Dankjewel AMS! Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel eens drukker was met 1 kind dan met 3... Nu spelen de oudste 2 ook lekker samen en ik ben ook wat minder gefocussed op ieder kikje wat 1 van mijn meiden maakt. Dat was bij de eerste nog wel anders. Toen vond ik ook alles zo gewèldig wat ze deed Nu is het al wat meer vanzelfsprekend geworden, al is het bij L yvia dan wel weer dat ik extra blij ben als ze weer wat nieuws doet, maar dat heeft meer met haar vroeggeboorte te maken denk ik... Hoe is het met jouw kleine kanjer? Liefs Elea
het gaat.. Hij heeft voor de verandering weer eens bronchitis. Nu wel nieuwe medicijnen om uit te proberen en toch maar weer aan de aerosollen.. Ben er nu wel een beetje klaar mee, zie de ka vaker dan mijn vrienden Fijn dat je meiden zo lekker samen kunnen spelen! Zijn ze daar ook meer op elkaar aangewezen of hebben ze veel vriendjes en vriendinnetjes in de omgeving? Snap dat je ivm de vroeggeboorte toch meer naar dingen kijkt. Merk je een achterstand of niet echt?
Hè wat vervelend voor je manneke... En voor jou. Ik ken dat wel ja, erg naar als hij zo aan het tobben is. En jij maar naar het ziekenhuis op en neer Hopelijk knapt hij snel op. Niets zo zieligs als een kindje dat het benauwd heeft. Over L yvia en een achterstand... Ik weet het niet zo goed eigenlijk. L yvia is extreem beweeglijk, zelfs een beetje té zeg maar . Heeft moeite haar rust te vinden soms. Maar het is een supervrolijk mupske en ze kruipt nu en staat het liefst de hele dag. Maar zitten kan ze bijvoorbeeld nog niet zo goed. Ik weet eigenlijk niet wat ze op deze leeftijd 'moeten' kunnen. Ik ga volgende week weer naar de ka (jaja ik mag ook weer ) en dan zal ik wel horen wat hij ervan vindt. Blijf dat ergens toch wel spannend vinden, al maak ik me er de rest van de tijd niet zo druk om, als ik dan bijna naar de arts moet denk ik toch 'alles zal toch wel goed zijn?'. Gek hè. Liefs Elea
Hier ook pas zitten bij een maand of 7, je moet daarbij toch naar de gecorrigeerde leeftijd kijken? Hier met 9/10 maanden kruipen en staan, dus lijkt me dat ze vrij vlot is... Snap dat je toch twijfeld, maar als het echt niet goed zou zijn, had je vast al naar haar laten kijken...
hey meiden... hier alles goed, is wel eventjes wennen ineens 2 kindjes. @ams, hoop dat het wat beter gaat met de kleine. @elea, volgens mij moet je idd naar de gecorrigeerde leeftijd kijken. Hier morgen weer naar de ka, ben benieuwd hoeveel elisa weegt nu.
Sorry Iosola, helemaal je berichtje gemist.. Kan me voorstellen dat het even wennen is met 2 kinderen en Luca zit nl ook net in een moeilijke leeftijd (of heeft hij er niet zoveel last van?) Hier gaat het ongeveer hetzelfde, alleen reageerd hij niet/nauwelijks meer op zijn medicijnen, dus moeten we volgende week maandag naar het ziekenhuis om te kijken of ze daar iets voor hem kunnen doen.
@ams, luca zit idd niet echt in een makkelijke periode. Nee begrijpt hij natuurlijk nog niet + de driftbuien is het soms redelijk zwaar. Elisa is gelukkig wel een makkelijke baby. Wat vervelend dat hij niet meer op de medicijnen reageert.Hoe gaat het nu met hem dan? Heeft hij nog veel last? En helpt het aerosollen ook niet?
aerosollen doen ook vrij weinig, hij krijgt ze nog wel 3x per dag, maar zie weinig verbetering.... Hij is vooral kortademig hierdoor..
maar aerosol je met alleen fysiologisch water of hebben ze je er ook andere medicijnen voor gegeven? Wat zielig voor hem zeg. Hoop dat hij er snel weer bovenop is.
Met ventolin en flixotide. Daarbij krijgt hij nu weerstandsverhogers en singulair (een medicijn voor astma pacienten om vernauwing van de luchtwegen tegen te gaan).. Ben benieuwd met wat voor nieuws ze in het ziekenhuis komen. Hij voelt zich gelukkig wel weer wat beter..
Hoi dames, Hoe is het met iedereen? Hier vandaag naar het ziekenhuis geweest. Zijn nog niet veel wijzer, wel foto's van z'n borst/longen gemaakt. Morgen terug voor bloedonderzoek en in april verder onderzoek..
