Mama´s in het buitenland

Discussie in 'De mama's' gestart door AMS, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Dat vind ik ook een goeie deal, eens kijken of we naar Engeland komen voor jij daar weer weg bent :)

2. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Leuk een winactie kaatje, hier op het forum of op je eigen blog?

Noralie, had ook echt het idee dat malta duur is, maar dat valt dus wel mee. Ben nu wel heel nieuwsgierig geworden....

3. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Ja bizar he? Grappig dat jij er dus ook een heel ander beeld van hebt/had! Het is niet spotgoedkoop maar een goeie maaltijd heb je voor tussen de 10 en 15 euro. Wij ontbeten uitgebreid in het hotel dus dan redt je het met een tussendoortje prima tot het diner. Alcohol is goedkoop (ook niet onbelangrijk ;)), een halve liter lokaal bier kost je op het strand bijvoorbeeld 1,50 euro! Nu kon ik dit maal niet genieten van alcohol maar de volgende keer wel haha

4. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Oh dat valt idd erg mee, ongeveer net als hier.. Wie weet als we eens een reisje boeken dat we Malta aandoen..

5. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

AMS, hij komt hier op deze site. Misschien doe ik er nog wel een keer een op mijn eigen site.

Ahhh vakantie

6. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Leuk kaatje, ik houd hem in de gaten..

7. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Hij staat er nu op!

Pff, wat een rotweer hier zeg, het giet van de regen. Ik word er zooo depressief van.

8. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Ik heb hem gezien kaatje, leuk! Hoe gaat het nu met de nieuwste spruit erbij? Een goed ritme te pakken? Zal nu met het slechte weer wel even lastig zijn of niet?

9. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Hoe stoer dat jouw boek gewoon de prijs is?! Super leuk!

Beetje zon ruilen tegen een paar buien?

10. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Ja Noralie, graag!

11. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    Hi meiden!

Ook ik kom weer even langs!

Heb het heerlijk naar mijn zin gehad in NL. Weer was wat minder maar kon de pret niet bederven. Beetje heimwee heb ik nu wel, vooral als nu elke dag de schoonouders op de stoep staan!

Hier is het ook heerlijk weer, hebben gelukkig een klein zwembadje op het dakterras waar we de verkoeling in kunnen zoeken (luca kan er net in staan).

Met elisa gaat het allemaal goed, is alweer 6 maandjes. Begint nu haar hapjes te krijgen, kan zitten en er is zelfs al een tandje door!

@kaatje, wat super leuk van je boek! Ga straks eens even kijken!

@all, lees vanaf nu weer volop mee hoor!

12. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Heerlijk het weer in NL, ook de regen.. Zie er tegenop om weer terug de warmte in te gaan en ook niet als Iosola weer overvallen te worden door de schoonouders..
    Hoe was disneyland Iosola?

13. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Spannend evt verhuizen naar Saudi Kaatje! Kom je bij Emme en mij in de buurt wonen :p Wel even wennen denk ik in Saudi, omdat het daar toch allemaal wat conservatiever is. Je leeft er vooral op de compounds en je mag ook niet werken natuurlijk. Nou gaat jouw boek natuurlijk een superhit worden, dus schrijven kun je gewoon vanuit je huis he :D
    Supergaaf hoor dat je boek uit is, ziet er super uit. Je blog is ook altijd zo leuk geschreven.

Ja AMS is idd wel weer even omschakelen na al die regen hoor, de hitte. Maar was die regen ook wel goed zat.

Ben nog nooit op Malta geweest geloof ik Noralie. Maar zal er ook eens naar kijken. Voorlopig nog voldoende andere landen op mijn wenslijstje ;) We gaan met de EID hoogstwaarschijnlijk naar de Seyechelles, helemaal top. Heb er al echt zin in!

Nog een paar daagjes Ramadan hier, dan Eid en dan begint het normale leven weer. Na ruim 12 weken vakantie ben ik wel weer toe aan een beetje regelmaat. Kijk er ook naar uit om weer te werken, want mijn hersenen verstoffen een beetje geloof ik ;) Haha dat krijg je als je in de woestijn woont hè. :p

Kus Elea

14. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Pff de hitte valt idd tegen, doe mij de regen maar! Gelukkig lijkt het volgende week weer wat af te koelen, dat zou fijn zijn...

15. Mammi

Mammi Actief lid

12 mrt 2011
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

een verloren schaap meldt zich.....

Hoe gaat het met iedereen? Een aantal van jullie zijn naar Nederland geweest of zijn er nog steeds. Volop genieten van de familie, vrienden en kroketten?! Het verhaal van elea ken ik natuurlijk, aangezien we beide mei2010mama's zijn ;)

Kaatje K, wat ontzettend leuk zeg, jouw blog. Ben er voor het eerst heen gegaan en heb meteen een stuk of vier gelezen. Superleuk geschreven! Ik ga hem opslaan bij mijn favorieten.

