Mama´s in het buitenland

Discussie in 'De mama's' gestart door AMS, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    @AMS: ik werk inderdaad vanuit huis, grafisch design en websites (Wonderful Wedding).

@Iosola: hier eindelijk winterweer (vergelijkbaar met de Nederlandse herfst). Het stormt al 2 dagen en ik vind het heerlijk! Dit jaar extremen kwa weer hier; eerst mislukt de fruitoogst als gevolg van de extreme hitte en droogte. Vorige week verbrandden er 4 miljoen bomen (en 42 mensen!!) en nu zijn er overal overstromingen, vallende bomen en hevige sneeuwval in het noorden..... heel bizar!

2. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    @noralie, mooi website hoor! Lijkt me ook superleuk om te doen!

HIer vandaag weer lekker weer, zonnetje schijnt, dus lekker wasjes draaien en wat in huis doen...

3. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ik vond het wel leuk zo vaak te verhuizen Noralie. Je ziet veel van de wereld, ik merk ook dat ik zo nomadisch blijf nu ik volwassen ben, haha.

AMS, hier weinig last van tandjes gehad, dus verder niet veel tips helaas.

Met kerst gaan we niet zoveel doen. Mijn schoonzusje komt logeren. Enne, bevallen misschien? Ik ben dan 37 weken, mijn zoon is met 38 geboren!

4. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    ja, leuke website Noralie! Lijkt me erg leuk om te doen en ook leuk dat je dat nl wereldwijd kan doen..

5. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Ja, leuke website Noralie! En nl leuk dat je dat wereldwijd kan doen..

6. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Ik wil hier ook komen meeschrijven als het mag.
    Ik woon nu nog in NL maar krijg 7 Januari een sleutel van ons huis in Engeland!

Zie dat kaatje ook in de UK woont :) Leuk!
    Hoe is het om zwanger te zijn daar en hoe gaat het allemaal daarzo in zn werking???

Even voorstellen:
    Ik ben andrea 24 jaar getrouwd met Peter, samen hebben we 2 kids. Layla 21-09-2008 en Dani 27-11-2009

Ik ben Visagiste & Haarstyliste en werk daarnaast vanuit huis als kaartontwerpster. Ik ontwerp digitaal kaarten voor alle evenementen/feesten etc.

Wij verhuizen naar de UK omdat Peter daar beter en meer werk kan krijgen, en het lijkt me erg spannend!

tot schrijfs!

7. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Welkom Andrea! Spannend verhuizen! Ben benieuwd hoe dat zal gaan met 2 kleine kinderen.. Succes!

8. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Welkom Andrea! Wij doen dus hetzelfde vanuit huis :)
    Succes met je verhuizing en de voorbereidingen!

9. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Brabo in België
    @Noralie: jah zo te zien wel ongeveer ja :) Leuk zeg!
    Hier is mijn website *als we dan toch aant showen zijn* haha

www.kaartontwerp-andrea.nl

10. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Leuk!! Heb je veel opdrachten?

11. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Brabo in België
    Ja eigenlijk wel.. Ik ben momenteel nog met 4 feeskaarten bezig, heb er net 25 gemaakt de afgelopen paar weken.
    Nog geboortekaartjes gemaakt voor meisjes.

Nu nog enkele kerstkaarten en dan is het voorlopig ff klaar :)

en jij?

12. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Leuke site dretjuh.

13. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Wow, dat is fijn! Mijn site is pas een paar dagen online. Ik heb voor mezelf en familie/vrienden tot nu toe alles voor niets gedaan. Krijg er veel leuke opmerkingen over dus ga nu proberen wat betaalde klussen binnen te halen. Tot nu toe niet aan toegekomen omdat Indie bij mij was en ik ook een part time baan heb.

14. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Hey meiden, ik ben wel nieuwsgierig naar de bedtijden in de landen waar jullie wonen. Hier gaan de meeste kinderen - naar mijn mening - hartstikke laat naar bed! Indie gaat ligt er elke dag om 20:00 uur (een uitzondering daargelaten) en dat is volgens mij al laat voor Nederlandse begrippen. Mensen vinden het ook heel raar dat we haar niet gewoon overal mee naar toe nemen maar een oppas regelen.

15. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Hier gaat ons mannetje om 19.30 naar bed, dat wordt idd als heel erg vroeg gezien, denk dat de gemiddelde bedtijd (op een doordeweekse dag) rond 23.00 uur is. In het weekend gaan kinderen rustig tot een uur of 2 ergens mee naar toe (liggen dan meestal wel ergens in een hoekje te slapen)...

16. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Ik had al zo'n vermoeden dat dat bij jou ook zo was :) Het is ongetwijfeld het klimaat! Maar... buiten dat me het gewoon niet zo goed voor kinderen lijkt, vind ik het juist zo heerlijk dat ik me over Indie geen zorgen hoef te maken als wij een keer wat leuks gaan doen. Toch zal het ergens ook wel handig zijn als je kind overal mee naar toe gaat...

17. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Nou denk dat het voor je relatie gezond is dat je ook wat zonder je kind doet.
    En hier hoor ik zo vaak mensen mopperen dat hun kind het niet goed doet op school, vind het niet zo vreemd met een chronish slaaptekort..

18. Emme

Emme Niet meer actief

Hier hetzelfde met de bedtijden, 's avonds zie je nog erg veel kinderen die eigenlijk al lang op een oor hadden moeten liggen. Lars gaat meestal rond 20.00 uur, maar dat heeft er ook mee te maken dat mijn man erg lange werkdagen heeft en hem anders dus niet ziet...

Moet wel zeggen dat we hem meestal meenemen als we naar vrienden gaan (dan slaapt hij in z'n campingbedje) en ook als we uit eten gaan o.i.d., dan gaan we gewoon vroeg. We hebben pas sinds kort een leuke, betrouwbare oppas en we wilden hem gewoon niet bij zomaar iedereen achterlaten. De eerste keer weer naar de film was heerlijk ;).

19. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    hier gaat luca dus rond 21.00 uur naar bed :) Maar wij eten dan ook rond achten en ik vind het iig ook belangrijk dat we tegelijk samen aan tafel eten.

Hoe laat eten ze bij jullie?
    Hier is dat dus rond 20.00. En dat kan ik niet vervroegen. Mijn vriend heeft een eigen zaak en die blijft tot 19.30 open dus rond 20.00 is hij pas thuis.

Ook als we hier de deur uitgaan gaat luca altijd mee, waarom zou ik een oppas regelen als hij mee kan en hij tegelijk met de andere kindjes kan spelen?

En als koppel alleen doen wij ook nog genoeg hoor! Kijk maar naar m'n banner ;)

Nee serieus denk ik dat het voor ons gewoon onmogelijk zou zijn om hem om 19.00 op bed te leggen. Dat gaat gewoon niet met de etenstijden en gewoontes. En dan zou zijn papa hem niet eens kunnen zien 's avonds.

20. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    @dretjuh, mooie site hoor!

@emme, laatste loodjes, hoe voel je je? Weten jullie al wat het wordt en hebben jullie al een naam?
    Wij zijn hier druk bezig met een naam maar we komen er niet echt uit.
    Gisteren trouwens een groeiecho gehad en alles was goeed met ons kleine meisje! Altijd weer prettig om te horen!

Deel Deze Pagina