mama´s van bijzondere kinderen met A.S.S of aanverwante

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Dana, 30 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Hee wat leuk, had jullie topic nog nooit gezien! Hier een jongetje van 8 met Asperger.

Zal eens kijken of ik vanavond tijd heb om me in te lezen bij jullie(als dat mag!?) want zou me graag aansluiten!

2. LilaLien

LilaLien Niet meer actief

Hoi ,

ook u ken ik niet net als trotsemams dus het kan zijn dat jullie iemand anders voor hebben.

Wel goed van je actie tov.je dochter ,ze zal idd.ogen hebben opgengetrokken ,zo volhouden :)

3. LilaLien

hoi Kwabbernoot ,de juf van mijn dochter haar oudste zoon heeft asperger ,heb ze overlaatst hier op bezoek gehad (zoon en haar dochter)om te spelen en dat viel goed mee maar haar zoon en die van ons zitten bij idem accupuntuur en idem druppeltjes.

Tot later !

4. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Waar zit jullie zoon dan aan?? Druppels??

Hier geen medicatie nog, wil het zo lang mogelijk uitstellen. Opzich gaat het ook goed zonder zolang wij de randvoorwaardes maar goed "bewaken"..

5. Dana

Dana Niet meer actief

ik las iets over een club, we kunnen wel een priveclub openen bij clubs, (naast forum) dat wil ik wel doen, dan kunnen we die op prive zetten en kan niemand behalve de leden die eerst geaccepteerd moeten worden meelezen, welkom kwabbernoot, altijd gezellig, hoe meer hoe beter ;)

ik zal eerst eens een club starten en hier de link plaatsen.

6. Dana

Dana Niet meer actief

ik heb jullie uitgenodigd lid te worden en de club op prive gezet, als ik iemand vergeten ben of je wilt ook lid worden dan kan je lid worden en dan accepteer ik je :D

7. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Super! Zal ik meteen losbarsten? Zit me ff iets hoog en kan jullie mening denk ik wel gebruiken :D

8. LilaLien

Formidabel idee!
    Heb me aangemeld en zal later reageren ,heb honger ;)

9. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Lilalien..volgens mij dacht ik dat je lilalief was ;) Mss dat ook de andere hier dat dacht ;)

10. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    hallo dames,

Ik ben geen lid van jullie clubje maar zou wel graag een vraag willen stellen. Ik heb van de peuterspeelzaal het advies gekregen om onze zoon te laten testen omdat zijn sociale ontwikkeling niet verloopt zoals het bij de meeste kinderen gaat. Nu heb ik de keuze om het via jeugdgezondheidszorg, CB of huisarts te doen. Kan iemand mij vertellen hoe ze kunnen testen of en welke vorm van autisme hij zou kunnen hebben? En iemand misschien tips welk kanaal (ha,CB of JGZ) ik het beste kan gebruiken?

Alvast bedankt!

11. Dana

Dana Niet meer actief

via ha of cb zal je gewoon een verwijzing krijgen denk ik. mijn dochter is getest in het audiologisch centrum, ik heb daar een verwijzing voor gekregen via het UMCG maar dat kan ook via de ha het cb f cjg.

wat eruit kan komen dat kan ik onmogelijk zeggen, mijn dochter is getest dmv spelletjes, contact maken, gesprekjes, observatie etc. dit is een heel traject geweest al en meestal kunnen ze na 1 test echt nog niks uitsluiten.

ben je ervan geschrokken? of had je eigenlijk al wel een vermoeden?
    succes in ieder geval met alles ;)

12. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    Dana bedankt voor je reactie. Heb 31 jan gesprek bij het CB. Dus ik wacht rustig af. Ik had zelf al wel een vermoeden maar toch schrik je wel een beetje. Ben aan de andere kant wel blij dat ik dus geen "spoken" zie en ik nu misschien wat begeleiding kan krijgen.

13. Dana

Dana Niet meer actief

precies dat is een goede instelling! ;) sterkte en laat je nog weten hoe het is afgelopen? (hoeft niet hoor maar ben wel benieuwd)

14. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    Doe ik! :D

15. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Wij hebben ook een zoon waarbij ze Asperger vermoeden.
    Zijn nu op school aan het testen waar hij allemaal 'anders' in is en wat zijn niveau is.
    Lopen ook bij een homeopaat met hem, heb wel het idee dat het gillen ed wat minder is geworden. (thuis iig, op school blijft hij verschrikkelijk druk)

Heb het idee dat we steeds heen en weer gestuurd worden wat me erg onzeker maakt.
    Volgende week dinsdag op school een gesprek over hoe nu verder...
    Krijg zo veel 'goed bedoelde' adviezen, wat wel erg aardig is dat mensen met je mee willen denken, maar ook die zeggen steeds andere dingen.

Hoop dat jullie wat adviezen kunnen geven en kunnen vertellen over hoe het verder zal gaan (met de onderzoeken e.d)

16. Simba

Simba Fanatiek lid

21 jun 2006
    1.129
    19
    38
    Hallo,

Zou ik me aan mogen melden bij jullie clubje? In de voorganger van dit topic heb ik in juli van dit jaar een keer berichtje geplaatst dat ik zoveel van jullie verhalen in ons tweede zoontje herkende. Inmiddels is 2 weken geleden de diagnose (klassiek) autisme gesteld. Sindsdien zijn we druk met dingen uitzoeken, informatie opzoeken etc. Ik hoop dat ik van jullie ervaring kan leren.

Groetjes, Simba

17. Dana

Dana Niet meer actief

ja welkom allebei :)

Dagdromer succes van de week!

18. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    Dana, hierbij mijn verslag ;)
    Vanochtend goed gesprek gehad op het CB. Over 2 maanden heb ik een vervolggesprek. In de tussentijd willen we nog even afwachten. Morgen krijgt Stan een nieuwe juf en we hebben afgesproken dat we haar niets vertellen over wat we tot nu toe al besproken hebben. Als deze juf dezelfde signalen ziet dan schakelen we integrale vroeghulp in die hem dan een tijdje gaan observeren zowel thuis als op de peuterspeelzaal. Die maken dan een rapport of Stan dan ook echt "anders" is en vanuit daar wordt ik dan verder geholpen. Ben tevreden met dit plan en voor mij voelt het ook goed. Wordt vervolgt dus.....

19. Dana

Dana Niet meer actief

klinkt goed, slim plan! bedankt voor je bericht! heb er nog aan gedacht vandaag ;)

Deel Deze Pagina