Hier, ik ben nu bijna 28 weken zwanger en er al behoorlijk zat van. Veel harde buiken, moe en al enorm dik voor mijn gevoel... Heb een moeilijk half jaar achter de rug en daardoor heb ik niet echt kunnen genieten van deze zwangerschap. Nu langzaam komt dat een beetje. Ben begonnen met het ontwerpen van een geboortekaartje en dat maakt dat ik er echt even mee bezig ben.

Ben nu aan het uitzoeken hoe het zit met thuiszorg in geval van een keizersnede. Die kans is groot en dan zit ik wel met een dreumes van 1,5 en het huishouden. Er zal ook familie over komen, maar waarschijnlijk niet de volledige 6 weken en zolang mag ik dan niet tillen en doen...mijn man kan in ieder geval geen zorgverlof krijgen zoals het in Nederland geregeld is, dus ik moet echt even een en ander uitzoeken hoe dat hier geregeld is. Schijnt wel iets mogelijk te zijn via de zorgverzekering...

Hier is zaterdag de eerste sneeuw alweer gevallen! vorige week tropisch geweest boven de 30 graden en zaterdag ineens 3 graden en sneeuw. Het is nu alweer weg en weer lekker 20 graden, maar die schommelingen zijn soms echt bizar te noemen.

Ik zal proberen wat vaker mee te lezen hier....maar geloof dat ik dat al vaker gezegd heb he? Bloos bloos.......

Liefs uit de alpen!

16. Mammi

Mammi Actief lid

12 mrt 2011
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    AMS, hoe voel jij je verder? Verloopt de zwangerschap goed?

17. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Wow sneeuw mammi! Ik ben jaloers, vandaag gelukkig tot nu toe onder de 40 graden, dus het lijkt iets af te koelen, maar nog steeds erg warm om buiten te zijn. Ben net terug van boodschappen doen (lopend), het viel erg tegen om in de warmte de berg op te klimmen met een volle wandelwagen..
    Maar wel raar dat het zo op en neer gaat de temp.

Verder gaat de zwangerschap beter dan ik had verwacht, ik ben gelukkig bijna niet meer misselijk, mijn rug gaat redelijk, alleen denk ik dat ik een verzakking heb, heb vrijdag een afspraak om er naar te laten kijken..

En jij, hopelijk kun je snel genieten.. Ws komen de harde buiken door alle stress etc. of niet? Waarom is de kans op een kiezersnede trouwens groot?

18. Mammi

Mammi Actief lid

12 mrt 2011
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    He AMS, OMG iets onder de 40 graden.....:$ ik zou gek worden! Geloof dat ik hier goed op mijn plek zit wat dat betreft. Hou niet zo van de warmte en zeker nu niet. Respect hoor! Moet zeker zwaar zijn met boodschappen en alles in die hitte omhoog lopen! Bah!

Oh jee, een verzakking?! Hoe merk je dat en wat voor gevolgen heeft dat? In ieder geval fijn dat je bijna niet meer misselijk bent en je rug beter gaat. Ben je erg misselijk geweest dan? Wel heel lang dan ook of niet?

De kans op een keizersnede is groot omdat ik een iets smaller bekken heb dan normaal. Mijn meisje paste dus ook niet en kwamen daar tijdens het persen achter. Daarna mri gemaakt van bekken en bleek inderdaad ietsje smaller. Nu hebben de kinderen in de familie van mijn man allemaal grote hoofden, zo ook onze eerste, en die combi is niet echt handig ;) Deze baby moet dus kleiner worden dan de eerste om het zelf te kunnen proberen, anders wordt het een geplande keizersnede. Nou, ik ben nu al zo dik en de baby ligt steeds qua gewicht al ietsje voor op het gemiddelde dat ik niet geloof dat deze kleiner gaat worden. Wie weet is het hoofd wel gewoon normaal van proporties haha.

Ik denk dat de harde buiken ook wel combi van stress en 2e zwangerschap is ja. Bij een tweede heb je er natuurlijk al meer en dan zoveel stress gehad, das ook niet echt handig in een zwangerschap.

19. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Genieten van de zwangerschap... Tsja ik ben persoonlijk niet zo'n enorme zwanger-zijn-fan :p, het is zeg maar niet mijn hobby ;) dus als je ook nog eens niet lekker in je vel zit begrijp ik heel goed dat je er af en toe de balen van hebt. Je bent ook gewoon jezelf niet echt he. Fijn dat je met het maken van dat geboortekaartje er weer even positief mee bezig kunt zijn. Want het is wel een bijzonder iets, zwanger zijn (dat vind ik dan weer wel ;) ).

Dikke knuff

20. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    AMS, fijn dat het met jou en je dikke buik goed gaat. Alweer 25 weken joh, gaat hard he!

Hier ook zo warm, bijna 50 zelfs! jaja ik doe er nog een schepje bovenop ;) Lang leve de airco :p Idd de berg op sjouwen in die hitte, word je niet blij van. Hopelijk koelt het bij jullie snel weer af. Wij zitten nog wel even in de hitte, zoals gewoonlijk. Moet zeggen dat ik wel steeds beter geacclimatiseerd ben geraakt, heb echt veel minder last van de warmte. Heb het onder de 30 graden al koud :p

Deel Deze Pagina