Mama´s in het buitenland

Discussie in 'De mama's' gestart door AMS, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammi

Mammi Actief lid

12 mrt 2011
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

Hier gaat het naar omstandigheden goed hoor. Onze vriend gaat ook best redelijk, hoewel hij steeds meer klachtjes krijgt natuurlijk....is begonnen met chemo om te kijken of hem dat wat extra tijd oplevert. Spannend.

Volgende week naar Nederland, daar de verjaardag van ons meisje vieren, hebben we wel zin in nu hoor!

Morgen alweer 12 weken zwanger! Gaat snel zeg....na de vakantie in Nederland mag iedereen het weten....

AMS, hopelijk gaat het beter als je de 12-14 weken voorbij bent....dan heb je de hcg piek gehad en zou het allemaal wat lekkerder moeten gaan toch!?

Hoe is het met de rest???

2. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Spannend mammi, hopelijk slaat het goed aan en wordt hij er niet al te ziek van..
    Heel veel plezier in NL, leuk om te vertellen! En nl alvast een hele fijne verjaardag voor jullie meisje, weer een mijlpaal he..

Ik hoop idd ook dat als ik de 12-14 weken voorbij ben het beter zal gaan... Maar niet teveel over na denken, dan valt het allemaal wel mee..

3. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Mammi, veel plezier in NL en ik hoop dat de kuur bij jullie vriend aanslaat.

AMS, ik hoorde net van mijn man over de aardbeving in zuidoost Spanje. Toch niet bij jullie hopelijk??

4. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    Hi meiden!!

@ams, hoe gaat het met je? Heeft die aardbeving bij jouw in de buurt plaatsgevonden? En nog van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoe voel je je?

@noralie, ook jij gefeliciteerd!! Weten jullie al wat het gaat worden? Zie dat je al 16 weken zwanger bent nu! Leuk!

@yenolah & mammi, ook jullie natuurlijk gefeliciteerd! Echtr een babyboom hierzo!

@emme, ook hier is het redelijk aanpoten met twee kleintjes. Ook alle zorg komt op mijn schouders (wist ik vantevoren al hoor). Sommige dagen gaan goed andere gaan wat moeizamer en kom ik werkelijk nergens aantoe.

Elisa doet het goed, alweer bijna 3 maandjes! Luca wordt over een maandje alweer 2! Gaat zo snel! Hij is trouwens wel heel lief voor zijn zusje!

Wij zijn hier trouwens ook verhuisd. Van de stad naar een echt dorpje aan zee. Het is hier 10x mooier en rustiger. Verhuizing was wel een heel gedoe met 2 kleintjes!

Nou tot snel ladies!

5. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    De aardbeving hebben we hier wel gevoeld, maar geen schade gelukkig! Maar de grootste schade in Lorca is hier zo'n 3 kwartier vandaan (zijn daar getrouwd)... Ons mannetje vond het heerlijk om bij in slaap te vallen, maar ik blijf er steeds van schrikken als alles in de kast staat te rinkelen. Hebben er regelmatig een (lichte) in de buurt, we zitten namelijk vlak bij carboneras en dat is een van de punten waar in zee 2 aardlagen over elkaar schuiven...

Iosola, kan me voorstellen dat het een gedoe was verhuizen met 2 kindjes. Zitten jullie ver van waar jullie eerst zaten? Wel heerlijk om aan zee te zitten denk ik..
    Wordt trouwens tijd voor een mooie foto van je meisje, ben heel benieuwd!
    Ik voel me redelijk, gelukkig een paar redelijk goede daagjes achter de rug, dus een beetje bij kunnen tanken..

6. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Ha meiden, ik lees trouw mee en ga volgende week reageren. Nu vrienden uit Nederland over dus weinig tijd... Wilde alleen wel even teken van leven geven :)

Tot snel dus!

7. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Veel plezier met jullie vrienden Noralie!

8. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Hoi allemaal,

Eng zeg, zo'n aardbeving! Zeker na alle ellende in Japan!

Mijn vrienden zijn vannacht vertrokken, het was erg gezellig en ook weer lekker dat het weer normaal is nu.

Ik ga helaas nog steeds op en neer kwa humeur. Ga erover praten met een psycholoog. Hoop dat dat helpt.

Hoe gaat het verder met iedereen? Vind het nog steeds heel grappig dat er zoveel zwanger zijn!

