Is deze niet te hoog voor een (ruim) 2,5 jarig kindje? En kan er een uitval-hekje ingezet worden? Sorry, ben echt een leek op dit gebied, Foto's zijn welkom!
Niet te hoog. Valscherm denk ik is niet nodig. De eerste tijd een paar kussens. Op de grond er bij voor het eventueel vallen. Of oud matrasje.
Hij is een stuk hoger dan je denkt, mijn dochter is er in gegaan met 22 maanden, en heb een valhekje erbij gekocht. Verder is het echt een zalig en handig bed. Ze heeft er ruim 2 jaar in geslapen, en ligt nu in een half hoogslaper.
Okee, super! Beer slaapt namelijk nog steeds in zijn ledikantje, en we willen in t nieuwe jaar een ander bed voor m halen. Maar zo een valscherm, kunnen die wel op elk bedje, of is dat een bepaalde maat? Zoals k al zei ik ben n leek,
Heb je hem al in het echt gezien? Ik kon er zelf gewoon op zitten en raakte dan de grond met mijn tenen (ben maar 1.67 groot voor de duidelijkheid haha) Voordeel is wel dat de lades echt heel erg diep zijn.
Mijn dochter was ook 2,5 toen ze dit bed kreeg. Bed heeft ze inmiddels 3 jaar, en bevalt nog steeds heel goed!
Volgens mij hebben ze bij de Ikea ook van die universele valbeugels die je er op kan monteren, had een vriendin van mij ook voor haar zoontje.
de beugels van ikea zelf passen er gewoon op! wij hebben ook staan kijken in de ikea naar dit bed voor ons zoontje in de toekomst... alleen twijfelde wij of het wel kon voor een jongen en geen typisch meisjes bed was... maar dat is dus niet zo! hihi
Super dames,hier kan ik wat mee! Wat ik zo fijn vind aan dit bed, is dat kop- en voet gedeelte dicht is. Beer is nogal n draaikont in bed, en hij kan bij dit bed in ieder geval niet eroverheen duikelen. En ook fijn dat je m uit kan klappen tot 2 persoons. Dan kan ik bij m gaan liggen als ie (weer) een pseudokroep aanval krijgt. Dan kan mijn man lekker in ons eigen bed blijven liggen, en ga ik bij Beer op de kamer, Ik denk dat ik m'n keuze al heb gemaakt!
Je kunt het bed ook de eerste tijd omkeren, met de open kant naar de muur, dat ze er niet uitvalt als ze slaapt. Moet je wel een kindje hebben wat zelf er handig in en uit kruipt.
ohh wat slim! daar was ik zelf nooit opgekomen maar ik onthoud het wel! alleen hopen dat de klauter kabouter er dan niet overheen gaat klimmen
Onze dochter slaapt hier ook in vanaf dat ze 2,5 is. Wij hebben er toen wel de valbeschermer van Ikea op gedaan. Ze is nu 6 en dat ding zit er nog steeds op. Niet omdat ze er anders uitvalt, maar meer omdat haar dekbed dan binnenboord blijft. Omdat het bed vrij hoog is, schuift het dekbed vrij snel het bed af als deze over het randje hangt en dan ligt ook meteen het hele dekbed op de grond. Onze dochter slaapt boven onze slaapkamer op zolder (houten tussenvloer) en heeft de nare gewoonte om de lades open te trekken als ze wakker is (6.00u) en dat is een irritant geluid, maar wel meteen het enige nadeel :-D.
Mijn zoontje is kleiner en klimt hier met het grootste gemak in. Het is een fijn bed met mega veel bergruimte.
We hebben m vandaag gekocht! Super bed! Maar jeetje wat groot. In de winkel lijkt t wel mee te vallen, pas als er zo een klein frummeltje in ligt zie je pas hoe groot ie eigenlijk is. Bedankt dames voor de adviezen!