Mama´s in het buitenland

Discussie in 'De mama's' gestart door AMS, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    @Iosola: Indie eet om 18:00, als mijn man er dan nog niet is, eet ik met haar mee. Tijdens de verhuizing (rommelige periode) merkte ik dat ze behoefte heeft aan regelmaat en veel beter gaat slapen en slaapt als ze weet hoe de dag eruit ziet. Vandaar dat we het zo doen. Ik moet erbij zeggen dat mijn man freelancer is en heel veel thuis overdag tussen de klussen door. Ik kan me voorstellen dat als er sprake is van full time baan/banen het anders is. Maar er is bij jullie duidelijk wel regelmaat en dat mis ik hier bij veel gezinnen. Wij hebben bijvoorbeeld vrienden met een tweeling van 4. Die komen rustig mee op visite om 22:00 uur 's avonds en hebben dan nog niet eens gegeten (even pizza bestellen). Dat vind ik dus echt heel raar...

2. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Bij die pizza komt overigens een grote fles cola, blijven ze tenminste nog wat langer wakker ;)

3. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    @noralie, nee ok wij eten wel elke avond rond 20.00 uur. Kan eens uitlopen tot 20.30 maar dat komt niet vaak voor.
    Het is ook dat alles hier open blijft tot 19.30, winkels apotheken etc. Dus dan kan je moeilijk eerder eten (denk nu aan andere families).

Wij eten trouwens tussen de middag (rond een uur of 13.00) wel warm. Meestal pasta ofzo. En dan rond 16.30/17.00 krijgt luca zijn tussendoortje (fruit/focaccia) dus heeft hij om 18.30 echt nog geen honger.

Wat je zegt over je vrienden die rond 22.00 even langskomen vind ik ook niet echt normaal. Wij nemen luca dan wel mee als we de deur uit gaan maar we houden er wel rekening mee dat we een kind bij ons hebben. Bv gaan we niet naar te drukke restaurants, kiezen toch liever de wat rustigere uit met evt. bewegingsruimte.

4. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Iosola, wat fijn dat alles goed is met jullie meisje! Hebben jullie inmiddels de naam gevonden?

Hier eet ons mannetje om 19.00 uur, wij eten zelf afhankelijk van de tijd dat mijn man thuis komt (meestal tussen 21.30 en 23.00). Onze hoofdmaaltijd is om 14.30 en dan eten we altijd gezamelijk en we proberen ook gezamelijk te ontbijten, maar als mijn man al om 6.30 uur weg moet, draaien wij ons nog fijn een keertje om in bed:D.

Iosola, als Luca om 21.00 uur naar bed gaat, slaapt hij dan wel overdag? Hier is het slapen overdag echt een probleem, er zijn 3 tot 4 dagen in de week dat hij overdag helemaal niet slaapt, dan is hij vanaf een uur of 5 al niet te genieten;)..

Noralie, ik vind dat hier ook zo raar dat kleine kinderen cola etc. krijgen. Mijn schoonvader wou dat gister ook aan mijn zoontje geven en vind het raar dat hij dat van ons niet mag.
    Ook kreeg ik laatst van iemand te horen dat ik hem best elke dag een zakje chips kan geven, want dat is aardappel en heel gezond :$..

Ik bedoelde met iets zonder kind doen, niet zozeer dat het slecht is een kind mee te nemen, maar meer dat het (mist je idd een betrouwbare opppas hebt) echt geen probleem is iets zonder je kind te doen. Wij nemen hem bij gebrek aan betrouwbare oppas ook meestal mee of plannen bv uit eten met vrienden voor de lunch ipv diner.
    En ik vind het heel iets anders dat je naar vrienden gaat en een campingbedje oid meeneemt of zoals ik hier veel zie, je naar een bar gaat, veel drinkt, de kinderen in een hoekje liggen te slapen en degene die nog wakker zijn lopen te "zeuren" of ze naar huis gaan..

5. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    @AMS, luca slaapt hier overdag zo'n 2 uurtjes. Meestal na het middageten. Soms slaapt hij ook wat minder lang ligt een beetje aan zijn stemming, maar een middagdutje doen we hier absoluut!

