de verloskundige. Later ben ik overgegaan op dr. Brown's en die bevalt beter. MAM flessen hebben luchtgaten onderin en doordat je de fles in het water zet, komt er water in de fles. Het is weinig, maar het gebeurt wel. Dr. Brown's zijn wel dicht en kun je dus gewoon in een flessenwarmer doen.

7. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik gebruik sinds kort de MAM flessen en vind ze erg fijn. Dr Brown ook gebruikt, maar uit de MAM drinkt hij beter.
    Qua krampjes kan ik het niet vertellen, want dat stadium zijn we gelukkig alweer een tijd voorbij;)

de fles kan wel in een flesverwarmer, maar je moet idd heel erg oppassen ivm het ventiel onder in. Daar gaat water tussen zitten. Ik gebruik soms ff een flesverwarmer als zl tussendoor erg heeft gepoept. Dan houd ik zo de fles warm, en kan ik ff verschonen. Maar daarna dus goed droogmaken en ik laat er dan een doekje omheen voor als er nog druppels uitkomen.

Ik zou op die manier niet standaard de fles opwarmen. Dan kun je idd beter de dr Brown nemen.

8. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Ik gebruik sinds kort de mam flessen. Kan ze heeeeeel erg aanraden; de krampjes zijn echt weg nu daardoor!! Ik warm ze zelf op in de magnetron, goed roeren ivm warmteverschil, klaar. Kan me voorstellen datje twijfelt als je al een flessenwarmer hebt, maar echt, deze fles vind ik echt TOP! (Spenen van mam ook trouwens)

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hier de MAM spenen op de dr Brown.
    Andere speen wil ze niet

Deel Deze Pagina