Mama´s in het buitenland

Discussie in 'De mama's' gestart door AMS, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammi

Mammi Actief lid

12 mrt 2011
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Noralie, nog gefeliciteerd! Wat heb je uiteindelijk voor leuke kadootjes gevonden? En hopelijk later nog een mooi feestje voor Indie! Hoe gaat het met jou? Hou je het nog een beetje vol?

AMS, hoe voel jij je? Schiet ook al op he, 30 weken!!! Wauw!

Hier een paar mindere weken achter de rug. Ontzettend veel harde buiken, het ene na het andere geprobeerd om ze te minderen, maar niets hielp en van een soort pillen werd ik zelfs behoorlijk minder. Hartkloppingen, hoofdpijn, gewoon helemaal niet lekker. Daar moest ik direct mee stoppen en dan ook maar met werken en extra rust nemen. Dus nu ben ik bijna twee weken thuis. Ik ben nog steeds erg moe en als ik niet regelmatig ga liggen, blijven de harde buiken me plagen. Uiteraard hoort er ook wel wat bij, maar volgens mijn gyn had ik toch echt wel teveel....dus dan maar luisteren he. Ik ben bijna niet op zp te vinden, überhaupt niet achter de computer. Ik hou hier en daar wat bij via mijn telefoon of ipad, maar uitgebreid forummen staat mijn hoofd niet echt naar....dus sorry! Ik hou jullie natuurlijk wel op de hoogte van de verdere zwangerschap en bevalling straks!

2. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    @mammi, vervelend, hopelijk gaat het inmiddels beter. Schiet gelukkig al wel op he.. Hier ook veel harde buiken, maar denk dat ik ook teveel doe (al voelt het dat ik weinig doe), heb enorme nesteldrang, er moet vanalles in huis gedaan worden (op zich wel handig dat het eens gebeurd want ligt al tijden te wachten) en inmiddels ook poetsdrang..Maar wel heel vervelend, want tegen beter weten in blijf ik maar door gaan en heb er daarna dan flink last van (soms zelfs een aantal dagen)..

Noralie, voor jullie begint het helemaal spannend te worden nu, kun je het nog een beetje volhouden?

3. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    @Mammi: leuk om weer eens wat van je te lezen! Minder leuk om over je klachten te lezen... hoe is het nu?

Ik ben echt aan het aftellen nu... ik vind het super eng om weer te gaan bevallen maar ik wil ook zo graag van die buik af. Jee wat zit dat ding me in de weg!!!

Hier is vandaag een hele grote blije dag omdat Gilad Shalit eindelijk na 5.5 jaar terug is uit Gaza. Krijgen jullie daar iets van mee op het nieuws? Iedereen zit hier de hele dag voor de tv. Bijna bizar allemaal...

Benieuwd hoe het met jullie is!

4. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Ja, hier ook veel op het nieuws, is volgensmij echt wereldnieuws..
    Kan me voorstellen dat je graag van je buik af wil, heb ik Nu al.... Ik begin stiekum ook een beetje tegen de bevalling op te zien. Kan me. In jouw geval helemaal voorstellen dat je het eng vind, maar gelukkig is elke bevalling anders en heb je dit keer de bevalling waar je op hoopt..

5. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Ik ga hier toch ook nog even mijn vraag stellen (voor de creatievelingen onder jullie;)).. Ik ben namelijk op zoek naar een gedichtje over toveren oid uit naam van mijn zoontje op het geboortekaartje. Heb wel wat gevonden, maar dat is het net niet, dus hoop dat hier iemand misschien een idee heeft:)..

6. Mammi

Mammi Actief lid

12 mrt 2011
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Noralie, heb er vaag wel iets van meegekregen, maar de laatste week heb ik weinig tv of radio aan gehad....

