Mama´s in het buitenland

Discussie in 'De mama's' gestart door AMS, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Elea hoe is het? Hopelijk rustig van jou kant omdat je druk bent met leuke dingen in NL doordat het goed gaat met je man...

2. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik ben dus niet de enige die het warm heeft, het is hier op het moment 35+ en erg benauwd. Gelukkig wel overal airco binnen.

Hebben/hadden jullie tijdens de zwangerschap opeens ook zoveel zin in Nederlands eten? Ik smacht er echt naar. Gelukkig heb ik 2 weken geleden een hele doos vol beschuit en andere lekkernijen zoals ontbijtkoek besteld bij een nederlandse webwinkel. (Dat is weer het voordeel van de VS, je kan alles krijgen:D)

Zwangerschap gaat voorspoedig, misselijk en moe:) Maar maandag naar de verloskundige voor intake!

3. Emme

Emme Niet meer actief

Mopje, ik had ontzettende zin in stamppot. Ja, ook in de hitte ;). Gelukkig is er hier een restaurant waar je dat kunt krijgen. Succes bij de verloskundige maandag!

Elea, hoe gaat het nu?

4. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Hier vooral zin in kaassouflees en sinds iemand hier over grieks begon (wat we hier ook niet kunnen krijgen) ook ontzettend veel zin in grieks...

5. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ooohhh, kaassoufles... Nou ga je me ergens aan herinneren wat ik hier niet kan krijgen, maar o zo lekker is! :(

6. Emme

Emme Niet meer actief

Kaassoufflés heb je hier wel. Kroketten ook trouwens :).

7. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Ehhh meiden, hou op! Ik heb net ontbijt op en nu alweer trek in van alles hahaha

Zat gisteren iets Nederlands te kijken en daar aten ze een patatje met en zelfs daarvan loopt het water me al in de mond!

8. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Heyyyyyy meiden! Mijn laatste week in NL gaat in. Wat een weer hebben we gehad joh, het lijkt wel herfst. Ik mis mijn woestijntje en zwembad gewoon.

Maar we vermaken ons wel Ondanks de regen en wind. Ben ook nog lekker wezen shoppen en heb er een paar kilo aangegeten :)
    Haha dus we komen de tijd wel door :p

Hoe'st met jullie, meiden?

9. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Oh en manlief heeft meds, waaardoor het beter gaat. Maar zijn bloeddruk is nog steeds hoog. Maar gelukkig niet meer zo extreme hoog ALS eerst. Het is een echte sportman en hij eet gezond, dus ze snappen er niks van. Bloedtesten hebben niets kunnen vinden. Hij wordt nu helemaal doorgelicht om te zien of ze iets kunnen vinden. Nog even afwachten dus.

10. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    ja hier idd ook zo'n zin in patat (nu dus), heb gelukkig net frietsaus uit NL gekregen dus kan het binnenkort lekker maken..

Elea, jammer van het weer maar wel fijn dat jullie je vermaken, hopelijk knapt het over een paar weekjes een beetje op... Wel raar idd van je man, spannend... Nog veel plezier het laatste weekje en vast goede reis (respect hoor zo'n reis met de meiden!).

11. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Elea, goede reis gehad? Hoe is het met je man? Hopelijk inmiddels nergens meer last van..

Hier druk en vooral moe van de warmte (lees vochtigheid), niks aan, het is bijna de hele dag te warm om naar buiten te gaan en dat kleine mannetje hier wil uiteraard de hele dag naar buiten, lastig.. Jullie zullen wel tegen hetzelfde probleem aanlopen..

12. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Hier exact hetzelfde! Gelukkig hebben wij een groot huis en vermaakt Indie zich 's middags ook binnen prima. Meestal lopen we dan tegen donker een rondje met de hond.

Wij zijn net een paar dagen naar Malta geweest en daar was het zo lekker. Zelfde temperatuur maar zonder die vochtigheid dus echt heerlijk! Was niet aangenaam om weer terug te komen... Malta is overigens echt een aanrader, had ik niet verwacht!

13. Emme

Emme Niet meer actief

Goede tip! Malta ligt ook op een redelijke reisafstand van Dubai.

