Mijn dochter krijgt nutramigen AA en drinkt hiervan slecht! Gelukkig krijgt ze voldoende binnen nu maar ben echt van 08:00 tot 20:00 bezig met voeden. Kan het kwaad om er wat rijstenbloem doorheen te doen voor de smaak? Zoontje van vriendin heeft KMA en weet dat ze tegenwoordig met 4 maanden al bijvoeding mogen met KMA (diëtiste en ka hebben dit bij jaar bevestigd). Nou is mijn dochter maandag 3 maanden dus nog geen 4. Ik wil weten of het kwaad kan. Het gaat echt om een beetje voor de smaak. Het breekt me namelijk op zo en en nog 2 kindjes rondlopen
Als het advies nu op 4 maanden staat, dan lijkt me dat je al een antwoord hebt..je kindje is daar, met 11 weken echt nog te jong voor..de darmpjes zijn met deze leeftijd nog niet voldoende ontwikkeld om iets anders te verdragen dan moedermelk of kunstvoeding. Voor het starten met bijvoeding is 4 maanden echt de ondergrens! Zeker als je kindje KMA heeft zou ik helemaal voorzichtig zijn! Vervelend dat het zo moeizaam gaat...
Een kind dat zo allergisch is, en dat zulke zwakke darmen heeft dat het niet eens Nutramigen krijgt maar Nutramigen AA...als je even nadenkt weet je het antwoord toch zelf wel?
Nee anders plaats ik het niet nee! Ik lees overal verschillende adviezen namelijk en misschien ben ik ook wel wanhopig ja! Ze krijgt AA voornamelijk voor haar eczeem niet voor haar darmen! Hen hier nog 2 kinderen rondlopen en ben gister 5 uur bezig geweest met voeden. Ik zoek naar een oplossing en als in lees dat het koemelk en eiwit vrij is dan stel ik deze vraag hier! Ga lekker tegen iemand anders zo reageren!!! Je helpt me zo niet!
Je kunt altijd een keer proberen en kijken hoe ze er op reageert, maar persoonlijk zou ik nog eventjes wachten tot ze echt 4 maanden is. (Jordy heeft ook KMA en van de kinderarts mag bijvoeding inderdaad vanaf 4 maanden ook met KMA) Bovendien als je het toch alleen voor de smaak doet dan zal je er niet minder door gaan voeden toch? Dan doe je het omdat ze er voller van zit.
Ik lees nu in je andere topic dat ze de voeding niet wil drinken dat je daarom zo lang bezig bent (dat vermeld je hier niet waardoor je vraag eigenlijk niet helemaal duidelijk is). Ik zou toch proberen nog even door te zetten zonder rijstebloem. Je bent overgestapt van voeding en ze moeten toch een beetje aan de nieuwe smaak wennen. Van rijstebloem wordt de fles ook meteen dikker en moeilijker te drinken. Jordy doet met rijstebloem een stuk langer over zijn fles (en dan doe ik maar een heel klein beetje), dus ik weet ook niet of je er echt tijdswinst mee zult hebben.
Ik begrijp dat je veel verschillende verhalen hoort hoor,zeker van moeders die zeggen dat hun kindje er met "10 weken al aan toe was". Natuurlijk is een lepeltje inreressant en lusten ze zo'n fruithapje dan ook. Maar de echte "regels" zijn er niet voor niets. En nogmaals 4 maanden is ook echt de ondergrens. Ik denk dat je geduld zal moeten hebben.. Ik heb zelf 3 kids waarvan de laatste pittige reflux had. Ik weet dus hoe het is als je continue met baby bezig bent.Lastig! Maar...er komt een tijd dat het beter gaat.Hou vol!
Eczeem veroorzaakt door voeding komt uiteindelijk toch door de darmen. In kunstvoeding (normale) zitten de eiwitdeeltjes van koemelk. Een kindje zonder allergie heeft hier geen last van en verwerkt deze eiwitten. Een kindje met koemelkeiwitallergie kan deze eiwitdeeltjes niet (voldoende) verteren. Deze niet verteerde eiwitten komen in het bloed terecht en het lichaam gaat dan anti-stoffen produceren, waardoor je de allergische reactie krijgt. Verkorte versie, kijk op wikipedia (koemelkallergie) voor volledige uitleg. Zoals je zelf weet heeft nutramigen sterk verknipte eiwitdeeltjes, waardoor het lichaam van de meeste kindjes dit niet als eiwit herkent. Echter bij sommige kindjes dus wel. Deze moeten naar koemelk vrije voeding, zoals Neocate of Nutramigen AA. Dus simpel gezegd; omdat de darmen van jouw dochter (nog) niet goed werken heeft ze eczeem. Ik snap dat je volledig met je handen in het haar zit en gefrustreerd bent en wanhopig. Ik denk niet dat het de oplossing is om nu rijstebloem toe te voegen. Rijstebloem naturel smaakt nergens naar en die met vanille, tja. Daar zit zoveel suiker en 'troep' in, vind ik. Er mag vanaf 4 maanden gestart worden met bijvoeding, maar er zijn diverse onderzoeken die hebben bewezen dat de darmen van een kindje van 4 maanden vaak nog helemaal niet klaar is voor andere voeding dan melk. Echter zal een nutricia, die het verkoopt, uiteraard roepen dat je met 4 maanden moet beginnen met bijvoeding, want zij verdienen eraan! (Als jij iets verkoopt wil je ook dat zo veel mogelijk mensen jouw product kopen). Ik denk dat je nu nog even moet doorzetten en als het echt niet gaat je naar je ka zal moeten. Wij zien jouw kleine meid niet. En als het echt niet gaat desnoods over gaan tot opname (sonde). Sterkte!