Hier ook geen cola of andere rotzooi voor luca, moet zeggen dat ze ook hier redelijk makkelijk zijn met hun kinderen. Kant en klare snacks bv. Ik geef liever een stuk fruit of focaccia als tussendoortje. Daarnaast krijgt hij 's morgens nog melk, 's middags mag hij 1 pakje vruchtensap en voorderest zit luca aan het water. Wil niet dat hij zich te veel aan zoetigheden went. Dat krijg je er naar mijn mening straks maar moeilijk weer uit.

Nog geen naam hier trouwens :( Ik ben voor sophie, mijn vriend voor emily. Ik vind namen zoals gaia, elena en giulia ook mooi maar we komen niet echt tot een compromis:(

6. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España

7. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Grappig te lezen allemaal. Hier is het toch meer zoals in NL, toch noord Europa. Kinderen gaan rond half 8 naar bed. en ook geen cola ofzo. Ik denk dat engelsen nog moeilijker doen dan Nederlanders, ik sleep wel eens de kids mee, leg ik ze ergens te slapen, engelsen zouden dat niet doen. Die willen oppas of gaan amper uit.

Detjuh, leuk, nog iemand in de UK. Waar ga je wonen?

8. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Oei! Ik ben hier ook alweer een tijdje niet geweest :)

Ik eet met Ilana om 20.00 (mijn man werkt altijd in de avond, één dag per week vrij en van half nov tot half jan vakantie) en om 21.00 gaat ze naar bed.
    Ze slaapt dan ook tussen de middag al van 14.30 tot 17.00 en dan heeft 19.00 uur weer naar bed weinig zin. Ze gaat nog niet naar een creche (zijn we wel van plan, of preschool) en dan zal ze vroeger naar bed gaan.

Wij geven ook geen cola en zoetigheid, maar ze stoppen hier de kinderen al wel snel snoepjes en lollies toe. Lollies soms al aan babys onder een jaar :$ Cola is zeker tot een jaar of 5/6 zoooo slecht voor de botaanmaak. Botten worden er broos van.

9. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    @Kaatje: ik ga in Takeley wonen vlakbij Stansted.
    Ik zorg daar ook wel voor een oppas, maar mijn ouders komen regelmatig onze kant op en andersom dus als ik uit wil zorg ik dat mijn ouders er zijn :)

Kun je me wat meer vertellen over engeland en kids en de gewoontes enzo? Ben zo benieuwd :)

Mag ook eventueel in een PB, anders lees ik t dalijk voorbij

10. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Hoi dretjuh, het is eigenlijk niet heel anders dan NL, alhoewel ook wel weer wel, maar dan meer in de kleine dingen. Engelsen zijn heel dubbel, in sommige dingen zijn ze heel erg beschermend, en in andere juist makkelijker. Kinderen snoepen meer dan in NL, maar 'gezonde' snacks. Je hebt bv speciale babychips zonder zout, en geen cola maar wel veel vruchtensap. Het geeft alleen wel een beetje de illusie van gezond, en kweekt denk ik slechte gewoontes, zoals bij elke lunch een zakje chips. Ik heb het idee dat Nederlanders wat losser om gaan met de kinderen. Maar Engelsen zijn leuke en gezellige mensen, je maakt vast wel vrienden, zeker als je een baby hebt. Je hebt veel georganiseerde activiteiten voor moeders met baby waar je mensen kunt leren kennen. Stansted is niet zo ver hier vandaan, uurtje rijden, ik woon in Hertfordshire. We hebben het hier erg naar onze zin.

Ga je ook hier bevallen? Ik ben gewoon thuis bevallen van de eerste twee, dat ging prima. Niet zo gebruikelijk als in Nederland maar goed te doen, goede VK. De ziekenhuizen zijn hier niet super, wat dat betreft vind ik het soms een derde wereld land. En de staat van wegen scholen, etc. Maar mensen zijn vrolijk en klagen veel minder dan in NL, dat is weer leuk. Als je vragen hebt laat maar weten!

O, ik zie dat je helemaal niet zwanger bent maar al twee kindjes hebt. Mijn zwangere brein doet 't niet zo goed. ALs je op zoek gaat naar een huis zorg dan dat je erop et dat er een goede school in de wijk staat! Die worden toegewezen op postcode en als je een slechte school in de buurt hebt kom je niet ergens anders in, er is geen vrije keuze, tenzij je prive gaat maar dat kost meer dan 10.000 per kind per jaar dus niet niets. Dat is echt heel belangrijk want er is veel verschil tussen scholen.

11. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Brabo in België
    oke bedankt voor je informatie Kaatje!
    We gaan nu eerst huren en als we kunnen kopen dan gaan we een huisje kopen.
    Zal zeker op de scholen letten want wist niet dat het op postcode werd toegewezen joh!

Jah dat van die "gezonde" snacks had ik al door ja.
    Kids eten daar vele cereals en cornflakes wat eigenlijk minder goed is dan we denken.

Ik maak hier altijd alles vers en doe niet zoveel aan "babysnoep" dus dat zit wel goed ;)

12. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland

Hier gaan de kinderen ook echt onwijs laat naar bed. Zelfs de kinderen die gewoon school hebben de dag erna :$ Als ik om tien of elf uur 's avonds naar d egym ga en ik loop langs het zwembad, dan zijn er echt genoeg doordeweekse dagen dat er nog kleine kinderen rondlopen. Hier gaan de meiden tussen half 8 en acht naar bed, vind ik laat zat. En dan slapen ze overdag ook nog.

Ook hier echt heel veel snack-gedrag. De kinderen krijgen zelfs frites en nuggets mee als schooltussendoortje :p Bah. En Cola idd. ook. Mijn dochters krijgen dat dus echt niet. Ik wil net als jullie ook neit dat ze aan die suikers wennen en ik wil ze een gezond eetpatroon meegeven. Dus zelfs 'verantwoorde' alternatieven, zoals zoutloze chips vind ik nog neit dagelijks nodig. En mijn kinderen zijn dol op melk, dus dat scheelt.

liefs Elea

13. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Brabo in België
    kaat ik had nog 1 vraagje aan jou..

hier in NL gaan de kids naar het consultatiebureau voor hun ontwikkeling/groei te checken en de inentingen.
    Hoe zit dat in engeland?
    Waar moet ik dan heen enzo?

14. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Hoe is het met iedereen? Allemaal druk met de voorbereidingen voor kerst? Gaan er eigenlijk nog meer mensen naar NL? Wij iig wel, zin in! Hopelijk kunnen we nog wat van de sneeuwpret genieten..

15. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    Hier alles goed.
    Wij zouden vandaag vertrekken naar NL, met de auto, incl. schoonouders, maar hebben dat afgeblazen vanwege de weersvoorspellingen, Moet zeggen dat als ik nu naar de nieuwsberichten kijk echt blij ben dat we deze keuze hebben gemaakt, zou hier toch niet graag doorheen gaan.

Verder dus morgen maar bij mijn schoonouders eten, en 2e kerst uiteten. Voor oud en nieuw gaan we waarschijnlijk naar Venetie. Is heel wat dichterbij en ook leuk.

Iig fijne kerst allemaal!

16. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Ha meiden,

Leuke kerst gehad? Ik blijf het raar vinden om met alle deuren en ramen open kerst te vieren. Daar hoort toch echt kou bij en nog liever sneeuw. Maar er is hier ook helemaal geen kerstsfeer en dat scheelt ook wel denk ik. Als ik geen boom zou neerzetten zouden alle kerstdagen ongemerkt voorbij gaan.

Verder geen bijzonderheden hier, wilde alleen even teken van leven geven ;)

Alvast een heel gelukkig 2011 allemaal!

17. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
  18. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Iosola, wat jammer dat jullie niet naar NL konden, maar kan me goed voorstellen dat je niet door dat weer wou gaan.. Hoe was venetie?

Noralie, idd bij kerst hoort kou. En hier in NL is het erg koud.. We hebben zelfs over het ijselmeer gewandeld.. Nog een paar daagjes en dan weer richting spanje, nu nog even van de sneeuw en ijspret genieten..

19. Emme

Emme Niet meer actief

Iedereen nog de beste wensen voor het nieuwe jaar! Hoop dat jullie leuke feestdagen hebben gehad. Wij hebben bezoek gehad uit Nederland en Oud en Nieuwe hebben we met vrienden gevierd. Was erg gezellig :). En dit is de maand dat de baby mag komen, spannend...

20. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Deel Deze Pagina