Mama´s in het buitenland

Discussie in 'De mama's' gestart door AMS, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Iosola, wat is ze al groot! Leuk dat je foto's hebt geplaatst.. Enne, leuke stoelen, heb geloof ik dezelfde..

Spannend of Luca naar de creche mag, zal hij ws erg leuk vinden. Hier hebben we gelukkig weer een plekje voor volgend jaar..

We willen het geslacht wel weten, vind ik veel handiger... Hoop dat we het dan ook iets makkelijker hebben met namen. Vorige keer was het al erg lastig en nu hebben we het er al wel een beetje over gehad, maar zal lastig worden, we zitten echt niet op een lijn.

2. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Hey hey,

Wilde de foto's van je meisje bekijken Iosola, maar moet eerst vriendjes worden, dus heb je een verzoekje gestuurd. :)

Erg he die wachtlijsten, het is hier vooral een nachtmerrie om in de goede scholen terecht te kunnen. Wij hebben voor onze dochters gelukkig een plekje kunnen bemachtigen.

Het is idd handig om het geslacht te weten en om eerlijk te zin , de verrassing was niet groter toen ik het niet wist dan toen ik het wel wist. Het blijft spannend wat er dit keer uitkomt :p

Hier gister bij vrienden wezen zwemmen en eten, met een ander vriendenstel. Erg gezellig, alleen zijn mijn dochters nu wel erg moe ;) en ik moest er vanmorgen vroeg uit, want zowel manlief als ik moesten werken, dus dat was even moeilijk opstaan vanmorgen :D
    Morgen begint de werkweek weer... Drukke weken voor de boeg, maar daarna is het gelukkig alweer bijna tijd om naar NL te gaan. Ik heb er zin in.

Kus Elea

3. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Klinkt gezellig Elea! Ja het nadeel is dan idd moeie kinderen.... Hier is het helaas dat hoe later hij naar bed gaat hoe eerder hij 's ochtends wakker is...
    Heerlijk lekker naar NL, kijk er ook echt naar uit om te gaan!

4. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Hoe is het met iedereen?

5. Emme

Emme Niet meer actief

Ook weer een snelle zwaai vanuit Dubai. We zijn net 2,5 week in Nederland geweest om J aan de familie te showen. Deze keer hebben we voor het eerst een huisje in het midden van het land gehuurd, zodat we niet de hele tijd hoefden te rijden (we haalden de 1000 km per week vaak makkelijk, omdat iedereen verspreid over het land woont...) Is heel goed bevallen, het voelde ook veel meer als vakantie!

Net als bij Luca hopen we ook voor L voor september een plaatsje op de crèche te vinden. Maar ook hier helaas lange wachtlijsten. We zien wel, hij is er in ieder geval erg aan toe.

En: we hebben besloten dat dit definitief ons laatste jaar in Dubai wordt. Is al aangegeven aan de baas van mijn man en als ergens een functie vrij komt, zullen ze ook aan hem denken. Erg spannend, ben heel benieuwd wat het volgende land zal worden. Heb eigenlijk nog geen zin om terug te gaan naar Nederland en hoop dus dat het ergens anders wordt.

Elea, knap van je meisjes zeg, wat worden ze groot.

Iosola, ik zal jou ook even een vriendschapsverzoekje sturen, ben erg benieuwd naar je foto's.

Ams, fijn dat het goed gaat met je zwangerschap!

En natuurlijk: allemaal alvast veel plezier in Nederland :).

6. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    @ams, wij vonden het ook makkelijker om te weten. Zaten nl ook niet op een lijn wbt de namen. Elisa hebben we dus ook echt na de geboorte besloten. De artsen wouden weten hoe ze ging heten. Het ging ongeveer zo; hij: emily? Nee, Ik: Sophie? nee, Allebei: Elisa? Ok is goed. Hahaha..