@AMS: Bah! Wat vervelend! Daar ben je dus niet erg mee geholpen... Hier alles goed! De zomer zit duidelijk in de lucht, alweer hele warme dagen! Bij jullie ook?
Hoi dames, Jullie kennen me, maar onder een andere naam (a l p e n mamma) Heb een nieuwe account omdat ik 'bang' was voor meelezers... Iosola, beter te laat dan nooit, nog van harte gefeliciteerd met je meisje Elisa!!!!! Gaat alles goed? Groeit ze lekker? AMS, wat ontzettend vervelend zeg dat die medicijnen niet werken! Vooral dat je nog niet echt verder bent na het bezoek aan het ziekenhuis. Eerst dus de onderzoeken afwachten.... Hier trouwens ook Ventolin en Singulair in huis....Meisje had weer een bronchitus te pakken. Bij ieder virus is het raak. Arts zei dat het komt omdat ze al vrij vroeg een heftig rs-virus gehad heeft en dat de bronchiën overgevoelig zijn. Moet volgende winter al veel beter zijn. Elea, is je meisje misschien heel erg mobiel? Mijn meisje is dat ook, de fysio legde uit dat ze doordat ze ontzettend mobiel is, dus super lenig, dat ze meer kracht nodig heeft om bijvoorbeeld te gaan zitten dan een kindje die wat minder mobiel is, of eigenlijk normaal mobiel. Mijn meisje is lang en dun en doordat ze zulke grote bewegingen kan maken, is het lastiger om te gaan zitten, lopen, staan etc. Wellicht is dat bij jouw meisje ook? Die van mij beweegt ook MEGA veel...... Ik zal je even een PB sturen met de link naar het forum, sorry, is er helemaal bij ingeschoten! Noralie, lekker hoor, warme dagen. Hier begint de zon nu ook wel wat terrein te winnen van de kou, maar de winter is pas eind april echt voorbij.....het is nu 13 graden, maar zodra de zon achter de berg verdwijnt, koelt het supersnel af. Nog een nieuwtje: ik ben weer zwanger!!!! Nog maar vijf weekjes hoor, dus nog heel pril. Als alles goed blijft gaan, ben ik 22 november uitgerekend.
Hey Mammi Leuke nickname, in het Hebreeuws is dat een koosnaampje en betekent het lieverd/schatje! Wordt ontzettend veel gebruikt! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Nou, dan knal ik het nieuws er ook maar in: 9 weken zwanger! Dus we lopen bijna gelijk, maandje ertussen, leuk!
Mammi welkom terug! En noralie en mammi, gefeliciteerd! Hopelijk kan ik me ook snel bij jullie aansluiten... Inmiddels alweer een jaar bezig voor nr 2. Begin er over te denken naar de gyn te gaan, 't is dat we er al een hebben rondlopen, maar anders begon ik toch aan onze vruchtbaarheid te twijfelen.. Hier leek de zomer begonnen (29 graden), maar vandaag is de wind gedraaid en meteen weer koud (16 graden).. En mammi vervelend dat jullie ook zo veel last van bronchitis hebben! is ze er heel ziek van?
AMS, nee, dat valt gelukkig wel mee.....ze was toen het weer begon zondag wel huilerig en heeft dan veel aandacht nodig, maar ja, ze piepte ook behoorlijk, dus dat is logisch. Maar over het algemeen valt het mee gelukkig. Wat gaan ze nou nog allemaal voor onderzoeken doen bij jullie kleine? Een keertje naar de gyn kan geen kwaad natuurlijk.....even weer een checkup en dan meteen dat zwanger worden bespreken.....
Ik weet eigenlijk niet precies wat ze allemaal nog gaan onderzoeken, dat hebben ze er niet bij gezegd tijdens de afspraak, maar dat werd later door een verpleegkundige die belde voor de vervolgafspraak gezegd.. Denk zelf aan iets van longcapaciteit etc. meten...
@Mammi: nee, wonderbaarlijk genoeg eigenlijk niets... Nou ja, 's avonds misselijk, ik slaap slecht en heb last van hoofdpijn. Maar het is allemaal niets vergeleken met de vorige keer, toen ben ik heel erg depressief geweest. Ongelooflijk hoe dat kan verschillen! En jij?
Gefeliciteerd Mammi en Noralie, wat leuk! En AMS, hopelijk is het voor jullie ook snel raak. Kon me herinneren dat we ongeveer gelijk weer zijn begonnen met proberen en nu is J alweer twee maanden. Best een raar gevoel... Verder alleen een snelle zwaai. Druk, veel bezoek en dus weinig forumtijd. Wel erg gezellig .