Hier gaat het zijn gangetje. De harde buiken werden wel wat minder met de rust, maar nu zijn ze er wel weer volop. Moet zeggen dat ik me nu ook niet meer zo strikt aan de rust houd hoor. De gyn heeft zelf ook gezegd dat het vanaf nu niet meer zo erg is als de beeb zou komen en daardoor ben ik ook weer wat actiever...maar goed, voel me op zich wel goed nu, ondanks die harde buiken, dat is ook al prettig. Die buik ben ik ook behoorlijk zat hoor! Pffff, in bed is het een drama, ik slaap steeds slechter en met de kleine meid is het ook helemaal niet handig! Maar goed, nog maar een paar weekjes! Heb er wel zin in hoor! Ben benieuwd naar ons nieuwe spruitje! ;):)

AMS, had ik dat maar, die nesteldrang! Haha! Ik heb dat helemaal niet....er blijft echt wel huishoudelijk werk liggen nu hoor. Dat is me ook gewoon te zwaar....maar je moet wel naar je lichaam blijven luisteren he! Niet te gek doen! Wat betreft je creatieve vraag....hmm, er komt niet echt iets in mij op. Maar als ik iets tegenkom, laat het ik weten natuurlijk. Wij hebben het kaartje al klaar, dus ben er ook al even niet meer echt mee bezig...hopelijk vind je nog iets leuks!

Dames, zet hem op met die laatste loodjes!

7. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Jij ook mammi!
    We hebben idd de rest van het kaartje ook al klaar, mist alleen nog een tekstje namens ons zoontje, gelukkig hebben we nog even.. Nu eerst even bezig met de voorbereidingen voor de 2e verjaardag van m´n zoontje, wel leuk, zo lijkt de tijd wat sneller te gaan..

8. Mammi

Mammi Actief lid

12 mrt 2011
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alvast een fijne verjaardag dan! Er zijn best beel sites waar je gedichtjes uit naam van je andere kindje kan vinden, beetje googlelen levert vast wel iets leuks op! Succes!

9. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Thanks! Er zijn idd een heleboel gedichtjes te vinden uit naam van een ander kindje, maar helaas niet over toveren. We hebben op het kaartje een toverstafje staan en het zou leuk zijn als dat het zo bij past. Ik heb er een gevonden die na wat aanpassingen wel ok is, maar hij is het net niet.. Zoek dus nog even verder..

10. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Ha meiden!

Ik ben zaterdagavond om 22:15 uur bevallen van een prachtig zoontje. Hij heet Raz, weegt 3900 gram en is 54cm lang. De bevalling was zwaar maar zo blij dat het niet weer een keizersnede is geworden!!! Alles gaat goed en hopelijk vandaag naar huis.

Hoop dat alles bij jullie ook goed gaat!

11. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Gefeliciteerd Noralie! Wat fijn dat je een gewone bevalling hebt gehad! Hopelijk herstel je snel en kunnen jullie met je gezinnetje genieten.. Ben heel benieuwd wat Indie van haar broertje vind..

12. Mammi

Mammi Actief lid

12 mrt 2011
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Noralie, van harte gefeliciteerd meis met kleine Raz! Wat heerlijk dat het een gewone bevalling is geworden! Hopelijk heb je een mooie kraamtijd waarin je fijn kan genieten van het nieuwe gezinnetje!

13. Emme

Emme Niet meer actief

Noralie, gefeliciteerd met de geboorte van Raz! Is dat een Israëlische naam? Ik hem hem nog nooit eerder gehoord.

14. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Raz is inderdaad een Israëlische naam en betekent geheim.

Indie is erg lief voor Raz maar ik merk dat het er ook wel inhakt bij haar dat ze niet langer het middelpunt is. Ze is erg aan het grenzen testen... Soms heel vervelend en soms ook eigenlijk gewoon heel sneu... Ik hoop maar dat ze snel went aan de nieuwe situatie!

Verder gaat alles super! Hoe is het met en bij jullie?

15. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Met zo´n betekenis is de naam nog mooier..

Tja, snap idd dat het lastig voor Indie is, maar ws zal ze snel wennen. Ik zie daar idd ook een beetje tegenop. Kost nl heel veel energie die grenzen testen terwijl je zelf nog herstellende bent en ook moet wennen aan een nieuwe situatie..

Hoe voel je je zelf? Al flink opgeknapt of valt het tegen?

Hier alles prima, al wordt het wel met de dag zwaarder. Vooral het huishouden vind ik zwaar beginnen te worden.. Maar ach, nog een paar weken en dan ben ik er gelukkig weer vanaf..

