Siem heeft sinds een week geen nachtvoedingen meer, maar wordt nog wel steevast rond die tijd wakker. Een kwartiertje troosten en wiegen helpt echter goed. Nu is het probleem dat hij overdag moeite heeft in zijn bedje te liggen. Hij is wel moe, maar zodra ik wegloop uit zijn kamertje, gaat hij huilen. Ik heb hem zojuist laten liggen en na 2x een kwartiertje ging hij toch slapen. Nu was het altijd al zo dat dit bedritueel 1 a 2 keer per dag wat minder goed ging, maar sinds deze week dus de hele dag door. Vrijdag, zaterdag en zondag zijn voor ons heel drukke dagen geweest. Hij is veel op pad geweest en heeft veel in de Maxi Cosi en bij mij op de arm gezeten. Zo met het lawaai om zich heen en in onze nabijheid ging het prima met salepn. Maar nu hij weer een 'normaal' ritme moet gaan vinden, is het heel lastig. Is hij nu al verwend? Vindt hij het te stil en te saai alleen? En vooral: hoe krijg ik het ritme er weer in? Dank je!
Hoi Hoi Volgens mij is hij niet verwend hoor... Die kleine van ons heeft dat ook wel eens, als hij dan een paar dagen weg is geweest dan is hij een beetje uit ze ritme dit duurt bij ons altijd een paar daagjes en dan komt hij wel weer terug in ze ritme... het kan ook zijn ( want dat hoor ik wel eens vaker ) dat ze gewoon een heel ander ritme ineens krijgen miss is dat wel het geval... Liefs Chantal
Hoe zwaar is Siem? En wat is je voedingsschema? Over het algemeen komt een ritme vanzelf en kan een ritme vanzelf ook weer veranderen. Je baby geeft dat zelf aan. Misschien is Siem er nog niet aan toe om zonder nacht voeding te zijn. Groetjes, Mirelle.
Siem is 4,5 kilo, maar heeft 'snachts echt geen honger. Hij wordt wakker vanwege zijn oude patroon en blijft dan even wakker, o.a. vanwege krampjes. Als ik hem daar doorheen heb geholpen gaat hij weer rustig slapen. Zijn bioritme is er nog op ingesteld dat hij wakker wordt. Maar het gaat vooral om zijn dagritme. Alleen in zijn bedje boven vindt hij volgens mij niets aan en daarom slaapt hij heel weinig, of steeds in zijn wagen beneden. Dat wil ik echt omdraaien, want straks wil hij nooit meer overdag in zijn bedje. Vanmorgen ging het al ietsje beter, dus ik hoop dat je gelijk hebt chantal1984!
Maar waarom wil je hem perse overdag in zijn bedje? Veel kinderen slapen overdag prettiger met de geluiden van het huis om ze heen, dus in de nabijheid van mama. Waarom verban je hem dan naar een stille kamer. Hij heeft gewoon al door dat de slaapkamer voor de nacht is. Heel slim voor een kind van die leeftijd!
Maar over een paar maanden, als hij niet meer in de wagen past, maar nog wel 's middags naar bed moet, ben ik bang dat het dan dus ook niet meer lukt. Zou het helpen om de deuren open te houden en muziek aan te zetten?
hoi juud, ik zou hem gewoon in zijn bedje laten liggen hoor. doe ik zelf ook. sverre wordt soms ook alleen even wakker 's-nachts en slaapt dan weer door. hoeft niet altijd een voeding te hebben. overdag slaapt hij wel gewoon in zijn bedje. ik laat hem ook weleens gewoon even liggen huilen. hoor aan hem dat hij dan moe is en valt vanzelf in slaap. zet idd eventueel de deur open zodat hij alle geluiden kan horen. misschien slaapt hij overdag dan beter.
ik heb mijn beide zoontjes altijd te slapen gelegd in bed heerlijk even een eigen plekje en daar horen ze ook wel geluiden van dingen uit de straat dus helemaal stil is het toch niet bij mijn kindjes heeft dat altijd het beste gewerkt het zijn allebei flinke slaapkoppen en slapen heel goed in hun bedje
Kijk niet naar wat misschien over een paar maanden gaat spelen, maar kijk naar wat nu werkt. In een box kunnen ze trouwens ook heel lekker slapen.
ik vind een box niet om te slapen een box is een speelruimte voor je kindje en die ondergrond is ook niet goed om zoveel in te slapen voor zn ruggetje
Wij willen ook niet dat Siem vaak in de box slaapt. Hij mag best een hazeslaapje, maar als ik wil dat hij echt slaapt, wil ik hem in bed. Ik zal de deuren meer open laten en hem toch maar boven leggen.
kan natuurlijk ook gewoon zijn dat hij van die drukke dagen beetje van slag is en dat het over een week weer is zoals het was
Ik heb het idee dat de rust weer wat terugkeert. Misschien heb je wel gelijk hoor Natasha. Jammer alleen dat we er morgen weer op uit gaan Nee hoor, wordt leuk uitstapje, maar we zien wel wat het met hem doet...
Ik was toch te snel met mijn conclusie dat de rust was weergekeerd. Ja, op dat moment wel, maar nog geen uur later was het toch weer hommeles. Ik geloof zelf in de sprongetjes van Oei ik groei, maar ik vond het eigenlijk wat te vroeg voor het tweede sprongetje. Nu ik dat eens helemaal heb doorgelezen, denk ik toch dat we daarin zitten. Ook gezien de nieuwe vaardigheden die hij pas heeft opgedaan. Sinds 17.00 uur ligt hij bij mij in de tricot-slen (met dank aan Patroeschka!) en is hij weer rustig aan het slapen. Toch weer niet in zijn bedje dus, maar ja, een beetje rust kan ook geen kwaad...