Ja hier mijn tweede met hevige verborgen reflux. Hij wilden niet drinken van de pijn maar ze wil niet drinken door de smaak. Heb dit dus al eens eerder gehad en voor mij geld echt niet 'al eens meegemaakt dus kan heg nu beter hebben' in tegendeel Zelfs. Heb meer van 'gaan we weer'.
Zoals ik in je andere topic al zei: misschien Neocate eens proberen? Zelfde werking als AA, maar andere smaak.
Ik hoopte bij mijn zoontje dat ik weer wat had gevonden wat zou helpen en steeds werd ik teleurgesteld omdat het niet werkte. Ik blijf daarom hierbij om niet mijn hoop op neocate te vestigen
Je wilt niet wat anders proberen omdat JIJ niet teleurgesteld wil worden? Volgens mij komt je kind op de eerste plaats... En als het zo slecht gaat met je kind dat je rijstebloem wil proberen met 3 maanden terwijl de ondergrens 4 maanden is Waarom dan geen neocate proberen wat wel goed voor je kind is..
Dat begrijp ik. Wij hebben ook een heel traject afgelegd met onze dochter, ik weet dat het niet eenvoudig is. Maar alles is toch beter dan je kind op 3 maanden al rijstebloem of andere smaaktoevoegers geven, nietwaar?
Je snapt me niet, ik wil niet gelijk overstappen op andere voeding en me hoop daarop vestigen. Dat heb ik bij mijn zoontje gedaan en daar heb ik van geleerd. Ik stel hier ook gewoon een vraag en gebruik het nog niet namelijk. Wellicht dat een beetje rijstenbloem minder ingrijpend was dan weer een andere voeding. Aan iedereen zijn reactie te lezen is dat niet verstandig. Ik wil hier niet aangevallen worden voor gewoon een vraag! De kans is namelijk groot dat ze neocate ook niet wilt, nutramigen duurde namelijk ook al weken voordat ze dat redelijk ging drinken. Ja ik denk alleen maar aan mijn kind, waarom denk je dat ze aan de AA zit? Heb bij mijn zoontje tig voedingen geprobeerd en dat wil ik nu niet. Weet dat ik nu even moet volhouden maar wellicht kon rijstenbloem wel namelijk. Zoals ik al zei lees verschillende adviezen hierover.
Maarja.. Misschien vind zd het gewoon echt niet lekker... Kan toch.. En idd geen rijstebloem gebruiken nee
Ok, dat begrijp ik. Dan denk ik dat je best aan je kinderarts advies kan vragen over welke smaken je eventueel zou mogen toevoegen om je kindje toch te laten drinken. Ik denk dat hij/zij de enige is die je hierin correct kan informeren.
Voor degene die wellicht denken dat ik het voor mezelf doe zodat ze langer slaapt, dat is dus absoluut niet zo. Ze slaapt namelijk perfect en daarom zou ik het nooit doen.
Persoonlijk vind ik het verstandig dat je niet weer direct wil overstappen (hoewel ik liever zou willen nadenken over overstappen dan rijsteblem toevoegen, maar dat was je vraag ook niet ). Heel simpel; de voeding is niet lekker. Nutramigen ruikt al naar rotte eieren en naar wat ik heb begrepen is dat met AA of Neocate nog veel erger. Daarom blijf ik bij de eerder door mij gegeven tip. Kan je je jongste of je andere kindjes niet voor 1 dagje ergens onder brengen? Aan jouw reacties krijg ik het vermoeden dat je nu even 'op' bent, of hier erg tegen aan hikt. Even 1 dagje rust, even 1 dagje echt bij tanken. Is dat een optie? En nee, ik vind het absoluut niet vreemd of raar!