Wij krijgen trouwens een jongetje. We zijn straks de perfecte hoeksteen van de samenleving; een huis, een zoon en een dochter, een hond en een stationcar ;)

Fijne week allemaal!

9. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Wat leuk Noralie een jongetje!
    En spannend denk ik naar een psycholoog, maar wel goed dat je de stap neemt! Hoop dat het je helpt..

10. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Mammi, hoe was het in NL? En heeft jullie meisje een leuke verjaardag gehad? Nog gefeliciteerd trouwens!

11. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Hoe is het met iedereen?

12. Maysa86

Maysa86 Actief lid

17 jan 2011
    280
    0
    0
    Hai dames!
    Op aanraden van Ams kom ik hier ook eens een kijkje nemen.
    Woon zelf in het midden oosten sinds een halfjaar en bevalt prima.
    Ik ben op dit moment 24 weken bijna en van plan hier te bevallen .

Ik vroeg mij trouwens of hoe jullie het geregeld hebben met kinderbijslag. Zelf sta ik nog ingeschreven in Nederland en heb ik ook nog een ziektekostenverzekering lopen. Maar het is mij nog niet helemaal duidelijk hoe het dan zit met kinderbijslag ..

Groetjes!

13. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Ik geloof dat je alleen recht hebt op kinderbijslag als je ook daadwerkelijk in NL woont. Heb er toen eens naar gekeken omdat ik nog wel een studie had lopen in NL etc. en was nog niet officieel uitgeschreven in NL maar had er geen recht op.

14. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Hoi Maysa86, welkom bij de Mama's in het buitenland! Waar in het midden oosten zit je?

Wat AMS schrijft over de kinderbijslag klopt, daar heb je helaas geen recht op als je niet in NL woont. Ik heb het ook uitgezocht destijds (werkte voor een Nederlandse werkgever en stond nog ingeschreven). Er zijn echter uitzonderingen, je kunt hier meer lezen: SVB - Kinderbijslag - U gaat buiten Nederland werken

@Allen: hier alles onder controle. Het begint heter te worden en dat merk ik, snel buiten adem, bah! Dat belooft nog wat voor de komende maanden. Wel heerlijk dat het zwembad tegenover ons huis nu open is! Mijn gesprekken met de psycholoog lijken goed te doen maar het is nog wat pril om er echt iets over te zeggen.

Hoe is het met jullie?

15. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Noralie, wat fijn dat de gesprekken lijken te helpen! Hoop echt dat je je snel beter voelt en kunt genieten (voor zover dat kan als zwangere in de hitte;)).. En fijn dat jullie lekker kunnen zwemmen.

Heb er hier de puf nog niet voor gehad, maar lijkt me heerlijk wat verkoeling te hebben (en dan is het hier helemaal nog niet echt warm, graadje of 33)....

16. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Hey meiden, ook weer een teken van leven vanuit hier!

En versterking vanuit het MiddenOosten zie ik :D Waar zit jij Maysa? Ik woon nu zo'n anderhalf jaar in Doha. Ik ben ook hier bevallen en het is me goed 'bevallen' :p

Met mijn meiden gaat het goed. Mijn oudste is echt een hele meid aan het worden. Ik vind het zo leuk dat je nu echt samen meer en meer een gsprek kan gaan voeren. Al is het altijd nog maar de vraag in welke taal ;) Haha! We hebben haar opgegeven voor de Bilingual class. Hopelijk wordt ze daar voor aangenomen. Het is nogal een procedure namelijk :p Maar dan zou ze om de dag haar lessen in een andere taal krijgen. Dus zondag in het Frans, maandag in het Engesl en zo alterneert dat dan. Helemaal super dus.

C élya gaat na de zomer ook alweer naar school. En nog iets leuks; ze kan zwemmen :) Knap he, van mijn kleine grietje. Ze is pas 2 jaar! Voor de liefhebber een filmpje (sorry je moet wel even je hoofd draaien ;) )
    http://imageshack.us/clip/my-videos/197/zqj.mp4/

Mijn jongste is een heel actief meisje geworden. Ze loopt zelfs al!!!! En dat al voor haar eerste verjaardag. Ondanks haar toch wel ernstige vroeggeboorte schijnt het dus met haar motorische ontwikkeling wel snor te zitten :) Gelukkig maar.