@emme, elea, en?? Wat vinden jullie van mijn kindjes?? :)

@NL, Ik ga eind juli en de 1e week van aug. met de kinderen naar NL. Mijn vriend komt om dan ophalen en doen we nog een paar dagen parijs/disney. Zo'n zin in al!

@wachtlijst kdv, vandaag zou de voorlopige lijst op internet gezet worden, ben benieuwd! Ergens weet ik wel dat we niet in aanmerking zouden komen, te weinig punten. Maar dan staat hij iig op de wachtlijst!

Verder niet veel speciaals. Bijna de verjaardag van luca! Alweer bijna 2! Wat gaat dat snel! En hij begint nu ook echt groot te worden..
    En de 11e van sept. wordt elisa gedoopt, hebben jullie eigenlijk jullie kindjes gedoopt?

7. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Jeetje, net een heel verhaal getypt, alles weer weg..

Emme, wat heerlijk een huisje midden in het land! Wij rijden ook altijd vanuit een uithoek naar andere uithoeken. Moeten we ook maar eens een keer voor kijken. En idd heb je ook meer vakantie.
    Spannend dat het jullie laatste jaar in Dubai wordt. Hebben jullie enige voorkeur voor het volgende land of hangt het echt puur van het werk af?
    En jullie man nl ook alweer bijna 2. Vieren ze in Dubai eigenlijk de verjaardagen zoals in NL of gaat dat anders?

Iosola, Nou jullie zitten wel op mijn lijn hoor! Had een letter in een van de namen van je kinderen anders gedaan....
    En wat leuk naar disneyland! Komt je man met de auto of vliegen jullie vanaf daar terug?
    Alvast gefeliciteerd met Luca (anders vergeet ik het ws)! Gaan jullie iets leuks doen?
    Mbt dopen, wij zijn allebei niet gelovig (man wel gedoopt, ik niet), dus hebben ons mannetje niet laten dopen. Ik vind het wel een speciale gebeurtenis en ergens wel jammer dat we zoiets niet hebben gehad. Nu hebben ze in spanje wel iets nieuws dopen voor de staat, dat is dus echt puur voor mensen die niet geloven en wel een feest willen geven. Dat vind ik zelf dan ook weer niks, want het blijft echt iets van de kerk vind ik. Als je dan een feest wil geven geef dan gewoon een babyborrel ofzo.
    Vieren ze de doop in Italie ook zo uitgebreid?

8. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    @ams, ben benieuwd welke naam...

Hier zijn voornamelijk mijn schoonouders en tantes gelovig. Vandaar dat wij dopen. Het gebeurd hier in de kerk en daarna wordt er een zaaltje afgehuurd waar iedereen wat komt drinken & eten. Met natuurlijk veel cadeautjes en een taart met champagne! Verder wordt ook iedereen in de nieuwe kleren gestoken. Heb voor elisa een jurkje van het merk jottum besteld, echt zo schattig!

Voor luca verjaardag hebben wij een paar tafels in een bar afgehuurd. Deze bar zit aan de rand van een speeltuin zodat de kinderen lekker kunnen spelen en de ouders wat kunnen kletsen. Wbt het cadeau, ik wou voor een watertafel gaan van little tikes, die kan dan op ons balkon/dakterras, maar daar ben ik nog niet helemaal over uit.
    Komt natuurlijk ook een taart met handy manny erop (kennen jullie dat?)

@emme, vreemd ja, het laatste jaar. Ben benieuwd waar jullie hierna naartoe gaan. Zou ook wel wat voor mij zijn. Hou wel van een verandering en nieuwe culturen/talen.

@wachtlijst, we staan op nr. 16 van de 39. En alleen de eerste 6 worden toegelaten. Dit is nog niet de definitieve lijst dus er kan nog altijd een wonder plaatsvinden!

9. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Hier gaat het dopen ongeveer net zo al doen veel mensen ook meteen een 6 gangen maaltijd erachteraan.