Hier trouwens hetzelfde probleem met de hitte. L vraagt de hele dag of hij naar buiten mag, zo zielig... We gaan maar regelmatig naar een binnenspeeltuin, zodat hij zich toch goed kan uitleven.

14. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Fijn Noralie, heb je een beetje bij kunnen tanken? Hopelijk kom je de tijd goed door en zie je alles inmiddels iets positiever..

Ben nooit op malta geweest, trekt me idd niet zo (weet niet waarom), misschien heb ik wel een heel verkeerd beeld van malta..

15. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Hoi allemaal, wat heb ik jullie verwaarloosd, ik ben zo druk geweest. Met 3 kinderen thuis, vakantie, mijn nieuw boek . Want jawel, het is uit! Mijn nieuwe boek. Op mijn site kun je details lezen, het is zooo gaaf geworden!

Verder alles goed hier, behalve dat ik helemaal kapot ben. 3 kids in 3 jaar is toch wel wat veel. Maar wel heel gezellig. Verder hebben we een super vakantie gehad, Singapore en Bali, was zo mooi, niet normaal. We zijn hard aan het rondkijken voor een nieuwe plek om te wonen trouwens. Ik ben zelf helemaal verliefd geworden op Singapore. Andere opties zijn Australie, New York, en man heeft nu een gesprek over een baan in Saudie Arabie. Nu ben ik fan van het Midden Oosten, en alhoewel dit niet direct mijn favoriete land is de regio is, ach ja. Het is allemaal heel spannend dus.

Hoe gaat het met de hitte in Dubai en andere landen waar jullie wonen? Zelf ben ik opgegroeid in Oman, dus kan wel wat hebben. Hier is het heerlijk, en zoon moest ik gister met 27 graden dwingen zijn wollen trui aan te doen. Ahem. Aan hem is een warm land dus wel besteed!

16. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Haha, even teruggelezen. Kaassouffles en kroketten, ja!

Ik ben wel jaloers op jullie warmte. Het is hier nu toevallig warm, maar meestal, bah. En net nu ik een werkdag had ingepland, de kids bij de oppas, ik alleen de baby. Het is hier zo weinig mooi weer dat je meteen verplicht naar buiten moet, en je rot voelt als je die dag moet werken.

17. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Gefeliciteerd met je nieuwe boek kaatje, ga er morgen naar kijken..
    En spannend verhuisplannen! Ben benieuwd waar jullie naar toe zullen gaan..

18. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Ik ook AMS. Man heeft gister nog een aantal headhunters gesproken, maar de economie heeft een nieuwe dip gemaakt, en hij werkt in de financiele sector, dus het kan nog wel even duren :(
    En het regent heel hard vandaag!

O ja, er komt straks een winactie voor mijn boek, dus als je mee wilt dingen voor een gesigneerd exemplaar moet je onder het kopje winacties kijken!

19. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Ik vind eigenlijk dat alle mama's in het buitenland gratis een gesigneerd exemplaar moeten krijgen! Toch dames? ;)

Nee hoor, grapje! Gefeliciteerd kaatje, met je boek! Ik hoop dat je er veel gaat verkopen!!!

Wij hebben 2 jaar in Sydney gewoond en zouden er gebleven zijn als het niet zo ver weg van Israel en Nederland was. Wat een heerlijke stad en ik denk een van de beste en mooiste plekken om kinderen groot te brengen. Zou Australië dus zeker op je lijstje laten staan! :)

@AMS: ik had eigenlijk ook een ander of misschien wel geen beeld eigenlijk van Malta maar het is echt een heerlijke plek. Mooi qua architectuur en natuur, ideaal dat iedereen Engels spreekt, een mix van de Mediterrane en Italiaanse keuken, betaalbaar en warm maar niet vochtig en 's avonds een heerlijk zeebries! Wij gaan zeker een keer terug ook omdat het voor kind en ouders zo leuk was! :) De mensen zijn op het eerste gezicht misschien niet heel vriendelijk maar ik ben die stugge koppen hier wel gewend en heb daar dus niet zo'n last van maar ik hoor wel eens van mensen dat ze daar moeite mee hebben. Dat zou het enige minpunt zijn dat ik zo snel kan bedenken!

20. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Haha, Noralie, goed idee. Alleen de portokosten al...
    Nee, wie het komt halen krijgt er een ;)

Deel Deze Pagina