Mam fles of dokter Brown?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Maantje80, 28 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Ik heb 2 dokter Brown flessen gekocht

Lees vandaag dat de Mam fles nog beter is en ook kan steriliseren zonder sterilisator.

Wie heeft ervaring (liefst met beide) wat vonden jullie?

2. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Geen idee welke beter is, hier altijd dr Brown gebruikt. Wel de mam fles geprobeerd voor de pap omdat die niet door het ventiel van de dr Brown ging, maar meneertje wilde de mam fles niet :D gelijk maar opgegeven en pap van een lepel gegeven haha..

Ik heb dus geen zinnig antwoord over welke beter is.

3. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    De beste fles is de fles waar je kleine het beste uit drinkt ;) geen zinnig woord over te zeggen dus.

@ Nala: dat probleem hebben wij ook (gehad) bij de smalle hals flessen, maar nauwelijks tot niet bij de brede hals flessen :) het ventiel is bij die flessen groter en breder.

4. Bookfairy

Bookfairy Actief lid

21 apr 2014
    210
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben de brede Dr Brownflessen en die bevallen prima. Ik steriliseer ze gewoon in een pan kokend water, is kleine moeite.

5. LSQ

LSQ Niet meer actief

Ik heb helaas ook geen vergelijk, maar vind de dr brown smalle hals flessen prima. Idd steriliseren in de pan is kleine moeite. Bij deze flessen en het geven van kv vind ik het wel fijner om een poederdoseerbakje te bruiken om het knoeien met poeder naast de fles te minimaliseren.

6. sunset88

sunset88 Bekend lid

17 mei 2011
    566
    0
    16
    wij hebben dr brown gehad voor ons zoontje.
    ik ga nu bij onze meid niet weer voor dr brown fles
    de pap is nl drama door het ventiel van de dr brown en moesten naast de dr brown fles alsnog infacol gebruiken voor de krampjes..

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik gebruik de MAM speen op de DrBrown fles hihi

8. Suprised

Suprised Actief lid

25 mrt 2014
    293
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben ze allebei gehad, maar zoontje dronk toch beter uit de Dr brown. Maar dit komt omdat de dr brown ook in smalle versie is en de MAM toch wat te breed was voor hem. Al en al zou ik je aanraden om van allebei één aan te schaffen en gewoon kijken welke de kleine het liefste heeft :)

9. beebj

beebj Niet meer actief

Hier de standaard Dr. Brown flessen. Ook voor pap. Ze drinkt nu uit speen 3 en d'r pap uit speen 4. Ventiel is wel wat lastig met pap als je het klaar maakt volgens de richtlijn op de pap verpakking inderdaad, maar ik verdun hem gewoon.

10. JoCo82

JoCo82 Lid

16 jan 2013
    57
    0
    0
    Ik gebruik de brede Dr. Brownflessen, melk met speen 2 of 3 (hangt ervan af hoe moe ze is :)) en pap met speen 4. Maak de pap iets dunner dan op verpakking staat. Overigens deed ik dat ook wel eens met borstvoeding maken, dan kun je wel de richtlijn van het pak aanhouden want het wordt er dunner van. Ik vond deze flessen echt een uitkomst toen onze dochter veel spuugde. Dit werkte perfect voor haar! Weinig lucht en alleen een boertje na de fles. Ideaal.

Maar goed, ik heb geen ervaring met de mam flessen.

11. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik had de MAM flessen op advies van de verloskundige gehaald, maar ivm een hele gulzige dochter die daardoor ook veel ging spugen, heb ik dr. Brown's geprobeerd. Deze bevallen heel goed, dus ben ik blijven gebruiken. Overigens past de medela kolf op de smalle flessen, dus heel makkelijk als je ook kolft.

12. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.328
    10.295
    113
    Geen ervaring mam wij hebben in het ziekenhuis dit uit kunnen proberen (uk was 5.5 week te vroeg)
    Daar vertelde dat de meeste baby's hier uit kunnen drinken.het geeft ook minder lucht dus minder kramp. De pap geven we in een kruidvat fles.

13. Sharons

Sharons Lid

18 feb 2015
    79
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wij hebben beiden staan! Enige nadeel van mam is dag je niet zo makkelijk aan de kleinere flesjes kunt komen, uiteindelijk hebben wij een pakket op internet gekocht met 2 grote en 2 kleine flesjes. Wissel soms af met dr brown.

14. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Ik heb nu van allebei 2, maar wil beginnen met de mam (als de borstvoeding onvoldoende werkt/niet lukt) gezien we dan de sterilisator niet nodig hebben, want dat vind ik zo'n onding.
    Als de mam onvoldoende bevalt ga de browns gebruiken, zo niet dan verkoop ik deze weer.
    Ik zal later laten weten hoe het beviel.

Deel Deze Pagina