Nog een maandje en we gaan alweer richting Nederland. Mijn man gaat een weekje met ons mee en daarna weer terug. Ik blijf en hij komt een paar weken daarna weer zodat we ook nog even samen vakantie kunnen vieren. Zo hoef ik niet met de meiden terug te vliegen en ontsnap ik even lekker aan de hitte.

Noralie; gefeliciteerd wat leuk een zoontje. Fijn dat de gsprekken met de psycholoog zijn vruchten af beginnen te werpen. Lekker he een zwembad om in af te koelen!

AMS, hoe is het met jou? Gefeliciteerd met je zwangerschap he, voel je je goed?

Liefs Elea

17. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Elea, wat een superleuk filmpje, wat zul je trots zijn!

Ben benieuwd of ze word aangenomen voor de bilingual classes, klinkt wel heel fijn! Bij jullie dus ook vanaf 3 jaar naar school? Hier is dat ook zo. Alleen omdat ons mannetje van november is zal hij dus nog geen 3 zijn (hier begin je in september en stroom je niet later in als in NL).
    En je kleine meid nu al lopen! Die is er vlot bij..
    Heerlijk even naar NL, ga ws ook in augustus met ons mannetje. Het is hier dan lang niet zo heet als bij jullie, maar baal nu af en toe al van de warmte (is pas een graad of 33). Zal nog wat worden van de zomer, had er de vorige zwangerschap ook veel last van.

Met mij gaat het redelijk, niet echt veel misselijk, alleen heel veel last van mijn rug. Had er na de vorige zwangerschap nog wel wat last van, maar nu blokkeert de boel soms doordat het doorstraalt naar mijn been, heel vervelend. Helemaal met een jongetje dat nu erg graag en vaak opgetild wordt..

18. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Hoi AMS,

Ja idd hier al met 3 naar school. Mijn oudste ging al met 2,5, maar dat was wel een vlotte. Ik ben benieuwd hoe ze het gaat vinden, in tegenstelling tot mijn oudste die er echt klaar voor was, is C élya nog echt zo'n klein poppie. Maar ze is wel heel schools, tekent poppetjes, kent de letters al enzo, dus dat gaat vast wel goedkomen.

Hihi, ja mijn kleinste meisje is er idd vlot bij. Ze is behoorlijk actief. Haar bijnaam is 'Tsunami', alles onder een meter wordt verwoest :p :D

Ja, je wordt best moe van die warmte he, vooral als het in combinatie met een hoge vochtigheidsgraad is. Tijdens je zwangerschap is het nog minder lekker. Heb toen bij L yvia heel veel in het zwembad gedobberd, dat was tenminste uit te houden :cool:

Fijn dat je niet veel misselijk bent. Dat van dat been heb ik ook gehad, heel naar is dat! En tsja aan dat tillen ontkom je toch ook niet helemaal he, ze zijn nog zo klein... Het is toch anders he, zwanger van een tweede, dan heb je al zo'n kabouter rondlopen en heb je duidelijk minder rust en tijd voor jezelf. Is hij hele dagen bij jou thuis, of gaat hij ook naar een daycare o.i.d.?

Kus Elea

19. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    @elea, is zeker anders met een 2e. Idd tillen kom ik niet onderuit. ook even rusten zit er niet in als het even minder gaat maar ja, had het veel slechter kunnen hebben.
    Hij gaat gelukkig 's ochtends wel naar de creche, dan kan ik tenminste ook iets in huis doen, dat gaat nu echt niet met hem. Hij klimt echt overal op maar heeft (ondanks dat hij al menig maal gevallen is) niet door dat hij hard kan vallen.

20. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    Hi meiden!!

Hoe gaat het met jullie?

Ams, willen jullie strakjes weten wat het is?? Verder alles ok? Heb foto's van elisa in mijn album.

noralie, een jongentje! Wat leuk! Ook wij zijn hier het perfecter vb van de samenleving. Jongen, meisje, twee katten en ewen stationwagen! Vader die werkt, en moeder die thuis voor de kindjes zorgt!

elea, wat knap van je meisje dat ze al kan zwemmen! Heb jij het haar geleerd of is ze naar een zwemschool gegaan?

hier ook met 3 jaar naar school. we gaan luca wel in sept naar het kdv brengen (als we daar voor in aanmerking komen ivm wachtlijst).

Nou was het even voor nu, kom echt snel weer eens langs. Heb jullie de laatste tijd een beetje verwaarloosd.

Deel Deze Pagina