En die watertafels zien er erg leuk uit! Wij denken aan een driewieler voor de 2e verjaardag, maar die tafel hou ik ook in gedachten..

10. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Oh ben dol op Jottumkleertjes! En het blijft ook heel mooi. Echt superkwaliteit. Mag ook wel voor die prijs natuurlijk :)

Wat een schatjes zijn Luca en Eliza zeg! Mooie ogen hebben ze. Ze zijn echt een mix van jullie beide he, leuk!

Hier ook Handy Manny fans :D En wij hebben ook een zand/watertafel, van de Early learning Center. Superleuk ding. Oh en vanuit hier ook alvast gefeliciteerd, kan maar alvast binnen zijn ;)

Had ik trouwens al verteld dat L yvia sinds een maand of 2 loopt? Nouja... rent dus :p En ik ren er dus de hele dag achteraan, want het is echt een donderstraal :D Haha, houdt me fit!

11. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Dat had je idd verteld Elea, wat een supersnelle meid! Gelukkig zie je het positieve er van in, vind het zelf erg vermoeiend de hele tijd achter zo'n dreumes aan te rennen...

12. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Ha meiden,

He he, ff tijd om bij te lezen!

Wat een wachttijden bij de meesten van jullie! Hier is dat helemaal niet zo. Alleen in ons dorp zijn er al 3 particuliere kinderdagverblijven. Alle 3 hadden ze plek midden in het schooljaar dus we konden zelfs kiezen! Een enorme luxe dus als ik jullie verhalen zo lees!

In Israel wordt er amper gedoopt maar bijna alle jongens worden besneden. Godzijdank heeft mijn man er onlangs over gelezen en zijn mening volledig bijgesteld; hij wil niet meer! :D Ik ben enorm opgelucht want ik vind het echt onlogisch om een perfecte baby te laten besnijden als er geen medische aanleiding voor is. Maar ik weet zeker dat we commentaar gaan krijgen dus ik heb nu al een lijst met argumenten ;) Ik zou sowieso niets doen vanuit geloof. Ik geloof zelf niet en ik wil dat ook niet voor mijn kinderen beslissen. Dat moeten ze zelf maar doen als ze oud genoeg zijn. Met name met Joods zijn, dat kun je nooit meer ongedaan maken, je kunt nooit meer zeggen: vanaf vandaag ben ik niet Joods meer. Ik wil mijn kinderen zo'n stempel niet meegeven. Daarnaast, hun papa is Joods dus in mijn ogen zijn het toch al 50% (ondanks dat je alleen Joods bent als je moeder dat is). Maar het blijven onderwerpen die me bezighouden.

Met mij gaat het langzaamaan beter. De gesprekken met de psycholoog werpen hun vruchten af en ik ben dan misschien niet mijn vrolijke, energieke zelf, ik ben de laatste week wel een stuk rustiger!

@Iosola: wat een snoepies!!! Gefeliciteerd met Luca! Wat gaat het snel hè???

@AMS: zijn jullie al uit de naam? Wij hadden gelukkig al een naam voor een jongetje en die vinden we allebei nog steeds mooi :)

@Emme: weten jullie al wat de opties zijn als jullie vertrekken uit Dubai? En hoe vind je het om dan weer opnieuw te moeten beginnen?

Voor iedereen die naar NL gaat: veel plezier!

13. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Noralie, wat fijn dat het beter gaat!
    En goed dat je man het er mee eens is iig niet te besnijden! Ik snap dat je niet voor je kinderen wil beslissen wat voor geloof ze ''moeten'' volgen, wel fijn dat je man daar ook voor open staat. Dat zal ws door commentaar van buitenaf niet altijd even makkelijk voor hem zijn..

Wij zijn nog lang niet uit de naam, wat dat betreft hoop ik een beetje op een meisje, want dat zal een stuk makkelijker zijn om iets te vinden. Maar vind een jongetje net zo leuk hoor! En dat is weer handiger met alle kleertjes ed die we al hebben...

14. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Helemaal eens; voor meisjes veel meer opties kwa leuke namen! Als het nou een meisje wordt dan kunnen we altijd nog een kleding exchange doen ;)

Het fijne aan mijn man is dat hij perse een besnijdenis wilde maar er ronduit voor uitkomt dat hij het mis had (geen trots of ego issues dus), heel aangenaam! En van de buitenwereld trekt hij zich gelukkig niets aan, ik vermoed zelfs dat hij onze keuze als een leeuw zal verdedigen ;)

Goed, snel weer verder, hongerig kind (zowel in als buiten de buik haha)

15. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Wat een fijne man! Maar ja, je bent natuurlijk ook niet voor niks met hem getrouwd..

16. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Hahaha, nee inderdaad :)

17. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Hoe hebben jullie je kind eigenlijk voorbereid op de komst van een broertje/zusje? Wanneer verteld? Ik heb al 2 Nederlandse boekjes besteld. Maar ben heel benieuwd hoe jullie dat doen/deden.

18. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Noralie, ik ben van plan om in NL op zoek te gaan naar 1 of 2 leuke boekjes (denk een van nijntje). Verder zijn we van plan om op tijd dingen te veranderen in huis, zo staat z'n speelgoedkist op de plaats waar de box zal komen, dus die gaan we ws een paar maanden eerder al verplaatsen zodat hij niet het idee heeft dat hij plaats moet maken voor de baby. Ook de box willen we een maandje voor de uitgerekende datum op gaan zetten zodat hij daar vast aan went. Net als de commode van z'n kamer naar de babykamer verplaatsen..

Ik heb ook nog even een vraagje, zit zo met de nachtkleding. Als ons mannetje naar bed gaat is het nog vrij warm, maar 's nachts koelt het redelijk af. Dus doe ik hem toch een romper onder z'n pyama aan (hij vertikt het echt om onder een deken te slapen), alleen nu ligt hij dus te zweten in bed. Kan hem moeilijk aan het einde van de avond wakker maken om hem om te kleden (slapend gaat niet). Hoe doen jullie dit?

19. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    Goedemorgen meiden!

@noralie, wat fijn dat je man is bijgedraaid wbt de besnijdenis! Verder fijn te horen dat het beter met je gaat.

@vertellen komst 2e kindje. Wij hebben eigenlijk simpelweg uitgelegd dat er een baby in mama's buik zat. Hij is ook gelijk na de geboorte naar Elisa komen kijken (zonder andere mensen eromheen). Verder is hij bijna elk bezoekuur meegeweest om te kijken vanachter het glas. Hier totaal geen jaloersie gehad. Af en toe dat hij om iets meer aandacht vroeg maar that's it. Hij gaf haar zelfs kusjes etc.

@ams, ik doe luca dus geen body meer aan, alleen een shirtje en broekje. Ook hij vertikt het om onder de dekens te slapen. Denk trouwens wel dat als hij het echt koud zou hebben, hij wakker zou worden. Wij worden dat ook toch?

@elea, hey jullie ook fans dus! Ik zei het tegen mijn moeder en zij was bij intertoys geweest, schijnt niemand het te kennen in NL. Terwijl het hier toch best groots is!

HIer vanavond een BBQ met vrienden en familie, dus strakjes eruit om inkopen te doen.Daarna wat schoonmaken en eten voorbereiden.

Wat zijn jullie plannen voor het weekend?

20. Emme

Emme Niet meer actief

Noralie, wij hebben het voor de geboorte eigenlijk hetzelfde gedaan als AMS. Na de geboorte mocht L meteen komen kijken en met J knuffelen (we lagen op een familiekamer). Gelukkig helemaal geen last gehad van jaloezie!

Iosola, nog gefeliciteerd met de verjaardag van Luca! Ik heb de foto's bekeken, wat een schatjes zeg.

J heeft zijn eerste tandje door. Wat wordt hij snel groot...

Deel Deze Pagina