En jij mammi, je kunt ook al bijna aftellen he? Kun je het nog volhouden? Hopelijk minder harde buiken dan eerder..

16. Mammi

Mammi Actief lid

12 mrt 2011
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooi hoor, Raz - geheim..... Hopen dat Indie snel went inderdaad. Is toch ook heftig ineens voor zo'n uk!

Hier heb ik al een nacht voorweeën erop zitten. Ik ken dat helemaal niet van S.ara, dus dacht ook wel dat het door zou zetten. Helaas. Het was best heftig, moest ook wel wat wegzuchten. Had ze in de buik en de rug en uiteindelijk in mijn benen. Dat was echt niet grappig zeg! Maar goed, dat was eergisternacht en afgelopen nacht was het weer rustig. De harde buiken zijn er nog en nu dan iets pijnlijker, dus er wordt wel gewerkt.....

AMS, een stapje terug in het huishouden kan ook geen kwaad hoor! Die ramen blijven er wel en zolang je naar buiten kan kijken......;) Spannend hoor, schiet op he?!

17. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Spannend mammi en ook wel heel vervelend. Succes met de laatste loodjes!

18. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Ha meiden!

Even een kort berichtje... hier alles goed! Indie was erg ziek maar krijgt nu een antibioticakuurtje en sinds vanochtend weer normaal naar de crèche. Raz is een heerlijk mannetje, zo zoet! Dus alles ok!

Hoe is het bij jullie?

19. Mammi

Mammi Actief lid

12 mrt 2011
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    He Noralie, fijn te lezen dat het goed gaat. Je kan dus heerlijk genieten van je kleine mannetje!

Hier zitten we te wachten op de komst van ons kleintje. Hooguit nog 3 weken....

20. Mammi

Mammi Actief lid

12 mrt 2011
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,
    Had vanochtend afspraak bij de vk en gyn. Nou, ben behoorlijk beteuterd daar vandaan gekomen. Begon goed, had zelfs twee weeën terwijl ik aan de ctg lag. Kindje reageerde daar wel op door met hartslag even naar beneden te gaan, das niet helemaal zoals het hoort, maar was nog niet zorgwekkend. Toen ging de vk voelen hoe het ervoor staat en het is al week en ze voelde het hoofdje ook al vrij snel. Bij s.ara moesten ze er echt een meter in om uberhaupt iets te voelen, maar nu zat het al mooi bij het bekkeningang en ze kon het nog wel iets omhoog duwen, maar kwam dan ook direct weer terug. Toen kreeg ik nog een echo om de grootte te bepalen......en daar zag ik zelf al wel dat het hoofdje voorloopt op de rest. Ze schatten de baby 3500 gram ongeveer, kan 3200 zijn, kan in theorie ook 3800 zijn, maar dat laatste geloofden ze alldrie niet. Ja, twee gynaecologen en een vk....maarrrrr het hoofdje is nu al 34 cm. Al met al noemde hij alle factoren die een rol spelen op en concludeerde dat de kans dat het net zoals bij S.ara zal lopen, zeer groot is en hij adviseert nu een keizersnede. Mijn eigen gynaecologe was het daarmee eens.... Nu mogen we er nog even over nadenken, want ik mag het ook nog wel zelf proberen als het op tijd komt, omdat ze geen gevaren voor de baby daarin zien. Het kan ook best zijn dat als het vandaag of morgen begint het wel goed gaat, maar naarmate de tijd verstrijkt, achten ze de kans steeds groter dat het niet zal gaan............ik begon te huilen. Was blijkbaar door die controle bij de vk extra gesterkt in mijn gevoel dat het wel goed zou lopen en bam, heb ik het toch mis...... Vrijdag weer heen voor een ctg en dan kunnen we eventueel ook onze beslissing kenbaar maken. Als we willen wachten ook prima, kunnen ieder moment zeggen: sectio. Maar ja, in mijn hoofd werkt het natuurlijk zo dat hoe langer het duurt, hoe groter de angst........pffff wil gewoon zo graag via de natuurlijke weg......:(

Deel Deze Pagina